Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukaudessa jää pari sataa ylimääräistä säästöön- minne kannattaa sijoittaa?

Vierailija
11.07.2020 |

Säästötilille on nyt menneet, vaikka ei ole mitään säästökohdettakaan. Asuntoa en ole hommaamassa. Kannattaako laittaa jonnekin pankin rahastoon tai sellaisiin? En ymmärrä niistä mitään, joten vinkkejä otetaan vastaan!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sijoitushorisontti vähintään 20-30 vuotta ja kuukausisäästöni menee nykyään näihin rahastoihin:

SPP Global (Nordnetin kautta) 100 €

Seligson Top 25 Brands 50 €

Seligson Top 25 Pharma 50 €

Nordnet Indeksirahasto Suomi 20 €

SPP Globalilla saan hyvän hajautuksen maailmaan kohtuuhinnalla. Seligsonin rahastoilla saan sijoittamiseen vähän jännitystä, kun aika näyttää miten hyvin maailman vahvimmat brändit ja lääkeyhtiöt pärjää osakemarkkinoilla. Nordnetin Suomi-rahasto on mukana, koska se on täysin kuluton.

Vierailija
42/44 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetin Smart rahastot tarjoaa alle 1% kuluilla laajan hajautuksen eri omaisuusluokkiin. Se ei ole vielä noussut korona dipistä joten nyt on hyvä hetki sijoittaa siihen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on säästötilillä puskuria? Ite hajauttaisin säästöt niin, että osa menee edelleen tilille ja osa rahastoon. Maailmanindeksi on varmin valinta, jos et muuta keksi tai omaa näkemystä. Valitse passiivinen, pienikuluinen rahasto. Näitä on useilla pankeilla ja rahastoyhtiöillä.

Mitä tarkoittaa passiivinen rahasto? Ja millaiset ovat pienet kulut?

Entä jos olen välillä työttömänä, miten vaikuttaa korvaukseen?

Varallisuus ei vaikuta työttömyyskorvauksiin eikä asumistukeen. Toimeentulotukea maksetaan kuitenkin vasta sitten, kun kaikki sijoitukset ja muu helposti realisoitava omaisuus on käytetty elämiseen.

Varallisuus ei, mutta eikö noi lasketa tuloiksi?

Toimeentulotukea en tarkoita. Ihan työssäkäyvä olen, mutta alalla jolla on kausityöttömyyttä.

Vierailija
44/44 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on säästötilillä puskuria? Ite hajauttaisin säästöt niin, että osa menee edelleen tilille ja osa rahastoon. Maailmanindeksi on varmin valinta, jos et muuta keksi tai omaa näkemystä. Valitse passiivinen, pienikuluinen rahasto. Näitä on useilla pankeilla ja rahastoyhtiöillä.

Mitä tarkoittaa passiivinen rahasto? Ja millaiset ovat pienet kulut?

Entä jos olen välillä työttömänä, miten vaikuttaa korvaukseen?

Varallisuus ei vaikuta työttömyyskorvauksiin eikä asumistukeen. Toimeentulotukea maksetaan kuitenkin vasta sitten, kun kaikki sijoitukset ja muu helposti realisoitava omaisuus on käytetty elämiseen.

Varallisuus ei, mutta eikö noi lasketa tuloiksi?

Toimeentulotukea en tarkoita. Ihan työssäkäyvä olen, mutta alalla jolla on kausityöttömyyttä.

Osingot lasketaan tuloiksi. Useimmat rahastot ei kuitenkaan maksa osinkoja ulos, vaan osingot jää rahaston sisään ja niillä ostetaan lisää osakkeita.

Tuloja tulee tietysti siinäkin tapauksessa, jos lunastaa voitolla olevia rahasto-osuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi