Ystävältäni kuoli isä
Voiko hän käydä hakemassa isänsä asunnosta kaikki arvokkaat taulut, astiat, korut ja muut antiikkiset tavarat vai meneekö ne isän pankkivelkoihin?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 14:01"]
Toivottavasti et itse ole keneltäkään lainaa saanut, takaisinmaksuhalut kun ei taida olla kovinkaan kummoiset!
[/quote]Mistä sinä minun takaisinmaksuhalujani luulet tietäväsi. Oletko joku selvänäkijä, meedio? Sitä paitsi ei minulla edes ole velkaa, enkä tule koskaan ottamaankaan. Pärjään aivan hyvin hyväpalkkaisessa työssäni.
Koti-irtaimisto, ei tarvitse eritellä, ellei sisällä erityisen arvokkaita esineitä.
http://www.ala-aho.fi/pk-muistilista.pdf
Itse olen laittanut perunkirjoihin: Koti-irtaimisto ja henkilökohtaiset esineet: ei taloudellista arvoa (ja numeroilla 0,00)
Juuri näin. Velkajärjestelyssä ollut ei-lähisukulainen kuoli vajaa vuosi sitten eikä hänen irtaimistoaan edes kukaan käynyt katsomassa, sanottiin vain että mitä tahansa itselle merkittävää voi hakea tai tehdä kamoille mitä haluaa. En tiedä mistä pankissa esimerkiksi tiedettiin ettei siellä mitään arvotauluja tms ollut. Tunnearvoa omanneet tavarat noutivat lapset ja loput haki muutamalla sadalla eurolla kuolinpesän tyhjentäjä. Mahtavaa kuulemma kun ei tarvinnut itse laittaa tikkua ristiin ja sai siitä ilosta vielä hautakivirahatkin. ;)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 14:09"]
Koti-irtaimisto, ei tarvitse eritellä, ellei sisällä erityisen arvokkaita esineitä.
http://www.ala-aho.fi/pk-muistilista.pdf
Itse olen laittanut perunkirjoihin: Koti-irtaimisto ja henkilökohtaiset esineet: ei taloudellista arvoa (ja numeroilla 0,00)
[/quote]
Monessa ketjussa on tänään saanut huomata kuinka oikeasti asiasta jotain tietävät vastaavat vasta pitkän ajan kuluttua oikean ja järkevän vastauksen. Ensimmäiset palstalla roikkujat antavat yleensä niitä typerimpiä vastauksia ehtiessään ensin kommentoimaan jotain puutaheinää tai ilkkumaan aloittajaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 14:04"]
Toivottavasti et itse ole keneltäkään lainaa saanut, takaisinmaksuhalut kun ei taida olla kovinkaan kummoiset!
[/quote]Mistä sinä minun takaisinmaksuhalujani luulet tietäväsi. Oletko joku selvänäkijä, meedio? Sitä paitsi ei minulla edes ole velkaa, enkä tule koskaan ottamaankaan. Pärjään aivan hyvin hyväpalkkaisessa työssäni.
[/quote]
Itsehän sinä sen tuolla kerrot.
[/quote]
Ja sitten sä herästit ja päästit kissan ulos.
Mistä sinä minun takaisinmaksuhalujani luulet tietäväsi. Oletko joku selvänäkijä, meedio? Sitä paitsi ei minulla edes ole velkaa, enkä tule koskaan ottamaankaan. Pärjään aivan hyvin hyväpalkkaisessa työssäni.
[/quote]
Heh, eikö oliskin kiva, jos tuo muuttuisi todeksi nyt, kun sen tänne kirjoitit? Vaikken ole meedio minäkään, uskottavuutesi on hyvin lähellä nollaa...mutta älä masennu, huomenna on uusi päivä!
Ei mullakaan ole velkaa. Onko jokin trendi olla veloissaan nykypäivänä?
Me nyt kävimme ystäväni kanssa hänen isänsä asunnolla ja hän keräsi tarpeelliseksi katsomansa tavarat mukaansa. Antoi minullekin osan, kun olin hänen apunaan ja tukena. Kaatopaikalle kuulemma menee kaikki loput ja sosiaalitoimi maksaa hautauksen. Ei kuulemma mene itse paikalle.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 13:51"]
19, Ja sinunko mielestäsi pitäisi tukea valtiota tai pankkeja läheisten sijaan?
[/quote]
Eikös se niin ole, että veloistaan pitää vastata? Aikanaan raha on kyllä kelvannut. Perintöveroa menee esim. lapsilta vasta 20 000 e ylittävältä osalta, eikä se vero senkään jälkeen kovin iso ole (jos ei perittävää ole todella paljon).
Ennen vanhaan tuo perintöveron raja lapsilta oli saman verran markkoja eli nykyisin vähän yli 3 000 e. Minäkin aikanaan veroa maksoin äitini kuoltua, vaikka edelleenkään en ole pesästä mitään saanut. Ihme kitinää sinulta! Varkautta kuitenkin kannatat....muttet verojen ja lainojen maksamista. Toivottavasti et itse ole keneltäkään lainaa saanut, takaisinmaksuhalut kun ei taida olla kovinkaan kummoiset!