Onko mielestäsi reilua perua tapaaminen ainoastaan sillä perusteella, että sataa ja on kylmä?
Kaveri teki nimittäin juuri näin. Meidän piti tavata tänään, käydä mm. lounaalla mutta sitten aamupäivällä tuli soitto, että joutuu perumaan kun on niin kurja sää, kylmää ja sateista. Eihän me mitään piknikkiä tai ulkoilmatapaamista oltu sovittu vaan sisätiloissa. Mutta kun "pitää kävellä 10 min metrolle ja sitten kastuu ja tulee kylmä". Jännä, ettei aikuinen ihminen ole kuullut että on olemassa sateen, kylmän ja tuulen pitäviä vaatteita myynnissä? Ei olisi tavinnut lähteä missään kesämekossa liikenteeseen vaan säänmukaisesti! Ei tuo mitään happosadetta ole ja yhtä lailla me tavataan ihan syksylläkin kun on nippa nappa 10 astetta lämmintä, jostain talvipakkasista puhumattakaan!
Kommentit (35)
Ei ollut alun perinkään niin intona lähdössä...
No, meidän ystäväpiirissä tuo olisi ok ja varmaan puolin ja toisin oltaisiin kirjoiteltu että hei kun on niin kamala sää niin nähdään joku toinen päivä. Sitten oltaisiin tavattu ihan lähipäivien aikoina.
Ja lapsiperheen äitejä ollaan kaikki mutta silti pystytään sumplimaan tapaamisia suht helposti.
Ei ole ok. Me oltiin sovittu kauempaa tulevien kavereiden "kestitys" yön yli, jo aikaa sitten, olimme ostaneet ed. päivänä ruuat ja juomat, sekä siivonneet koko talon, kun kaverit soittivat että illalla myöhään että eivät "ehkä" tulekaan huomenna kun näyttää satavan. Seuraavana aamuna sitten peruivat kokonaan.
Toiste emme ota heitä enää kylään ennalta sovitusti. Jos soittavat ett ätultaisiin nyt, että käykö, niin voivat tulla, mutta mitään emme enää tee etukäteen heitä varten.
Sille 200 eurolle olisi ollut muutakin käyttöä, lisäksi olisimme voineet olle omissa menoissamme, ja olisimme olleetkin mökillä silloin ellemme olisi heitä varten olleet kotona valmiina. Sairauden mai major forcen ymmärtää tietenkin, mutta ei tätä "huono ilma", kun asumme vielä ok-talossa ja meillä on myös tilava ulkorakennus jossa sauna ja muita tiloja.
Onkohan sille tullut jotain kivempaa menoa?
Mun ymmärrys menee tässä ap:n kaverille. Siis jos kaverilla ei yksinkertaisesti ole sellaisia sadevarusteita, joilla pääsisi kastumatta 10 min kävelymatkan bussille, niin ei niitä varusteita voi ykskaks ostaa tätä päivää varten. Mulla on junalle 5 min kävelymatka ja silloin kun on kunnon sade (kuten tänään) niin olen sateenvarjosta huolimatta jo uitettu koira. Toki olen sitä mieltä, että on hyvä olla olemassa asialliset sadevarusteet mutta ei ne ihan halpojakaan ole. Mun 30 euron kumisaappaat oli pari kertaa käytössä ja nyt niistä jo vuotaa vesi. Lämmin, vettä ja tuulta pitävä kuoritakki oli alennuksessakin joku 200 euroa eikä sekään ole mikään takuuvarma.
Eli olisit halunnut että kaverisi rämpii tapaamiseen sateessa, ihan pelkästä velvollisuudentunnosta, vaikka ei kiinnosta pätkääkään? Kavereiden pitää tuoda elämään iloa, ei lisää vastuuta ja velvollisuuksia.
Mun mielestä toi on ihan pätevä syy. En mäkään halaisi lähteä kastelemaan ja sairastuttamaan itseäni sateeseen. Pitäisi olla tosi hyvät varusteet mutta jos ei ole, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en oikeastaan usko, koska ollaan oltu 20 vuotta kavereita ja en muista, että olisi ollut taipumusta ohareiden tekoon aiemmin. Ollaan myös sen verran hyviä ystäviä, että olisi voinut sanoa jos olisi tullut vaikka kuumat treffit tähän päälle, olisin vielä ymmärtänyt. Mutta toi vesisade ja kylmyys - vaikea ymmärtää. Samalla logiikalla eihän me ikinä voitaisi nähdä talvella!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Me oltiin sovittu kauempaa tulevien kavereiden "kestitys" yön yli, jo aikaa sitten, olimme ostaneet ed. päivänä ruuat ja juomat, sekä siivonneet koko talon, kun kaverit soittivat että illalla myöhään että eivät "ehkä" tulekaan huomenna kun näyttää satavan. Seuraavana aamuna sitten peruivat kokonaan.
Toiste emme ota heitä enää kylään ennalta sovitusti. Jos soittavat ett ätultaisiin nyt, että käykö, niin voivat tulla, mutta mitään emme enää tee etukäteen heitä varten.
Sille 200 eurolle olisi ollut muutakin käyttöä, lisäksi olisimme voineet olle omissa menoissamme, ja olisimme olleetkin mökillä silloin ellemme olisi heitä varten olleet kotona valmiina. Sairauden mai major forcen ymmärtää tietenkin, mutta ei tätä "huono ilma", kun asumme vielä ok-talossa ja meillä on myös tilava ulkorakennus jossa sauna ja muita tiloja.
Ap:n piti mennä kavereineen lounaalle lähikuppilaan ja mielestäsi sinun juttusi liittyy asiaan? Kun sinulle tehtiin kallis ohari niin kukaan ei saisi nyt edes lounastapaamista perua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en oikeastaan usko, koska ollaan oltu 20 vuotta kavereita ja en muista, että olisi ollut taipumusta ohareiden tekoon aiemmin. Ollaan myös sen verran hyviä ystäviä, että olisi voinut sanoa jos olisi tullut vaikka kuumat treffit tähän päälle, olisin vielä ymmärtänyt. Mutta toi vesisade ja kylmyys - vaikea ymmärtää. Samalla logiikalla eihän me ikinä voitaisi nähdä talvella!
ap
Ei ole totta. 20 vuotta ja nillität yhdestä perutusta lounastapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt on vähän eri juttu, jos on sovittu vierailu. Mutta ap:n tapauksessa olisi ollut vain kahvitreffit ja itsekin sanoi, että kyseinen kaveri on sellainen, joka ei yleensä ohareita tee. Tämä oli poikkeustapaus. Ap siis kuulostaa aika ehdottomalta kun kertaakaan ei saa perua tai siirtää taapaamista ellei ole ap:n mielestä hyväksytty syy.
Esimerkiksi itselläni on tällä hetkellä rahatilanne sen verran tiukka, ettei olisi varaa ostaa vaatteita. Ja sellaisia tuulenpitäviä ei oikein nyt löydy. Elämä on ihmeellistä, eikös olekin?
Tapaamisen saa perua ihan koska vaan, ihan mistä syystä tahansa. Lounaalle voi mennä sitten yksinkin tai vaikka joku toinen päivä. Ei kaada maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeasti luvattu ihan kunnon kaatosadetta, niin en itsekään halua autolla ajaa, jos ei ole ihan pakko. Ja olen siis ihan kokenut autoilija, tottunut ajamaan pitkiä matkoja myös huonoissa keliolosuhteissa. Tarkoitan nyt sellaista sadetta, että näkyvyys on liki olematon, ja pitäisi ajaa huomattavan hiljaa ja välillä pitäisi pysähdellä sateen takia. Lisäksi vesiliirtoon joutumisen mahdollisuus on myös olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeasti luvattu ihan kunnon kaatosadetta, niin en itsekään halua autolla ajaa, jos ei ole ihan pakko. Ja olen siis ihan kokenut autoilija, tottunut ajamaan pitkiä matkoja myös huonoissa keliolosuhteissa. Tarkoitan nyt sellaista sadetta, että näkyvyys on liki olematon, ja pitäisi ajaa huomattavan hiljaa ja välillä pitäisi pysähdellä sateen takia. Lisäksi vesiliirtoon joutumisen mahdollisuus on myös olemassa.
Tuollaiset sateet ei kyllä ikinä kestä kauaa, ovat sellaisia hetkittäisiä, hyvin paikallisia ja vaikeasti ennustettavissa, eli ei kannata menoa perua jonkun ennusteen takia. Opettele ajamaan ja osta kunnon auto ja siihen hyvät renkaat, niin ei tarvitse pelätä jokaista mahdollista sääilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ymmärrys menee tässä ap:n kaverille. Siis jos kaverilla ei yksinkertaisesti ole sellaisia sadevarusteita, joilla pääsisi kastumatta 10 min kävelymatkan bussille, niin ei niitä varusteita voi ykskaks ostaa tätä päivää varten. Mulla on junalle 5 min kävelymatka ja silloin kun on kunnon sade (kuten tänään) niin olen sateenvarjosta huolimatta jo uitettu koira. Toki olen sitä mieltä, että on hyvä olla olemassa asialliset sadevarusteet mutta ei ne ihan halpojakaan ole. Mun 30 euron kumisaappaat oli pari kertaa käytössä ja nyt niistä jo vuotaa vesi. Lämmin, vettä ja tuulta pitävä kuoritakki oli alennuksessakin joku 200 euroa eikä sekään ole mikään takuuvarma.
Miten te uusavuttomat pääsette esim. töihin?
Minä voisin perua tuosta syystä. Minulla matalapaine ja vesisade tekee hirvittävän selkäsäryn, voimattomuutta ja väsymystä, luultavasti reuman takia. Ystäväni kyllä ymmärtää vaikka en ole tainnut koskaan joutua mitään sen takia perumaan mutta he ovat nähneet kuntoni näillä keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te uusavuttomat pääsette esim. töihin?
Töihin meno on velvollisuus. Kavereiden tapaaminen ei tätä pitäisi olla. Ja tänäänkin tuulee niin, ettei sateenvarjosta ole mitään hyötyä. Kiva istua lounaalla likomärkänä.
Ei ole reilua.