Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kokenut keskenmenon, ja kuinka moni tietää siitä?

Vierailija
11.07.2020 |

Ensimmäinen ja todella pitkään toivottu raskauteni päätyi keskenmenoon. Epäusko ja pettymys oli suuri, emme olleet kertoneet raskaudesta vielä kenellekään ja keskenmenosta kerroimme vain omille vanhemmillemme.

Näyttää siltä kuin monet muut ympärillä ovat onnellisesti ja mutkattomasti raskaana ja saavat terveitä vauvoja ja me olemme ainoat jolle tämä epäonni kävi. Sehän ei varmasti pidä paikkaansa mutta siltä se tuntuu, kun ei keskenmenosta koskaan puhuta. On kynnys kertoa omasta tilanteestakaan. Olo on niin yksinäinen. Tuntuu että räjähdän jos joku vielä kysyy miksemme jo hanki lapsia..

Siksi kysyn täällä, kertokaa kokemuksianne. Onko teillä lapsia, miten pian raskauduitte keskenmenon jälkeen? Oletteko puhuneet asiasta, tiedättekö onko omassa lähipiirissänne ollut lapsettomuutta ym. Ehkä jos uskaltaisi ottaa puheeksi oman menetyksen niin saisi tietää että on sattunut muillekin.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut ja "kaikki" tietää. Olen ihmisenä sellainen, että saan voimaa toisista ihmisistä. Itseäni avoimuus auttoi aikanaan tässäkin. En nyt mitenkään oksentanut asiaa tai kuormittanut ketään, mutta esim töissä kerroin rehellisesti, että olen loppuviikosta sairaslomalla,  kun sikiö on kuollut kohtuun. Itselleni tämä oli helpoin ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla