Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidan vauvan yksin, kun mies on jatkuvasti ylitöissä

Vierailija
11.07.2020 |

On alkanut niin ärsyttää, kun mies on jatkuvasti ylitöissä. Tällä viikolla mennyt ma-pe töihin klo 5 ja tullut kotiin aikaisintaan klo 18. Tänään lauantaina on taas mennyt töihin klo 5, eikä tietoa koska tulee kotiin.

Tässä ärsyttää lähinnä se, että vaikka olemme naimisissa ja meillä on yhteinen lapsi, meillä ei ole yhteisiä rahoja. Eli käytännössä hoidan yksin vauvaamme 24/7 ja elän äitiyspäivärahalla, kun mies kerää töistä ja ylitöistä rahat itselleen.

Onko mulla oikeus ärsyyntyä tästä? En voi itse vielä lähteä töihin, koska vauvaa ei voi vielä laittaa hoitoon. Olen alkanut kevytyrittäjäksi, että saisin vähän lisäansioita, mutta en ehdi tehdä sitäkään, kun vauva on huono nukkumaan ja vaatii paljon huomiota ja aktiviteettia koko ajan. Oonko tehnyt lapsen väärän miehen kanssa? Tää ylityöongelma alkoi raskausaikana..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla (IT-ala) kanssa näitä pienten lasten isiä, jotka ovat jäävät tunniksi pariksi istumaan kahville klo 16-> ja virnuilevan toisilleen, että ”ei sinne kotiin kannata vielä mennä kun siellä on täyshärdelli päällä”.

Että sellaset vastuuntuntoiset isät ja pitkät työpäivät.

Näitä kotivastuita pakoilevia isiä valitettavasti on aika paljon nykyään. Eikä niillä todellakaan suurimmalla osalla ole mitään toisia naisia, vaan kyse on pelkästä vauva-arjen välttelystä ja oman olon mahdollisimman mukavaksi tekemisestä. Jäädään toimistolle pelaamaan tietokonepeliä tai mennään oman äitin luo nukkumaan päikkärit. Jos kuka tahansa kaveri tarvitsee viikonloppuna kokopäiväistä jeesiä esim. remonttihommissa, lupaudutaan heti auttamaan. Onhan se aikaa pois "kotihärdelistä“. Ja näitä isiä ei tunnu lainkaan mietityttävän äidin uupuminen tai se että lapsi ei käytännössä opi tuntemaan isäänsä.

Jotkut isät ihan hyvässä tarkoituksessa ahnehtivat vauvan synnyttyä ylitöitä, koska perhe tarvitsee enemmän rahaa, mutta pääsee unohtumaan se, että sen perheen kanssa pitäisi ehtiä ollakin. On myös niitä työnantajia, jotka kasaavat nuorille isille kaiken mahdollisen, tavallaan hyväksikäyttäen nuoren perheen uutta rahantarvitsemistilannetta...

Mä tiedän isän, joka lähtee vähän väliä yksin reissaamaan, kun tarvitsee "omaa rauhaa ja lepoa". Äiti joutuu tekemään kesäreissut yksin lasten kanssa, kun "isä ei jaksa". Tämä isä tekee kanssa paljon töitä ja on mahdollisiman vähän kotona. Jos hän joutuu vahtimaan lapsia, niin vie aina äidin/siskon luokse tai lähettää lapset kaverilleen.

Miltäköhän lapsista tuntuu, kun isä haluaa viettää heidän kanssa mahdollisimman vähän aikaa?

Vierailija
42/43 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla (IT-ala) kanssa näitä pienten lasten isiä, jotka ovat jäävät tunniksi pariksi istumaan kahville klo 16-> ja virnuilevan toisilleen, että ”ei sinne kotiin kannata vielä mennä kun siellä on täyshärdelli päällä”.

Että sellaset vastuuntuntoiset isät ja pitkät työpäivät.

Näitä on muuallakin. "Ylitöitä" painetaan koska vaimo mukamas vaatii isompaa autoa, uutta taloa, ulkomaanmatkoja...

Juu, ihan varmasti.

Ihan kuin pienen lapsen äiti pyytäisi muuta kuin joskus saada nukkua koko yön ja hetkeä juoda kahvinsa edes kerran vuodessa kuumana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Me oltiin alunperin sovittu, että pidetään vanhempainvapaa puoliksi ja töissä käyvä maksaa kotona olevalle ”palkkaa” niin, että vanhempainpäiväraha vaikuttaa molempien tuloihin tasapuolisesti.

Noh, ei tehty kirjallisena sopimusta, koska luotin mieheeni, että kaikki menee niin kuin ollaan sovittu. Mies ei nyt pystykään pitämään osaansa vanhempainvapaasta vaan minä pidän sen kokonaan ja rahasta sanoessani mies sanoo, että mun pitäisi tarvittaessa aina pyytää häneltä rahaa.. Ja sitten kun pyydän, hän sanoo, että ostos ei ole tarpeellinen eikä anna siihen rahaa. Esimerkiksi syöttötuolin osto oli hänen mielestään turha, joten maksoin sen itse...

Koska joku täällä kysyi, niin mies on käynyt ammattikorkeakoulun ja on johtotehtävissä, palkka keskimäärin päälle 5000€/kk, mutta tekee jatkuvasti töitä ja on 24/7 työntekijöidensä tavoitettavissa.. Meillä on yhteinen asuntolaina jota ollaan maksettu puoliksi, yhteinen auto jota minä käytän ja maksan enemmän, miehellä on työsuhdeauto. Käteen jäävä äitiyspäivärahani on n. 900€/kk, joka hupenee todella nopeasti kun teen ruokaostokset, maksan bensat ym..

En halua vielä jättää lasta hoitoon, koska hän on vasta päälle 6kk ja imetän. Taloudellinen tilanne on vakaa, ärsyttää vain kun itselle ei jää yhtään rahaa säästöön eikä esim. eläkettä kerry tältä ajalta, toisin kuin miehelle. Ja se ärsyttää kaikista eniten, että asiat ei ole todellakaan mennyt niin kuin on sovittu.

Mies pitää itse itseään täydellisenä isänä ja rehvastelee kaikille kuinka hän vaihtaa vaippoja ja hoidetaan kaikki puoliksi.. Tuntuu, että mies tahallaan haluaa pitää itseään ”vallassa” ja vihaan häntä päivä päivältä enemmän. Keskustelut ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän