Naiset - Kuinka tärkeää on saada kukkia merkkipäivinä?
Syntymäpäivä, hääpäivä, kihlapäivä, seurustelun alkamispäivä.... odotatteko saavanne aina kukkia ja miksi? Mikä niissä kukissa niin viehättää? Lyön vetoa, että monet miehet ostavat esim. hääpäiväkukat pitkin hampain välittämättä oikeasti pashaakaan pelkästään siksi, että mamma pysyy tyytyväisenä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion opettaa pojilleni, että tyttöystävälle voi viedä kukkia ihan muuten vaan. Muutaman euron (tai vaikka ilmainen niittykukkakimppu) kukkapuska on takuulla hyvä sijoitus!
Hyvä sijoitus? Paljonko viiden euron kukat tuottavat vuodessa?
Ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, naimisissa 7. Kertaakaan en ole saanut kukkia, muita lahjojakaan ei ole juuri näkynyt. Enkä ole kaivannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt mä luin sen väärin sivusilmällä. Otsikon. Ei ”kukkia” vain ”kullia”. Hyi minua.
No miehethän ostavat kukkia juuri siksi, että odottavat saavansa jotain muuta vastineeksi. Eli mieluiten olen kukitta sekä kullitta.
No siinäpä vasta yleistys 😳
Täällä jossain seksi ei ole mikää kaupintaväline..
Tykkään kukista ja ostan niitä usein itse kotiin. Kukkien saaminen mieheltä on kiva ele, koska hän tietää että niistä pidän.
Mutta onko kukkien saaminen mieheltä tärkeää? Ei todellakaan, ja kärsisivät inflaation jos niitä pitäisi pelkästä velvollisuudentunnosta joka merkkipäivänä minulle raahata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin aion opettaa pojilleni, että tyttöystävälle voi viedä kukkia ihan muuten vaan. Muutaman euron (tai vaikka ilmainen niittykukkakimppu) kukkapuska on takuulla hyvä sijoitus!
Ai jotain niittykukkia, jotka kuhisevat ties mitä ötököitä. Juu ei kiitos minun kämppääni.
Niissä mitään ötököitä ole. Turha hysterisoida citytypy :)
Ai sä yrität vaan päästä halvalla (pukille). Kaiken maailman öttiäisiä kuhisevat niittykukat jääkööt epätoivoisille köyhille runopojille. Kukkakaupasta ostettu, juuri saajalleen räätälöity näyttävästi sidottu leikkokukkakimppu se olla pitää. Eikä sitten mitään ruusuja, saniaisia ja harsokukkaa... ne ovat mummojen juttuja.
En ole vaimoltani saanut kukkia 16 vuoteen. Miksi hänen tulisi saada kukkia minulta?
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ymmärtänyt miten keski-ikäiset (ja sitä vanhemmat) tädit ovat niin liekeissä kukista?!? Jos vaan jossain joku kukkii, niin se pitää kuvata ja kuuluttaa joka foorumilla. Tulee ihan korvista kaikki "kevään ensi kukkaset" ja oman puutarhan ihmeelliset kukoistukset näistä kukkakimpuista nyt sitten puhumattakaan.
Puutarhanhoito on harrastuksista parhain! Puutarhaihminen ei tarvitse lahjaksi kukkia, hänellä on niitä omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jotain niittykukkia, jotka kuhisevat ties mitä ötököitä. Juu ei kiitos minun kämppääni.
Ai sä yrität vaan päästä halvalla (pukille). Kaiken maailman öttiäisiä kuhisevat niittykukat jääkööt epätoivoisille köyhille runopojille. Kukkakaupasta ostettu, juuri saajalleen räätälöity näyttävästi sidottu leikkokukkakimppu se olla pitää. Eikä sitten mitään ruusuja, saniaisia ja harsokukkaa... ne ovat mummojen juttuja.
Olen nainen ja osaan arvostaa luomua. Toisin kuin citytypy näköjään.
En vaadi tai halua kukkia, en myöskään koruja tai materiaa. Arvostan enemmän lahjaksi yhteistä jalkapallo-ottelua, leffailtaa, juoksulenkkiä tai hiihtoretkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sijoitus? Paljonko viiden euron kukat tuottavat vuodessa?
Paljonkin. Mutta sitä ei ymmärrä, jos euron kuvat ovat ainut, mitä kykenee ymmärtämään.
Ollaan oltu 30 vuotta yhdessä eikä ukkia ole tullut eikä kuulemma tule. Ihanaa olisi ollutjoskus saada muutama ruusu syystä tai toisesta mutta itse olen kukkani hakenut. Ja kohta ei kyllä tarvi ostaakaan....ero on ollut mielessä jo kauan.
Edellisessä suhteessa tunsin, että olisi ollut tärkeää edes joskus tuoda vaikka kukkia. Nykyinen kumppani toi muuten vain tullessaan joskus, ihan oli markettikimppu, mutta valittu mun suosikkikukkia. Kun noita muuten vaan muistamisia on kyllin, ei juhlapäivien muistamiset enää tunnukaan niin keskeisiltä.
Jos arjessa muistaa helliä ja hemmotella toista (lempikahvi aamulla valmiiksi toiselle tuotuna lasketaan, iltakävelyt käsikkäin myös) niin kukat sinne tai tänne ei paina paljonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ymmärtänyt miten keski-ikäiset (ja sitä vanhemmat) tädit ovat niin liekeissä kukista?!? Jos vaan jossain joku kukkii, niin se pitää kuvata ja kuuluttaa joka foorumilla. Tulee ihan korvista kaikki "kevään ensi kukkaset" ja oman puutarhan ihmeelliset kukoistukset näistä kukkakimpuista nyt sitten puhumattakaan.
Maailma on ihmeellinen ja täynnä asioita joita sinä et ymmärrä...
Mun mies tuo mulle merkkipäivinä kukkia ja joskus jopa silloin tällöin ja oon aina niin ilahtunut siitä! Rakastan kukkia ja kaikkea kaunista!
Mä sitten vastavuoroisesti teen sille aamiaista, leivon, hieron hartioita yms yms.
Oon niin tyytyväinen mun mieheen ja meidän suhteeseen :-) Eli sanoisin kyllä että kukkien tuominen on tärkeää, mutta sitäkin tärkeämpää on tehdä asioita, jotka ilahduttaa kumppania. Se on sitä romantiikkaa, ja meillä ainakin on niin että nauravan naisen pöksyihin on helpompi päästä kuin surullisen.
Niin helppoa on se kimpun ostaminen että miksi ei? Tekee naisesta iloisen ja sehän tiedetään että "happy wife, happy life", eli iloa siitä on loppujen lopuksi miehellekkin ;). Todella ihmetyttää nämä miehet jotka eivät merkkipäivänä viitsi kimppua hankkia, joko luonnosta tai marketista, mikäli oikeaan kukkakauppaan meneminen on vaikeaa. Törppö mies joka ei kukkia hanki, paitsi jos nainen on teroittanut että kukkien sijaan olisi parempi saada jotain muuta.
En oikein pidä kukista, joten en sellaisia haluakaan. Ja mielestäni erilaiset merkkipäivät on lasten juttu, joten en halua mitään syntymäpäivähössötystä. Tosin, rakastan kyllä huomioida muita, ja järjestää yllätyksiä - itse vain vaivaudun moisesta. Johtuu ehkä siitä, että olen todella introvertti ja olin peruskouluajan koulukiusattu, joten kaikki huomio oli negatiivistä huomiota.
Pikkutyttönä sain ruusun oksan kun äiti kävi omalta pihalta taittamassa. Ja ylioppilasjuhlissa sain ruusuja. Muutoin olen ostanut itse, jos olen kukkia kaivannut.
Meillä ei vietetä kihlajaispäivää tai edes hääpäivää sen kummemmin, tuuppaa hääpäivä molemmilta unohtumaan helposti. Synttäreille on kyllä tosi ilahduttavaa saada pieni kukkakimppu muttei mitenkään välttämätöntä. Eli en pidä kovin tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään tärkeää. Niin merkityksetöntä kuin vain olla ja voi.
Mies osti kerran kukkia yllärinä ja laittoi ne maljakkoon sohvapöydälle. Mä en edes huomannut, vaikka koko ilta olkkarissa istuttiin.
Mies parka :( yritti yllättää etkä edes huomannut.
No ei hän nyt sentään mikään parka ole. On sittemmin ilahduttanut mm. legoilla sekä keikka- ja jalkapallolipuilla. Ei ole jäänyt huomaamatta.