Minulla on vain 8 paria kenkiä.
Mustat nahkaiset korkokengät, vaaleat nahkaiset korkokengät, ruskeat nahkasandaalit, rikkinäiset haisaappaat, rikkinäiset tennarit, mustat kangasballerinat, rikkinäiset nahkasaappaat ja ruskeat talvikengät. Siis käytännössä käyttökelpoisia noista on 5 paria. Ostan uudet vasta kun vanhat hajoaa, yleensä vuosittain tennarit, ballerinat ja talvikengät/-saappaat. Nyt pitäisi ostaa kumisaappaatkin.
Kommentit (27)
Mulla ei ole sesongin kenkiä yleensä kuin 4 paria. En kaipaa yhtään enempää. Kahdet siistit töissä käytettävät kengät, näin kesällä mustat korkeat nahkaiset avokkaat ja mustat nauhalliset korolliset kävelykengät. Sitten parit vapaa-ajan kengät, lenkkarit ja ballerinatyyppiset tossut.
Mulla on täällä töissä tällä hetkellä neljät korkokengät ja sitten ne balleriinat, joilla tulin töihin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 23:51"]
Oli pakko tulla katsomaan millaista keskustelua täällä käydään, että miksi tällainen keskustelu on aloitettu. Kun eikö se nyt ole täysin normaalia, että on se 8 paria kenkiä? Epänormaalia, jos on yli 15 paria. Eihän ne enää mahdu minnekään, saati että niitä ehtisi edes käyttämään. Vaikka urheilisi.
[/quote]
8 paria ei ole normaalia. Se on aivan liikaa. Ihminen ei tarvitse edes puolta siitä.
Eikö sulla ole mitään sisäpelikenkiä, läpsyjä, crocseja, lenkkareita tai sellasia?
En harrasta urheilua, jossa tarvitaan kenkiä. Uin. Läpsyt oli uimahallissa, mutta unohdin ne kerran sinne ja katosivat. ap
No on mulla aamutossut, mutta ne on vaan sisäkäyttöön. ap
Raskauden jälkeen kenkäkaappi meni aivan uusiksi, koko kasvoi1-2 numeroa. Sitä ennen omistin varmaan 30-40 paria kenkiä. Myin, heitin roskiin ja lahjoitin kaikki pois. Nyt siitä jo viisi vuotta aikaa enkä kaipaa yhtään enempää kenkiä. ap
Aika hyvin.
Itselläni on +- 50 pari kenkiä. Enemmänkin kertyisi, mutta olen pitänyt tuota rajana. Eteisessä on ehkä 10 paria ja loput ovat vaatehuoneessa laatikoissa/hyllyillä, eivät siis kaikki pyöri aktiivisesti jaloissa (pun intended).
^Mulla itse asiassa on myös kahdeksan paria, vaikka harrastan juoksua (tai paremminkin hölkkää, vauhti ei ehkä juoksemisesta vielä käy). Valikoimaan kuuluu:
Nahkaiset kävelykengät
Hyvät sandaalit
Talvikengät
Korolliset talvisaappaat
Kahdet korolliset juhlakengät
Juoksukengät
Juhlasandaalit
Sisätohvelit löytyy myös, mutta ne ei ehkä mene kategoriaan kengät. Ja myönnettäköön, että kunhan vain löydän mieleiset, niin aikeissa on ostaa myös jonkinlaisella korolla varustetut paremmat (kauniimmat) kaupunkikengät.
Ihan rupesi kiinnostamaan monetko kengät mulla on. Pääsin kahdeksaan laskettuani vasta liikkumiseen ja ulkoiluun tarkoitetut kengät, eikä siinä ole vielä hiihtomonoja. Lisäksi on tietenkin kaikki fiksummat kengät, juhlakengät ja työkäytössä olevat kengät, turvakengät harrastusta varten ja onhan mulla tietenkin jotkut kopiocrocsit terassilla ihan vain sitä varten, että saa poiketa nopsasti kasvimaalla.
Minulla on:
-sandaalit
-kumisaappaat
-reikäkengät (valecrocksit)
-lenkkarit
-talvikengät
-Kuomat
-töissä työkengät
Noilla olen pärjännyt. Lenkkarit ostan uudet joka kesä, kun kuluvat niin tiuhaan.
Ha. Mulla on vaan maiharit ja conversen tennarit. Kesät converseilla ja talvet maihareilla. Hyvin pärjää.
Kolmet, maiharit, sandaalit ja lenkkarit.
Oli pakko tulla katsomaan millaista keskustelua täällä käydään, että miksi tällainen keskustelu on aloitettu. Kun eikö se nyt ole täysin normaalia, että on se 8 paria kenkiä? Epänormaalia, jos on yli 15 paria. Eihän ne enää mahdu minnekään, saati että niitä ehtisi edes käyttämään. Vaikka urheilisi.
Hui, mä en osaa edes laskea kuinka monet kengät mulla on! Kenkäkaappini helminä pidän kaksia Salvatore Ferragamoja, Swedish Hasbeensejä sekä Minna Parikan kenkiä. Sen lisäksi mulla on klassiset camel bootsit, acnen klassikkonilkkurit, el naturalistan nilkkurit ja french solen balskut. Näiden lisäksi mulla on halvempia kenkiä (kuten vaikkapa hush puppies) muutamia. Niin ja onhan mulla tommy hilfigerinkin kengät. En muista, milloin olen ostanut alle satasen kenkiä... Kalleimmat taisi olla ne acnet?
[/quote]
[/quote]
No ei munkaan mielesta Minna Parikat tai Ferragamot mitaan maailman suurinta luksusta ole, mutta tuskin sen hintaluokan kenkia nyt ihan joka mamman kaapista loytyy?