Jos on parisuhteessa ja ihastuu toiseen, niin onko se luonnon oma keino....
Kertoa, että oma parisuhde voi huonosti ja jotain oleellista puuttuu ?
Kommentit (11)
Ehkä se kertoo, ettet osaa tehdä kestäviä valintoja.
Ei, vaan se kertoo, että teidän alkuihastusvaihe on ohi hormonihuuruineen.
Kaikkihan meistä ei ole luonnostaan yksiavioisia, joten yksi ratkaisu on jutella puolison kanssa suhteen avaamisesta.
Ihminen ei ole luontonsa armoilla. Hänellä on vapaa tahto
Minulla on ollut. En tiedä muista. Ymmärtääkseni jotkut ainakin väittävät voivansa tuntea vahvoja tunteita useampaa ihmistä kohtaan samaan aikaan. Minulla ei mene noin. Pikkuihastuksia voi olla, mutta vahvat tunteet on merkki siitä että rakkaus on vanhassa suhteessa loppu.
Kertooko se parisuhteesta vai ennemminkin sinusta itsestäsi ihmisenä? Kai nyt itse aikuisena ihmisenä tiedät onko parisuhteesi hyvä vai huono. Jos se on huono, niin eroat. Etkä etsi jotain piiloviestejä maailmankaikkeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kertoo, ettet osaa tehdä kestäviä valintoja.
21 vuotta oli melkoisen pitkä suoritus nykypäivän 43 vuotiaalta.
Ap.
On. Ei ole ihastunut tai rakastunut omaan kumppaniin. Ikinä en ole ymmärtänyt näitä jotka palavasti ihastunut johonkin toiseen suhteessa. Minä ajattelen jatkuvasti vain omaa kumppania, niin en kyllä ymmärrä miten tälläistä voisi edes tapahtua. jotain mätää suhteessa, jokin mukavuussuhde että vain tyydytty...
On kahdenlaisia suhteita
1) ihmisiä jotka vain tyytyy johonkin ns. mukavuussuhde
2) ihmiset jotka oikeasti pariutuu sen ihmisen kanssa jota ilman eivät voi elää, "palava rakkaus"
Vierailija kirjoitti:
Kertooko se parisuhteesta vai ennemminkin sinusta itsestäsi ihmisenä? Kai nyt itse aikuisena ihmisenä tiedät onko parisuhteesi hyvä vai huono. Jos se on huono, niin eroat. Etkä etsi jotain piiloviestejä maailmankaikkeudesta.
Pitkässä parisuhteessa tuollaiset asiat hämärtyy. Sitä on jo tottunut vaikka minkälseen huonoon kohteluun. Vasta kun ihastuin toiseen toden teolla, huomasin, että eihän minulla ole mitään lämpimiä tunteita mieheeni, vaan pelkkä tottumus. Itse en ainakaan halunnut jatkaa niin. En ole siis hypännyt mihinkään uuteen suhteeseen, vaan heräsin vaan eroamaan vanhasta.
Ap.
Moi, olen naimissa ollut jo lähes 20 vuotta ja nyt olen ollut usean kuukauden ihastunut toiseen myös.
Se toinen mies tuo vähän jännitystä päiviin ja elämään, joka muutoin on tasaista joskin ihan ok.
Tuo ihastus on "päällä" nyt mutta ei se pidemmän päälle tule vaikuttamaan meidän avioliittoon koska en siitä miehelle kerro. Toisen kanssa on pientä juttua meneillään ja hän tietää ihastumisestani.
Varmasti suhteellisen yleistä että pitkässä suhteessa saa lisäpilkettä silmäkulmiin pienestä ihastumisesta.
N. Naimisissa ja toiseen ihastunut
Omalla kohdallani suhde oli ainakin surkea, kun ihastuin toiseen. Ihan hävettää mitä siedin.