Koronavirustartunta päiväkodissa Jyväskylässä – 72 lasta karanteeniin
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
No pitkin kesää on ollut päiväkodeissa tartuntoja, kaikkia ei vaan uutisoida. Täälläkin oli jonkun aikaa sitten mutta eipä siitä valtakunnalliset mediat mitään uutisoineet.
Tai ei päiväkodeissa tartuntoja vaan altistuneita, kun jollain lapsella todettu tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodilla pitäisi olla oikeus kieltäytyä ottamasta lasta hoitoon, jos taulapää-vanhemmat eivät muuten tajua pitää oireilevaa kotona.
Onhan niillä. Nyt Korona aikaan ohjeistuksen mukaan jokainen vähänkin oireileva lapsi lähetetään kotiin.
Se on sitten eri asia lähettääkö jokainen yksikkö. Joskus voidaan olla liian arkoja.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, koronan itselleen/lapselleen hommanneet vanhemmat on lääkäreitä ja/tai opettajia kuten edelliselläkin koronakierroksella..
Opettajan lapsi tuskin on heinäkuussa päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Millainenkohan syksy tulossa... Pääsin opiskelemaan, pakko siis laittaa lapsi päiväkotiin. Ei ole kyllä ollut siellä sitten Koronan alun.
Pitäisi olla edelleen etäopinnot ja etätyösuositus.
Päiväkotien pitäisi olla vain pakko tilanteita varten (molemmat vanhemmat hoitoalalla tai muulla välttämättömällä alalla)
Olis kiva tietää vaan ihan huvikseen että kuinka moni suomalainen on tähän mennessä kärsinyt sen kahden viikon karanteenin altistuksen takia. Se on varmaan aika iso joukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainenkohan syksy tulossa... Pääsin opiskelemaan, pakko siis laittaa lapsi päiväkotiin. Ei ole kyllä ollut siellä sitten Koronan alun.
Pitäisi olla edelleen etäopinnot ja etätyösuositus.
Päiväkotien pitäisi olla vain pakko tilanteita varten (molemmat vanhemmat hoitoalalla tai muulla välttämättömällä alalla)
Öö..millähän sitä sit pitäis muiden elää, jos vain hoitoalalla olevien lapset olisi hoidossa? Meillä 3 päivähoidossa olevaa lasta (olivat kotona suosituksen ajan). Itse ollaan yrittäjiä miehen kanssa. Ei todellakaan tuu työn teosta mitään kotona, jos lapset kotona. Just oon tässä kironnut et joka pikku nuhasta pitää olla kotona..nyt taas olen ollut jo viikon tekemättä mitään töitä pienimmän lapsen nuhan takia. Kauhulla odotan syksyä..töitä kun pitäisi pystyä tekemään, että olisi rahaa millä elää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, koronan itselleen/lapselleen hommanneet vanhemmat on lääkäreitä ja/tai opettajia kuten edelliselläkin koronakierroksella..
Opettajan lapsi tuskin on heinäkuussa päiväkodissa.
Voi hyvinkin olla. Kaikki eivät pidä lapsiaan kesälomalla. Lisäksi osassa kouluista on myös kesätoimintaa eli opettaja ei välttämättä ole lomalla nyt.
Ihmetyttää, että lapsi on viety hoitoon, vaikka tällä on ollut oireita.
Ot:
Mitä mieltä olette muuten siitä, että yskivä lapsi liikkuu pihapiirissä ja leikkii naapurilapsien kanssa lähikontaktissa? Koronatesti varmaankin tehty, olettaisin, mutta eihän sen tulos ole 100% varma. Ja onko muiden lasten kiva saada mitään yskäflunssaa nyt, kun se tarkoittaa testiin menemistä ja karanteenia kunnes tulos on tullut. Ja oireiden loppumiseen asti (näin minua neuvottiin, kun itse kävin testissä).
Vierailija kirjoitti:
Porhoperhe käynyt ulkomaanmatkalla ja tuonut tuliaisia. Kivasti katkaisivat noin kuukauden tartunnattoman jakson täällä.
Onko tieto tuo ulkomaanmatka?
No pitkin kesää on ollut päiväkodeissa tartuntoja, kaikkia ei vaan uutisoida. Täälläkin oli jonkun aikaa sitten mutta eipä siitä valtakunnalliset mediat mitään uutisoineet.