Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun maha on jotenkin valahtanut/retkahtanut alaspäin

Vierailija
10.07.2020 |

Herranjestas mikä järkytys kun tajusin, että mun "alamaha" on mennyt jotenkin nyt tuollaiselle makkaralle joka on kaiken hyvän lisäksi jotenkin retkahtanut tuohon liki nivusten päälle. Vaikea selittää, mutta siis olen omppukroppainen ja keskivartalossa on ollut aina liikaa joka on kuitenkin aina aiemmin ollut aikalailla tasaisesti tuossa vyötäröllä vaakatasossa eikä mikään ole roikkunut vaikka makkaroita on kyllä ollutkin. Nyt sitten on tuollainen omituinen romahdus käynyt ja se "alin" makkara onkin nyt tuollainen vähän kuin riippumatto-mallinen joka retkottaa tosi alhaalla. Samalla se vielä on jotenkin tempaissut jo ennenkin kapeasta "violin hip"-mallisesta lantiostani sitä vähäistäkin muotoa pois eli olen nyt tavallaan kapeampi lantiosta kuin mitä mahasta/vyötäröltä.

En tiedä saiko kukaan kiinni mitä tässä ajan takaa, mutta jos joku ymmärsi ja varsinkin jos on kokemusta vastaavasta ja siitä kuinka tämä korjataan (mieluiten nopeasti) kotikonstein niin olisin tosi kiitollinen avusta. Ylipainoa on ja tarkoitus on ne pudottaakin eli "laihduta"-neuvot ei nyt auta vaan haen muunlaista jeesiä eli jumppaliikeitä ym tämän mahan palauttamiseen takaisin omalle paikalleen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaminen tuntuu toki kivalta, mutta jos nyt ollaan ihan reaalitodellisuudessa, niin ylipainon ja iän alas romahduttamaa läskiä ja nahkaa ei korjaa mikään muu kuin laihdutus ja kirurgin veitsi. Minkään valtakunnan lankutukset eivät siihen vaikuta sitä taikka tätä. Niitä olisi pitänyt tehdä kauan aikaa sitten.

Iän myötä ongelmasi tulee edelleen pahenemaan koska iho löystyy, suhteellisen rasvan määrä lisääntyy ja painovoima vetää kudoksia alemmas.

Kun lukee noita kuvauksia läskin tukemisesta housuihin ja roikkumisesta yms. niin kylläpä on kiitollinen itselleen siitä, että on taistellut pysyäkseen normaalipainossa ja kunnossa.

Vierailija
22/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkin kapeasta "violin hip"-mallisesta

🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Kyllä te jaksatte jauhaa noita noloja englanninkielisiä juttujanne, violin hip XDDDDD Koska on NIIN, NIIN VAIKEAA kirjoittaa suomea XDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorikiipeilijäkin kyllä joo auttaa. Tosin se on raskaampaa kuin lankuttaminen mielestäni. Roikkuu varmaan juuri siksi että ne syvät vatsalihakset ovat liian heikot. Ei se haittaa jos et jaksa kuin 10 sekuntia lankuttaa esim. Teet silti vaan säännöllisesti ja lopulta jaksat pidempään.

Kiitos tsempistä. Varmastikin on liian heikot, koska en ole syviä (tai muitakaan) lihaksia oikeastaan koskaan mitenkään erikseen treenannut ja nyt on kyllä alkanut tuntua, että ryhtikin menee huonoksi jos ei erikseen tsemppaa selkää suoraksi. Olen siis tähän asti syyttänyt siitä ihan vaan lisääntynyttä ruutuaikaa, joka ei tosiaan aina ole ergonomisesti parhaasta päästä enkä edes ole ajatellut että vika olisikin lihaksissa (tai niiden puutteessa)..

Vierailija
24/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat, mutten tiedä kuinka tästä pääsee eroon. Kieltämättä aika haastavaa alkaa olla pukeutuminen kun maha roikkuu kiinni häpykummussa enkä oikeasti enää tiedä pitäisikö se vaan suosiolla nostaa housujen ulkopuolelle..

Mä olen miettinyt kuule ihan samaa, koska joka veetun kerta kun kumartuu/istuu/nousee takaisin seisomaan tuo saakelin löllö humpsahtaa housunkauluksesta ulos ja sen jälkeen housut on täysin päin vettua jalassa. Kiva sitten yrittää vaivihkaa änkeä tuota löllöä takaisin housuihin ja samalla kiskoa housuja ylöspäin.

Isomahaisilla miehillä näkee joskus tätä ratkaisua että ne housut kiristetty vyöllä sinne mahan alle mutta kyllä sekin on aika kamalan näköistä.

Henkselit, niin pysyy pöksyt ylhäällä.

Vierailija
25/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennenkin kapeasta "violin hip"-mallisesta

🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Kyllä te jaksatte jauhaa noita noloja englanninkielisiä juttujanne, violin hip XDDDDD Koska on NIIN, NIIN VAIKEAA kirjoittaa suomea XDDDDDD

Take it easy, relaa vähä, sul on varmaan aika raskas luonne?

Vierailija
26/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama.... Kahden raskauden myötä mahanahka retkahti roikkumaan tuohon pimpin päälle. Laihdutus ei juurikaan korjaa tilannetta,kun nahka roikkuu kunnolla. Ylipainoa n.10 kg.Vatsanahka myös tulehtui röllykän alta, ja oli kivulias . Itsellä vielä hoikat sääret ja mistään ei löytynyt sopivia housuja,kun ei röllykälle ollut paikkaa mihin laittaa. Minulle tehtiin viime kesänä abdominoplastia. Auttoi.

Vierailija
27/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Ei jaksa nahka enää tässä iässä pitää terhakkaa pömppöä vaan se perhana valuu kohti varpaita.

Nyt kun aloin ihmetellä tätä retkottavaa mahaani niin huomasin, että tosiaan ihan koko kropassa on tapahtunut joku omituinen valahdus ja ihan uudenlaista roikkumista on havaittavissa siellä täällä. Ihan siis kuin olisi äskettäin ollut hetken liian kuumassa seisomassa ja alkanut sulamaan tasaisesti kaikkialta..

😂😂👍 hyvä kuvaus, nim.merk. itselleni on varmaan käynyt juuri samoin

Vierailija
28/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä painonpudotuksen lisäksi erilaiset vatsalihasliikkeet, lankutukset, hartiasillat jne, sellaisia joissa joudut käyttämään niitä syviä vatsalihaksia. Juoksu tai uinti myös auttaisi.

Kiitos vinkeistä, mutta polvet ei kestä juoksua (kävelylenkeillä käyn kyllä ihan joka päivä) ja uinti ei ole mun juttu ollenkaan. Eikä siis varsinkaan uimahallit, yök. Tuota lankuttamista sen sijaan olen joskus kokeillutkin kun oli se jokin kuukauden haaste tmv, mutta eihän siitä mitään tullut kun en jaksanut lankuttaa edes 10 sekuntia.. Muutenkin vatsalihasliikkeet on kyllä olleet ihan iankaiken ne superinhokit ja satunnaisesti on joskus tullut tehtyä rutistuksia, mutta tämä maha on oikeastaan aina ollut jotenkin tiellä. Ihan jo kouluaikoina liikuntatunneilla kaikki selkä/vatsaliikkeet oli aivan kamalia (samoin käsivoimia ei ole ollut ikinä yhtään eli punnerrukset jäi tekemättä saati että olisin pystynyt kiivetä siihen typerään köyteen) mutta kaikenlaistet kyykyt ja muut jalkatreenit on ennen polvivaivoja olleet ihan iisejä. Outo kroppa.

Mut joo, täytyy kokeilla taas tuota lankuttamista ja ne sellaiset "vuorikiipeilijä"(?) liikkeet näyttää tosi hauskoilta.

Sun polvet menis parempaan eikä pahempaan kuntoon kyykkäämisestä. Se vahvistaa eikä heikennä polven seutua. Kunhan et laita hulluja painoja ja opiskelet ja harjoittelet tekniikkaa.

Vierailija
29/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy aina välillä paskalla..

Vierailija
30/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama.... Kahden raskauden myötä mahanahka retkahti roikkumaan tuohon pimpin päälle. Laihdutus ei juurikaan korjaa tilannetta,kun nahka roikkuu kunnolla. Ylipainoa n.10 kg.Vatsanahka myös tulehtui röllykän alta, ja oli kivulias . Itsellä vielä hoikat sääret ja mistään ei löytynyt sopivia housuja,kun ei röllykälle ollut paikkaa mihin laittaa. Minulle tehtiin viime kesänä abdominoplastia. Auttoi.

Mä en ole ollut raskaana eli tämä retkahtanut röllykkä ei johdu (onneksi) mistään vatsalihasten erkaumasta(?) josta joku ketjuun kirjoittikin. Tuon olen itsekin tässä huomannut, että alamahasta/nivusista hikoaa ihan eritavalla kuin ennen ja monesti illalla sängyssä maatessani olen ihmetellyt outoa kutinaa just tämän röllykän "alla".

En kyllä olisi tätä ongelmaa kaivannut nyt yhtään, kun muuten on pitkästä aikaa hyvä fiilis ja liikuntaankin on taas löytynyt oikein himo ja pitkät kävelylenkit tuntuu niiiin hyvältä.

Vierailija
31/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä painonpudotuksen lisäksi erilaiset vatsalihasliikkeet, lankutukset, hartiasillat jne, sellaisia joissa joudut käyttämään niitä syviä vatsalihaksia. Juoksu tai uinti myös auttaisi.

Kiitos vinkeistä, mutta polvet ei kestä juoksua (kävelylenkeillä käyn kyllä ihan joka päivä) ja uinti ei ole mun juttu ollenkaan. Eikä siis varsinkaan uimahallit, yök. Tuota lankuttamista sen sijaan olen joskus kokeillutkin kun oli se jokin kuukauden haaste tmv, mutta eihän siitä mitään tullut kun en jaksanut lankuttaa edes 10 sekuntia.. Muutenkin vatsalihasliikkeet on kyllä olleet ihan iankaiken ne superinhokit ja satunnaisesti on joskus tullut tehtyä rutistuksia, mutta tämä maha on oikeastaan aina ollut jotenkin tiellä. Ihan jo kouluaikoina liikuntatunneilla kaikki selkä/vatsaliikkeet oli aivan kamalia (samoin käsivoimia ei ole ollut ikinä yhtään eli punnerrukset jäi tekemättä saati että olisin pystynyt kiivetä siihen typerään köyteen) mutta kaikenlaistet kyykyt ja muut jalkatreenit on ennen polvivaivoja olleet ihan iisejä. Outo kroppa.

Mut joo, täytyy kokeilla taas tuota lankuttamista ja ne sellaiset "vuorikiipeilijä"(?) liikkeet näyttää tosi hauskoilta.

Sun polvet menis parempaan eikä pahempaan kuntoon kyykkäämisestä. Se vahvistaa eikä heikennä polven seutua. Kunhan et laita hulluja painoja ja opiskelet ja harjoittelet tekniikkaa.

Täysin väärässä.

Kyykkääminen ei ole edes terveelle terveellistä.

Saat varmasti tekonivelet polviisi kun aikasi kyykkäilet.

Urheilijoilla polvet on uran lopussa aina paskana juuri kyykkäilyn takia.

Vierailija
32/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat, mutten tiedä kuinka tästä pääsee eroon. Kieltämättä aika haastavaa alkaa olla pukeutuminen kun maha roikkuu kiinni häpykummussa enkä oikeasti enää tiedä pitäisikö se vaan suosiolla nostaa housujen ulkopuolelle..

Mä olen miettinyt kuule ihan samaa, koska joka veetun kerta kun kumartuu/istuu/nousee takaisin seisomaan tuo saakelin löllö humpsahtaa housunkauluksesta ulos ja sen jälkeen housut on täysin päin vettua jalassa. Kiva sitten yrittää vaivihkaa änkeä tuota löllöä takaisin housuihin ja samalla kiskoa housuja ylöspäin.

Isomahaisilla miehillä näkee joskus tätä ratkaisua että ne housut kiristetty vyöllä sinne mahan alle mutta kyllä sekin on aika kamalan näköistä.

Henkselit, niin pysyy pöksyt ylhäällä.

Isot rinnat ja henkselit ei toimi. Tai siis ei ainakaan toimi sellaisen farkkuhaalarin henkselit eikä kyllä koko farkkuhaalarikaan koska omenamaha..

Jestas, että alkoikin taas ärsyttää kun muisti tuonkin. Miten voikin olla näin saakelin ongelmallinen ja hankala kroppa, että oikeastaan ihan kaikkien vaatteiden kanssa on jokin ongelma ja hankaluus eikä mikään vaan sujahda päälle ja näytä törkeän hyvältä. Aaargh.

Vierailija
33/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet?

Vierailija
34/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet?

42-vuotias

Vierailija
35/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä vielä pitäisi niin paljoa hormonimuutoksiakaan olla että ihoon vaikuttaisi. Eli ilmeisesti on vain kyse vuosikymmeniä jatkuneiden huonojen elintapojen kertaantuneesta vaikutuksesta. Mitä nopeammin aloitat monipuolisen liikunnan ja terveellisen ruokavalion, sitä paremman lopputuloksen voit vielä ilman kirurgia saada. Mutta sun pitää myös hyväksyä että siinä sohvalla istumalla ja huonosti syömällä tuo menee vain huonompaan päin. Eli muutos vaatii oikeasti sinulta isoa muutosta.

Vierailija
36/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tulee keski-ikä pömppö paitsi jos syö todella kurinalaisesti ja liikkuu paljon ja tavoitteellisesti. T. 45v. hoikka ja treenattu pömppövatsainen.

Vierailija
37/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, kannattaisi mennä joitain kertoja esim. pilatesyksityistunnille sertifioidulle ohjaajalle, joka osaa katsoa juuri sinulle sopivimmat liikkeet, ilman että satutat itseäsi. Kävely ja pehmeä vahvistava ja liikkuvuutta lisäävä liikunta on aika hyvä yhdistelmä, ettei mahdollinen ylipaino rasita niveliä. Sitten kun painoa putoaa ja lihakset ovat vahvemmat, voi vaihtaa raskaampaan liikuntaan.

Vierailija
38/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä vielä pitäisi niin paljoa hormonimuutoksiakaan olla että ihoon vaikuttaisi. Eli ilmeisesti on vain kyse vuosikymmeniä jatkuneiden huonojen elintapojen kertaantuneesta vaikutuksesta. Mitä nopeammin aloitat monipuolisen liikunnan ja terveellisen ruokavalion, sitä paremman lopputuloksen voit vielä ilman kirurgia saada. Mutta sun pitää myös hyväksyä että siinä sohvalla istumalla ja huonosti syömällä tuo menee vain huonompaan päin. Eli muutos vaatii oikeasti sinulta isoa muutosta.

Mistä ihmeestä kuvittelet mun vain istuvan sohvalla ja syövän epäterveellisesti? Joo, parikymppisenä tuli kyllä syötyä (ja juotua) mitä sattuu, mutta sen jälkeen on alkoholi jäänyt ihan kokonaan eikä einekset/pikaruoka kuulu ruokavalioon käytännössä lainkaan. Karkki oli pitkään se pahin kompastus, mutta sen sokerihiirenkin olen saanut muutama vuosi sitten itsestäni nitistettyä ja samoihin aikoihin loppui myös painonnousu eli todennäköisesti mulla ei annoskootkaan ole olleet koskaan pielessä vaan hidas, mutta tasainen painonnousu johtuikin karkinsyönnistä ja kahvileivistä. Nyt siis paino on jymähtänyt tähän vaikka olen taas löytänyt lenkkeilyn ja koska aikaa on, lenkillä tulee käytyä parikin kertaa päivässä.

Työ on nyt (ollut) tauolla koronan vuoksi mutta sekin on enemmän fyysistä hommaa kuin takapuolellaan istumista eli pitäisin itseäni keskivertoa aktiivisempana ja kaukana sohviksesta vaikka ruutuaikaakin on tällä hetkellä turhan runsaasti, koska aikaa on liikaakin.

Vierailija
39/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, on tää palsta kyllä hyvä. En tajunnut tällaisenkaan ongelman olemassaoloa ja ite oon inhonnu pientä löysää alavatsaani, joka näissä puitteissa alkaa näyttää ihanalta. Kiitos ap ja anteeksi, en halua väheksyä ongelmaasi, mutta vaikeaa voi olla saada pois, kun ei tää hiton pieni alavatsakaan häivy millään.

Vierailija
40/48 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös kun oli ylimääräistä mahassa ja sektioarven kohdalle läski ei jäänyt niin roikkui siinä päällä.. yh.. nyt pyykkilauta onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi