Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

heh heh, parillakin päiväkotiin tuotavalla lpsella oli tänään pipo ja hanskat!

Vierailija
13.05.2013 |

Ja lämpöä oli jo aamulla yli +10 C!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä näkee. Lauantainakin Linnanmäellä joillakin oli välikausitakit ja pipot päällä kun toiset käveli kesähousuissa ja t-paidoissa. Lämmintä ainakin meillä oli lauantainakin lähes +20C varjossakin.

Vierailija
2/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh hellettä! Ihan + 10 astetta !!! Se kuules yhdistettynä viileään tuuleen ja kylmään maahan ei ole kyllä ollenkaan lämmintä. Eihän niitä pipoja ja hanskoja ole kokopäivää pakko pitää, jos lämpenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, hanskat ehkä menee jo yli.

Mutta tässä asiassa lapsia (niin kuin aikuisiakin) on monenlaisia; joillakin on aina hiki ja kuuma, toiset ovat vilukissoja. Jos on liikkuvainen lapsi, hän pärjää paljon vähemmissä vaatteissa kuin paikallaan istuskelija.

Toisaalta liian monista vaatteista on helppo kuoria tarvittaessa sopivasti pois, jos tulee kuuma. Mutta jos lapsi menee päiväkotiin valmiiksi liian vähissä vaatteissa ja sitten seisoskelee varjoisessa tai tuulisessa paikassa (tai muuten vaan kokee, että olis kiva olla lämpimämmin päällä), niin tyhjästä on niitä vaatteita vaikea nyhjäistä..

Itse olen vähän vilukissa. Aurinkolomamatkoilla tiedän pärjääväni esim. illalla ilmankin ohutta villatakkia, mutta villatakki päällä on mukavampi, joten se tulee mukaan ja käyttöön :)

Vierailija
4/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Mun lapsi itse pyysi eilen käsineitä, kun oltiin pyöräilemässä (asteita joku 17). Etenkin pienet, jotka seisoskelevat paljon paikoillaan, voivat palella.

Vierailija
5/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 3:sta. Meidän lapset ulkoilee klo 9-10 eikä silloin vielä mikään helle ole. Ja lapset iältään 1v ja2v. Että heh heh vaan itsellesi.

Vierailija
6/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamulla hiekkakasassa lämpöä +4 astetta. lapset tekevät leikkejään maassa, eivät ilmassa.

Vierailija
7/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lokakuussa kun aamulla on +10, teilä on kesätakki ja pää paljaana niinkö? Meilä tosin lapset haluaa itse mielummin ohen puuvillapipon kun lippalakin, ei ole lippa edessä touhutessa ja korvatkin saa suojaan. 

Vierailija
8/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi meilläkin pipot ja hanskat, jos Suomeen pitäisi tulla palelemaan.

Vierailija
9/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 13:28"]

Varmaan olisi meilläkin pipot ja hanskat, jos Suomeen pitäisi tulla palelemaan.

[/quote]

Sama täällä:D Mittari näyttää +27. Ei valittamista!!

Vierailija
10/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia, itselläkin aamulla vielä lapaset kädessä, koska muuten on sormet aivan jäässä.

Vierailija
11/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko ne pipo ja hanskat juuttuneet kiinni lopuksi päivää, vai mikä tässä oli ongelma?

Vierailija
12/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa on niin hassua? Itse taas katsoin vähän pitkään kun näin n. yksivuotiaan ilman pipoa liikenteessä. Espoossa oli tänäaamuna auringossa lämmin, mutta varjossa viileää. Leikkipuistossa lähes kaikilla oli päähineet, osa lähinnä autingon takia.

Nelivuotias liikkuu paljon joten ei tarvitse niin paljoa vaatetta, mutta 1,5v on verkkaisempi liikkeissään ja palelee helposti. Ohut trikoopipo oli täydellinen päähine ainakin meille, se suojaa silmiä auringolta ja lämmittää. Mereltä tulee edelleen viileästi, joten heti kun aurinko meni pilveen, tuli viileää. Helppo niitä vaatteita on aina vähentää jos kuuma tulee...

Vierailija
13/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 3v tänään päiväkotiin mentäessä kevyt myrskypipo ja kesälakki, hanskatkin oli mukana. Maa on vielä kylmä.

Vierailija
14/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, minä taas olen sitä sorttia, että vaikka mittarissa olisi se 20 mutta jos tulee vähänkin viileästi, niin en todellakaan tarkene mikään t-paita päällä kävellä. Saatikka sitten jos niitä asteita on se 10 ja tuulee. Ja silloin en todellakaan lapsianikaan pistä puolipukeissa liikenteeseen vaikka lämminverisempää tyyppiä ovatkin. Meillä ainakin on päiväkodissa tällä hetkellä vähän joka säälle vaatteita.

Vierailija
15/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli meidän eskarilaisellakin ohut pipo ja hanskat. Lämpömittari näytti liki kymmentä astetta mutta tuo merituuli viilensi ilmaa huomattavasti. Kauempana merellä näytti nousevan sumu, joten kun se tuli tänne asti, lämpötila tipahti puolella.

Vierailija
16/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaikka Barcelonaan... kyllä siellä aletaan lisätä vaatetusta tuntuvasti jos se laskee alle 15 asteen. Suomalaiset sen sijaan vetää siellä t-paidoilla ja valkoinen iho loistaa kauas :)

Vierailija
17/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä päiväkodin pihassako se +10 oli vai kävitkö joka lapsen matkareitin tarkastamassa?

Meillä on nyt 17 astetta lämpimämpää kuin aamulla, joten todellakin päivän aikana tulee vähennettyä vaatetusta. Mutta villasukista en ihan vielä luovu.

Vierailija
18/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella oli lippis ja itellä takki, kaulahuivi ja nahkahanskat :)

Vierailija
19/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 13:26"]

So? Mun lapsi itse pyysi eilen käsineitä, kun oltiin pyöräilemässä (asteita joku 17). Etenkin pienet, jotka seisoskelevat paljon paikoillaan, voivat palella.[/quote]

mitkä pienet on paljon paikoillaan? oikeesti, kun jalat alleen saivat eivät ole paikoillaan pysyneet. sama pätee muihin tuntemiini lapsiin.

Vierailija
20/21 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan: Vein päiväkotiin aamun ulkoilua varten jopa välikausihaalarin ja lapaset. 1,5 v kun kököttää leikeissään hiekkalaatikossa, kylmällä hiekalla ja reppanalla on aina kylmät kädet (eikö kylmät kädet ole sen merkki että tarvitsee hanskoja?).

Iltapäiväksi otin asuksi verkkaripuvun. Tällöin ei ole tarkoitus/pakko hanskoja pukea.

Ja sitäpaitsi, eipä tuo aurinko liiaksi ole Helsingissä tänään paistanut.

Parempi ottaa varman päälle kun ollaan muutenkin vähintään kerran kuussa flunssassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme