Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa kouluttautua merkonomiksi? Ev

Vierailija
11.07.2020 |

Otsikko

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäkysymys, että millaista se on? Olen kuullut, että koulussa suurin osa ajasta pelleillään ja hukataan aikaa, mutta riippuu varmaan oppilaitoksesta.

Vierailija
2/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä opinnoille!

Merkonomitutkinto on erittäin hyvä pohjakoulutus. Itse palkkaisin töihin asiakaspalvelutaitoisen ja päässälaskutaitoisen merkonomin mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo_ kirjoitti:

Tsemppiä opinnoille!

Merkonomitutkinto on erittäin hyvä pohjakoulutus. Itse palkkaisin töihin asiakaspalvelutaitoisen ja päässälaskutaitoisen merkonomin mielelläni.

Kiva! Ap

Vierailija
4/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa mutta olen siinä uskossa että koulutusta vastaavan työpaikan saaminen on sitten se haasteellisin osuus.

Vierailija
5/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Miksi olisi? Itse olen merkonomi. Olen päässyt koulutuksen avulla töihin mm. Valtiolle, kunnalle jne.

Vierailija
6/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään koulutus ei ole noloa. Miksi tuommoista tarvitsee edes miettiä.

Vierailija
7/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomiksi menevät köyhien lapset, joilla ei ole varaa ostaa lukiokirjoja. Koulutuksesta suoraan kaupankassalle nostamaan huonoa palkkaa.

Vierailija
8/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo_ kirjoitti:

Tsemppiä opinnoille!

Millaisiin tehtäviin? Minkä alan yritys sulla on?

Vierailija
9/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa mutta olen siinä uskossa että koulutusta vastaavan työpaikan saaminen on sitten se haasteellisin osuus.

Eikös se yrittäjällekin ole aika hyvä pohjakoulutus. Ap

Vierailija
10/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkonomiksi menevät köyhien lapset, joilla ei ole varaa ostaa lukiokirjoja. Koulutuksesta suoraan kaupankassalle nostamaan huonoa palkkaa.

Miten mä sitten menin melkein suoraan valmistumisen jälkeen merkonomin papereilla hyväpalkkaiseen valtion työpaikkaan siistiin toimistotyöhön :D

Vierailija
11/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitajana miettinyt merkonomin opintoja.

Vierailija
12/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluintoni teininä oli täysi nolla, joten fiksuin päätös mitä tein oli lähteä opiskelemaan merkonomiksi. Koulu oli tarpeeksi helppo, jotta sen jaksoi käydä loppuun ja työharjoittelun avulla sain aina joitain pätkiä töitä, vaikkakin em. parjattuna kaupan kassana.

Nyt, reilu kymmenen vuotta myöhemmin suoritan amk-opintoja ja käyn samalla ihan ok palkkaisessa, mukavassa työssä, jossa olen tehnyt maltillisesti nousujohteista uraa. Olen esimiesasemassa ja valmistumisen jälkeen minulla on kelpoisuus hakea huomattavasti vaativimpiinkin tehtäviin.

Osa meistä kypsyy hitaammin ja siksi onkin hyvä, että itseään etsiessä pysyy jollain tapaa kiinni yhteiskunnassa. Vaikkakin opiskelemalla parjatun merkonomi-tutkinnon ja menemällä sinne kaupan kassalle.

Tsemppiä Ap:lle opintoihin, mihin ikinä sitten päädytkin.

Vierailija
13/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiohan automaattisesti takaa hyvän palkan.

Vierailija
14/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluintoni teininä oli täysi nolla, joten fiksuin päätös mitä tein oli lähteä opiskelemaan merkonomiksi. Koulu oli tarpeeksi helppo, jotta sen jaksoi käydä loppuun ja työharjoittelun avulla sain aina joitain pätkiä töitä, vaikkakin em. parjattuna kaupan kassana.

Nyt, reilu kymmenen vuotta myöhemmin suoritan amk-opintoja ja käyn samalla ihan ok palkkaisessa, mukavassa työssä, jossa olen tehnyt maltillisesti nousujohteista uraa. Olen esimiesasemassa ja valmistumisen jälkeen minulla on kelpoisuus hakea huomattavasti vaativimpiinkin tehtäviin.

Osa meistä kypsyy hitaammin ja siksi onkin hyvä, että itseään etsiessä pysyy jollain tapaa kiinni yhteiskunnassa. Vaikkakin opiskelemalla parjatun merkonomi-tutkinnon ja menemällä sinne kaupan kassalle.

Kiitos kokemuksesta. Olen vähän ihmetellyt, mikä on se mikä tekee sen, että merkonomin koulutus on niin parjattu? Onko se se, että koulutus kestää kaksi tai kolme vuotta, vaikka kaiken asian saisi periaatteessa vuodessakin, eli koulutus on osin ns höttöä?

Itsellä tilanne, että mikään ei oikein kiinnosta ja haluaisin jonnekin mennä (se tavallinen tarina? :D) Minulla on myös lyhyt myynnin koulutus pohjalla, joten merkonomi olisi ihan luonteva jatko. Ja oikeasti olen ihan kiinnostunut töistä myynnin parissa.

Haluaisitko vielä kertoa tarkemmin, millaisena koit opiskelun? Siis mitä siellä käytännössä tehtiin ja millaista oli? Ap

Vierailija
15/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Suomessa on noloa olla merkonomi tai ns amispohjainen työntekijä. Sen takia kannattaa suoraan siirtyä toimeentulotuelle heti kun mahdollista.

Vierailija
16/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset aina toitottaa että "menkää töihin!!!!"

Sitten esim. juurikin tämä merkonomi tai ai kamala sentään se paljon haukuttu ja aliarvostettu lähihoitaja ei sitten kelpaakaan. Saati sitten siivooja. Huoh.

Vierailija
17/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Suomessa on noloa olla merkonomi tai ns amispohjainen työntekijä. Sen takia kannattaa suoraan siirtyä toimeentulotuelle heti kun mahdollista.

Pitäisi poistaa Suomesta kaikkien amispohjaisten työpaikat ja itse työntekijät niin johan alkaisi näiden ylimielisten arvostelijoiden kellot hälyttämään hoosiannaa! Olisivat aivan pulassa mutta eivät vain tajua sitä kun on niin kiire alistaa ja haukkua muita.

Vierailija
18/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä syy sille miksi ap kyselee onko noloa vai ei... jokainen koulutus on arvokas ja opiskelu kannattaa aina.

Vierailija
19/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkonomiopinnot ihan niin helppoja ole, jos aikoo saada hyvät pisteet. Vaatii sitoutumista!

Vierailija
20/20 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kokemuksesta. Olen vähän ihmetellyt, mikä on se mikä tekee sen, että merkonomin koulutus on niin parjattu? Onko se se, että koulutus kestää kaksi tai kolme vuotta, vaikka kaiken asian saisi periaatteessa vuodessakin, eli koulutus on osin ns höttöä?

Itsellä tilanne, että mikään ei oikein kiinnosta ja haluaisin jonnekin mennä (se tavallinen tarina? :D) Minulla on myös lyhyt myynnin koulutus pohjalla, joten merkonomi olisi ihan luonteva jatko. Ja oikeasti olen ihan kiinnostunut töistä myynnin parissa.

Haluaisitko vielä kertoa tarkemmin, millaisena koit opiskelun? Siis mitä siellä käytännössä tehtiin ja millaista oli? Ap

Ammattikoulun ja amk:n parjaaminen on lähinnä tämän palstan ilmiö, joten sitä ei kannata murehtia. Kukaan järkevä ihminen ei parjaa sitä, että pyrkii hankkimaan edes jonkinlaisen koulutuksen ja työtä.

Opiskelu oli ihan hauskaa, tosin siitä on se yli kymmenen vuotta. Silloin amista ei oltu ajettu ihan sellaiseen jamaan mitä se nykyään on. Toki lintsasin paljon koulusta, kävin töissä ja keskityin sillä hetkellä muka tärkeämpiin asioihin. Tästä huolimatta valmistuin ajallani ja ihan ok-papereilla. 

Vinkkinä voisin sanoa, että panosta sen verran, että saat hyvät paperit. Se ei oikeasti vaadi kovinkaan paljoa. Jos muutaman vuoden päästä innostut hakemaan jatko-opintoihin, sinulla on mahdollisuus päästä pelkällä todistusvalinnalla sisään. Itse jouduin menemään pääsykokeiden kautta :)