Mun maha on jotenkin valahtanut/retkahtanut alaspäin
Herranjestas mikä järkytys kun tajusin, että mun "alamaha" on mennyt jotenkin nyt tuollaiselle makkaralle joka on kaiken hyvän lisäksi jotenkin retkahtanut tuohon liki nivusten päälle. Vaikea selittää, mutta siis olen omppukroppainen ja keskivartalossa on ollut aina liikaa joka on kuitenkin aina aiemmin ollut aikalailla tasaisesti tuossa vyötäröllä vaakatasossa eikä mikään ole roikkunut vaikka makkaroita on kyllä ollutkin. Nyt sitten on tuollainen omituinen romahdus käynyt ja se "alin" makkara onkin nyt tuollainen vähän kuin riippumatto-mallinen joka retkottaa tosi alhaalla. Samalla se vielä on jotenkin tempaissut jo ennenkin kapeasta "violin hip"-mallisesta lantiostani sitä vähäistäkin muotoa pois eli olen nyt tavallaan kapeampi lantiosta kuin mitä mahasta/vyötäröltä.
En tiedä saiko kukaan kiinni mitä tässä ajan takaa, mutta jos joku ymmärsi ja varsinkin jos on kokemusta vastaavasta ja siitä kuinka tämä korjataan (mieluiten nopeasti) kotikonstein niin olisin tosi kiitollinen avusta. Ylipainoa on ja tarkoitus on ne pudottaakin eli "laihduta"-neuvot ei nyt auta vaan haen muunlaista jeesiä eli jumppaliikeitä ym tämän mahan palauttamiseen takaisin omalle paikalleen.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä vielä pitäisi niin paljoa hormonimuutoksiakaan olla että ihoon vaikuttaisi. Eli ilmeisesti on vain kyse vuosikymmeniä jatkuneiden huonojen elintapojen kertaantuneesta vaikutuksesta. Mitä nopeammin aloitat monipuolisen liikunnan ja terveellisen ruokavalion, sitä paremman lopputuloksen voit vielä ilman kirurgia saada. Mutta sun pitää myös hyväksyä että siinä sohvalla istumalla ja huonosti syömällä tuo menee vain huonompaan päin. Eli muutos vaatii oikeasti sinulta isoa muutosta.
Mistä ihmeestä kuvittelet mun vain istuvan sohvalla ja syövän epäterveellisesti? Joo, parikymppisenä tuli kyllä syötyä (ja juotua) mitä sattuu, mutta sen jälkeen on alkoholi jäänyt ihan kokonaan eikä einekset/pikaruoka kuulu ruokavalioon käytännössä lainkaan. Karkki oli pitkään se pahin kompastus, mutta sen sokerihiirenkin olen saanut muutama vuosi sitten itsestäni nitistettyä ja samoihin aikoihin loppui myös painonnousu eli todennäköisesti mulla ei annoskootkaan ole olleet koskaan pielessä vaan hidas, mutta tasainen painonnousu johtuikin karkinsyönnistä ja kahvileivistä. Nyt siis paino on jymähtänyt tähän vaikka olen taas löytänyt lenkkeilyn ja koska aikaa on, lenkillä tulee käytyä parikin kertaa päivässä.
Työ on nyt (ollut) tauolla koronan vuoksi mutta sekin on enemmän fyysistä hommaa kuin takapuolellaan istumista eli pitäisin itseäni keskivertoa aktiivisempana ja kaukana sohviksesta vaikka ruutuaikaakin on tällä hetkellä turhan runsaasti, koska aikaa on liikaakin.
Itse sanoit, että et ole koskaan harrastanut mitään lihasvoimaa parantavaa liikuntaa. Ja anteeksi nyt vaan, tuolla painolla ja kuvaamallasi löysyydellä et voi oikeasti terveellisesti syödä ja liikkua. Jos et myönnä että elintavoissa on reilusti parantamisen varaa, ei sun kropassa tapahdu muutosta kuin pahempaan. Se on ihan oma päätös, nieletkö ylpeyden ja myönnät että jotain pitää muuttaa nykyisestä, ja paljon. Häpykummun päällä roikkuva vatsa ja 30+ bmi eivät ole jotain joka korjaantuu pienillä muutoksilla.
Rakas, sinusta on tullut pullukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä painonpudotuksen lisäksi erilaiset vatsalihasliikkeet, lankutukset, hartiasillat jne, sellaisia joissa joudut käyttämään niitä syviä vatsalihaksia. Juoksu tai uinti myös auttaisi.
Kiitos vinkeistä, mutta polvet ei kestä juoksua (kävelylenkeillä käyn kyllä ihan joka päivä) ja uinti ei ole mun juttu ollenkaan. Eikä siis varsinkaan uimahallit, yök. Tuota lankuttamista sen sijaan olen joskus kokeillutkin kun oli se jokin kuukauden haaste tmv, mutta eihän siitä mitään tullut kun en jaksanut lankuttaa edes 10 sekuntia.. Muutenkin vatsalihasliikkeet on kyllä olleet ihan iankaiken ne superinhokit ja satunnaisesti on joskus tullut tehtyä rutistuksia, mutta tämä maha on oikeastaan aina ollut jotenkin tiellä. Ihan jo kouluaikoina liikuntatunneilla kaikki selkä/vatsaliikkeet oli aivan kamalia (samoin käsivoimia ei ole ollut ikinä yhtään eli punnerrukset jäi tekemättä saati että olisin pystynyt kiivetä siihen typerään köyteen) mutta kaikenlaistet kyykyt ja muut jalkatreenit on ennen polvivaivoja olleet ihan iisejä. Outo kroppa.
Mut joo, täytyy kokeilla taas tuota lankuttamista ja ne sellaiset "vuorikiipeilijä"(?) liikkeet näyttää tosi hauskoilta.
Sun polvet menis parempaan eikä pahempaan kuntoon kyykkäämisestä. Se vahvistaa eikä heikennä polven seutua. Kunhan et laita hulluja painoja ja opiskelet ja harjoittelet tekniikkaa.
Täysin väärässä.
Kyykkääminen ei ole edes terveelle terveellistä.
Saat varmasti tekonivelet polviisi kun aikasi kyykkäilet.
Urheilijoilla polvet on uran lopussa aina paskana juuri kyykkäilyn takia.
Ei per... mitä typeryyttä. Tutustupa mitä asiantuntija liikuntatieteiden tohtori Juha Hulmi on mieltä asiasta.
Samma här. Älä pidä liian kireitä vaatteita.
Mulla on leveä ja pehmeä maha joka roikkuu istuessa jslkojen välistä. Pehmeyttä on kyllä muuallakin ihan riittämiin.
Onnellista on, jos rasva kertyy ihon alle eikä sisäelien ympärille. Jos positiivisia asioita miettii.
Jatkat vaan sitä painonpudotusta. Mukaan jotain keskivartaloa vahvistavaa treeniä. Myös maastaveto kannattaa opetella. Ei kannata tähdätä todella nopeaan painonpudotukseen, niin nahan palautuminen kerkeää mukaan.
Mullakin oli melkoinen röllykkä tuossa edessä, joka hankautui vyön kohdalta rikki ja tulehtui. Nyt siitä ei paljoa ole jäljellä.
Ja vaikka sitä löysää jää, niin se ei ole maailmanloppu. Näin tässä joku päivä sun ikäisen naisen, jolla oli löysää mahan kohdalla. Näytti lähinnä söpöltä. ;)
Jäi mullekin "raskausarpia" sinne tänne kehoon. Mutta en näe niitä häpeällisinä menneisyyden virheistä muistuttavina merkkeinä, vaan pikemminkin taisteluarpina. Ne ovat siellä kertomassa siitä tahtojen taistelusta, jonka kävin ja voitin. Niin voit sinäkin ap.
-M29
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä mikään jumppa palauta. Laihdutus pienentää mutta sittenkin nahka jää helposti roikkumaan.
Iiihannnn ssssama!
Adrenal body type.
https://www.drberg.com/body-type-quiz/results/adrenal?percentage=50-0-0…