Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Tupperware yms. muovirasiat "limaantuu" kaapissa?

Vierailija
10.07.2020 |

Rasioiden sisäpinta menee pitemmän käyttämättömyyden jälkeen siis täysin puhtaissa rasioissa sellaiseksi niljakkaan tuntuiseksi vaikkei mitään kertynyttä likaa näy. Tämä ollut jokaisessa asunnossani ja ihan astianpesukoneessa ne pesen enkä säilö niitä kaappiin kosteina tms. Ärsyttää joutua tiskaamaan kaapista otettu puhtaana sinne laitettu rasia uudestaan. Onko tämä yleistä? Mistä voisi johtua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmiset ostavat noita täysin ylihintaisia muovikippoja. Olen kerran ollut kotitilaisuudessa, jossa niitä myytiin. Sosiaalinen paine niiden ostamiseen oli ilmeinen. Koko tilaisuus muistutti jotain uskonnollista kokousta, jossa kaikkien tuli olla yhtä mieltä tuotteiden ylivoimaisesta erityislaadukkuudesta. Totuus on, että Ikeasta saa parempia murto-osalla noiden hinnoista.

Vierailija
2/6 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa tosiaan parempia, kunhan ostaa lasisia eikä muovisia.

AP:n kysymykseen, en tiedä miksi noin käy, mutta olen huomannut saman ilmiön kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko konetiskiaineesta? Sehän on kamalaa myrkkyä. Minuä tiskaan käsin Fairylla tai Rainbowlla enkä ole tuollaista huomannut.

Vierailija
4/6 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereilla on tupperwaren lounasastioita ja hekin ovat ihmetelleet ihan samaa limaisuutta. Ja pesukoneen kautta käytetty ne rasiat. Minusta jotenkin ällöttävän näköistä, en ole huomannut halpis Ortexin eväsrasioille käyvän samoin. 

Omistan kaksi Tupperin tuotetta, jotka olen molemmat saanut muistaakseni tuparilahjaksi. Toinen on kuorimaveitsi mikä on kieltämättä hyvä ja jos se joskus hukkuu, täytyy  koittaa selvittää, mikä olisi vastaava tuote. Toinen mulla on sellainen silppuamiseen tarkoitettu pikkuinen laite (ilman sähköä), jonne voi laittaa vaikka sipulia, tomaattia, valkosipulia, paprikaa, chiliä, korianteria ja sitten olisi valmis salsakastike. Tavallaan toimii hyvin mutta vain silloin kun saa sen hemmetin silppuamisterän paikalleen. Välillä menee hermot kun yrittää näperrellä sitä koloa oikeaan kohtaan, tajuan että olisin silpunnut käsin jo moneen kertaan. 

Periaatteessa boikotoin Tupperia, koska en ymmärrä minkä hemmetin takia niitä ei voi myydä kaupassa tai edes nettikaupan kautta. Kerran mietin olisinko tilannut yhden leipomiskulhon mutta kun ei ole nettikauppaa vaan olisi pitänyt liittyä tiimiin ja ottaa yhteyttä "konsulenttiin" niin päätin, että täähän on ihan sairasta. Onko siinä taustalla kuitenkin jotain pyramidihuijausta?

Vierailija
5/6 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmiset ostavat noita täysin ylihintaisia muovikippoja. Olen kerran ollut kotitilaisuudessa, jossa niitä myytiin. Sosiaalinen paine niiden ostamiseen oli ilmeinen. Koko tilaisuus muistutti jotain uskonnollista kokousta, jossa kaikkien tuli olla yhtä mieltä tuotteiden ylivoimaisesta erityislaadukkuudesta. Totuus on, että Ikeasta saa parempia murto-osalla noiden hinnoista.

Kaikki onsuhteellista. Äidilläni kohta 50 vuotta vanhoja Tupperwaren kippoja edelleen käytössä ja epäilen ne periväni jossain vaiheessa. Omat tuoreemmat Orthexit vääntyneet hyvissä ajoin.

Samaa limaisuutta olen havainnut ja tuossa joku epäili konetiskiainetta, niin pesen kaikki koneessa mutta hyvin harva limastuu.

Vierailija
6/6 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että konetiskiaine syövyttää muovin pinnan. Käsin tiskatessa noin ei ainakaan minulle ole koskaan käynyt.