Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin juuri miesystävästä ja nyt plussasin! Mitä h*****tiä teen!?!?

Vierailija
11.05.2013 |

Kolmen vuoden seurustelusuhde päättynyt ja tottakai JUURI NYT pamahdan paksuksi. Voi hyvä luoja, mitä ihmettä teen?!

En yhtään tällä hetkellä sanoa, pidänkö lapsen vai päädynkö aborttiin. Tämä on kyllä pahin mahdollinen elämäntilanne lapselle. Toki jo eronkin takia, mutta olen syksyllä aloittamassa myös opinnot, joten rahat menee tiukille.

Exällä ja minulla on omat asunnot ollut tähän asti, emmekä ole eron jälkeen nähneet eli pariin viikkoon. Hän ei tiedä raskaudesta mitään. Itseasiassa ei kukaan muu kuin te arvon AV-mammat. Nyt vaan pitäisi tehdä nopeita päätöksiä.

Ajattelin ensimmäisenä soittaa exälle ja kertoa tilanteen. Sitten jarruttelin. Jos päädyn aborttiin, hän tappaisi minut. Hän kovasti haaveilee lapsesta, josta puhuimmekin, että semmoinen voi olla mahdollinen opintojen jälkeen. Mutta ei NYT!

Mutta en tahtoisi yksinhuoltajaksikaan, koska en usko että suhteemme tulee kestämään vaikka yrittäisimmekin lapsen takia korjata suhteemme.

Olo on kuin puun ja kuoren välissä. Auttakaa minua!! Olen ihan yksin asian kanssa enkä voi puhua kenellekään. Kerronko exälle raskaudesta, oli päätökseni raskauden jatkuvuudesta mikä tahansa? Ymmärrän, että tavallaan hänellä on isänä siihen oikeus, mutta hän murtuisi täysin, jos teen abortin.

Voi kuinka toivoton olo voikaan olla :(

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap tässä!

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Olette ollut hyvänä apuna selkeyttämään asioitani.

Pahimmasta alkusokista ollaan päästy yli ja nämä muutamat päivät olen kyennyt pohdiskelemaan realistisesti tilannetta.

Olen päätynyt aborttiin. En millään kykene (ainakaan henkisesti) jäämään kahden lapsen yksinhuoltajaksi ja mikä ratkaisevinta, en luota isän vanhemmuuteen niin paljon, että hän jaksaisi kantaa vastuutaan kunnialla. Toki on mahdollista, että jonain päivänä kun hän paranee masennuksestaan (mikä on lähes kaikkien ongelmien takana), hänestä tulisi hyvä isä, mutta sen varaan en voi laskea.

Tämä on raskas päätös ja syyllistän itseäni varmasti lopun ikäni, mutta minun on ajateltava myös lastani. Vain hänelle minun aikani ja voimavarani riittävät nyt.

Exälle en ole puhunut mitään, vaikka monta kertaa olen meinannut. Jokin minua jarruttaa ja se taitaa olla ne hänen haaveensa omasta lapsesta. Nähtäväksi jää, kerronko asiasta koskaan. Tuskin.

ap

Vierailija
2/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa tappaa. Abortti on tappamista. Anna lapselle mahdollisuus ja iloa lapsettoman perheeseen adoption avulla.

Vierailija
4/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä. Oikea päätös vaikkakin kipeä.

Vierailija
5/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
6/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin oikean ratkaisun teit. SInullahan lapsen kasvatuksesta loppupeleissä vastuu on. Olen sitä mieltä, että ehkä en kertoisi asiaa exälle ollenkaan, miksi kertoisit? Voisiko käydä niin että masennus vain pahenee ja alamäki jatkuu? Miten pitkällä raskautesi on jos saa kysyä? Joko olet ihan konkreettista tehnyt ja varaillut aikaa lääkäriin jne? Kipeä on asia, vaan kipeä on adoptiokin jota täällä ehdotellaan........olla jatkuvasti siinä ajatuksessa että missä lapseni on, miten voi ja olenkohan nähnyt jossain ym ym........voimia vaan jatkoon :)

Vierailija
7/72 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis ap, joko olet tehnyt päätöksesi ja miten muuten menee?

Vierailija
8/72 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:lle kuuluu tällä hetkellä? Olisi kiva saada kuulla kuulumisiasi:)

Vierailija
9/72 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en pysty toivottamaan sinulle mitään hyvää. Tapat lapsen joka olisi ollut hyvin rakas isällensä.

Vierailija
10/72 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 17:11"]

Valitettavasti en pysty toivottamaan sinulle mitään hyvää. Tapat lapsen joka olisi ollut hyvin rakas isällensä.

[/quote]

Sinä hihhuli vai mikä oletkaan. Olet hyvin empatiakyvytön ihminen etkä ymmärrä kitään hienotunteisuudesta. Olen pahoillani, että sinulla on paha olla. Apua on kyllä saatavilla jos sitä pyytää.

Vierailija
11/72 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 17:20"]

Ei minulla ole paha olla. Minun mielestä ap toimii totaalisen väärin.

[/quote]

Sinä hihhuli vai mikä oletkaan. Olet hyvin empatiakyvytön ihminen etkä ymmärrä kitään hienotunteisuudesta. Olen pahoillani, että sinulla on paha olla. Apua on kyllä saatavilla jos sitä pyytää.

[/quote]

Vierailija
12/72 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 17:11"]

[/quote]

[/quote]

Olen samaa mieltä. Toivottavasti saat ammattiapua mahdollisimman pian.

Ap:lle voimia. Ymmärrän täysin sinua. Sosiaaliset perusteet ovat täysin hyväksyttäviä perusteita. Luultavasti sinun tilanteessasi minusta voisi tuntua hirvittävältä tehdä lasta vastuuttomalle isälle. Kuinka voisi olettaa, että hän kantaisi vastuunsa isänä, jos ei kanna vastuuta itsestään niin paljon, että hoitaisi itsensä kuntoon!

Vierailija
13/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan niin kovasti neuvoja, mielipiteitä, näkökulmia, mitä tahansa, koska en voi puhua kenellekään. Olen niin yksin asian kanssa :(

Kerronko exälle vai en?

Vierailija
14/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä sust ja sun moraalistas, mut ite valitsisin adoption.

Vierailija
15/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en haluaisi lasta, mutta en tekisi murhaakaan

Vierailija
16/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas ku sul oli vaihtoehtoina vain murha=abortti ja lapsen pitäminen!  tähänkö sitä nykyään on menty!? moraalitonta menoa... >:(

Vierailija
17/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinuna kertoisi, jos aborttiin päätyisin. Kun et enää suhteessa ole, on minusta nyt sinun asiasi päättää mitä teet. Tosiaan realiteettina on syytä olettaa, että suhde ei enää tulisi onnistumaan. Toisaalta mies voisi olla halukas osallistumaan paljonkin lapsen elämään. Tai sitten ei, sinä miehen tunnet ja siltikin voi tulla yllätyksiä.

Jos et ole mikään ikäloppu, miettisin sitäkin, että perheen perustamista voi lykätä siihen, että vähän oikeampi löytyy. Tietysti jos päätät, että lapsi on tervetullut, kerro miehelle.

Vierailija
18/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä ensin teetkö abortin. Jos teet, älä kerro exälle. Jos et tee, kerrot. Mies varmasti kantaa vastuun, jos on lapsista haaveillutkin. Asiat kyllä järjestyy. Itse en pystyisi aborttia tekemään, mut sun on päätettävä itse ja mahdollisimman pian. Hanki tietoa, juttele jonkun lääkärin / hoitajan kanssa ja päätä sitten, kun faktat on tiedossa. Opiskella voit myös lapsen kanssa.

Vierailija
19/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos mies olisi lähivanhempi ja sinä etä-äiti?

Vierailija
20/72 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis mun mielestäni jutella sen miehen kanssa. Ja jos jompikumpi ei ladta halua niin sitä ri tule tehdä. Abortti ei ole murha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi