Mitä vihaat tai inhoat eniten Suomessa?
Viha ja rakkaus on todennäköisesti ihmisen voimmakkaimmat tuntemukset.
Mitä asioita tai ilmiöitä sinä vihaat eniten nykypäivän Suomessa?
Itselläni on pitkä lista asioita, joista en todellakaan pidä Suomessa, vaan nämä oikeasti vain vituttavat. Tässä on muutama esimerkki:
- Suvaitsevaisuus käsite ja suvaitsevaiset ihmiset. Tämä käsite on järjetön, sillä kukaan tervejärkinen ja normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen voi suvaita kaikkia asioita. Moni ihminen mainostaa olevansa oikeaoppisesti suvaitsevainen ja pitää samalla itseään parempana kuin yksilöä, joka ei ole suvaitsevainen. Suvaitsevat ovat siis mielestäni lähtökohtaisesti ylimielisiä, joka on piirre, joka on kuvottava ominaisuus. Ja todellisuus on, että nämä suvaitsevat ihmiset ovat käytännössä täysin suvaitsemattomia niitä ihmisiä kohtaan, jotka ajattelevat eri lailla kuin he.
- Monikulttuurisuus ja sen ilmentymät ovat jatkuva vitutuksen aihe minulle ja monelle muullekin tuntemalleni ihmiselle. Suurin uhka tässä liittyy mielestäni islamisaatioon, joka ei todellakaan ole suomalaiseen kulttuuriin soveltuva asia. Tästä puhuminen on nyky-yhteiskunnassamme hankalaa, koska jos esitetät kritiikkiä aihetta kohtaan, olet automaattisesti jonkin sortin rasisti, fasisti tai natsi.
- Feminismi ja naisasiaintoilijat ovat vähintään ärsyttäviä tapauksia, koska luovat jatkuvasti vihaa suomalaisen naisen ja miehen välille levittämällä valheellista propagandaa. Onneksi suurin osa naisista Suomessa ei kuitenkaan ole näitä intoilijoita.
Kommentit (102)
Euroa! Miettikääpä sitä mitä oli elämä ennen eurooo....MARKKA TAKAISIN!
Minua risoo myös sää ja siinä lähinnä talven pituus. Toisekseen ärsyttää se, että palkka ei oikeasti riitä yhtään mihinkään. Ihan käsittämätöntä, että hyvin vaatimatonkin eläminen maksaa niin julmetusti, ruokakuluista nyt puhumattakaan. Kolmas juttu mikä risoo on se, että paskakin politiikka otetaan kiltisti vastaan ja niellään. Ikinä ei kapinoida - mistään. Tunnetut taloushuijarit voivat pyöritellä päivän politiikkaa ihan miten mieli tekee ja herrajärjestöt tukevat ja nostelevat optioita. Neljäs asia on tämä hemmetin järjestelmä. Siitä esimerkkinä vaikkapa, että 5-henkinen perhe saapuu lomalennolta aamu kolmen haminoissa Helsinki-Vantaalle. Kentällä on yksi ainoa taksi, joka ei ota perhettä kyytiin, kun yhdelle ei riitä turvavyötä. Vastaavia esimerkkejä löytyy hatullinen, myös sellaisia joissa ei rikota mitään lakeja.
Huonot käytöstavat!
Ahdistutaan kaikesta sosiaalisesta. Oikein meuhkataan, kuinka "mun ei tarvi" ja "mä en jaksa" ja "mulla ei ole velvollisuutta" jne. Mikä siinä on niin vaikeaa jutella vieraan ihmisen kanssa muutama sana? Tuo väriä omaankin elämään. Sitten ahdistutaan parhaimmillaan naapurin puheliaasta lapsesta ja haudutaan, miten siitä kamalasta kakarasta, "jonka kanssa mä en ala seurustelemaan, kun ei vieraiden kakarat kiinnosta", pääsisi eroon.
Lapsiviha ylipäätään. Missään muualla maailmassa ei sivistynyt ihminen sano vihaavansa toisten lapsia tai edes mainosta olevansa välinpitämätön. Täällä sanoo ihan normaalit ihmisetkin. Samat ihmiset ei hyväksy, jos joku sanoisi vihaavansa vaikka kaikkia kiharatukkaisia, tummaihoisia tai vammaisia. Ei, lapsia saa vihata. Täysin tyylittömiä ihmisiä vailla häpeää.
Monikulttuurisuuden sokea ihailu.
Suomalaisuuden väheksyminen. Realismi jees, naurettava suomalaiset sitä ja tätä, ja kuinka suomalaiset juo jne. Huoh. Varmaan kaikkea on, mutta niin on muuallakin ja monet yleistykset on itseasiassa vääriä.
Lapsi kielteisyys. Se, että lapsia inhotaan ravintolassa, lapsia inhotaan lentokoneessa, lapsia inhotaan aina jos ne ei ole omia. Suomessa ei hymyillä takaisin jos vaunuissa hymyilee vauva, suomessa ei jutella pikkulapselle joka tulee esittelemään uutta pikkuautoaan, suomessa lapset ovat ilmaa ja niille voidaan maksimissaan antaa vain negatiivista palauetta.
Ero KAIKKIIN muihin maihin on huima! Ei tarvitse mennä kuin rajan yli, niin lapsiin suhtaudutaan paljon mellyttävämmin. Saati kun lähtee pidemmälle.
Lyttäämistä, kadehtimista, masentavaa tasapäistämistä alkaen syntymä päättyen hauta, tylyyttä, kylmyyttä (sekä ilmasto että paikoin kansanluonne). Kyttäämiskulttuuria, tahallista ilkeyttä (eiks täällä jossain järjestetä vittuilun SM-kisojakin, eli mitä siihen enää sanoiskaan...), liiallista vertailua/överiä ihmisten tunteetonta kilpailuttamista keskenään, liikaa hierarkisuutta (paikallista, työpaikkakohtaistakin ehkä silti). Joo, eli onhan näitä mutta joitain erilaisia muunkinlaisia epäkohtia on sitten toki muuallakin maailmalla missä nyt ihmisiä vain on, mutta omilla retkilläni olen kuitenkin kokenut hieman toisenlaista lämpimämpää ilmapiiriä muualla maailmalla. Kunpa vielä joskus voisin muuttaa täältä lempipaikkaani maailmassa ihan pysyvästi...
mä nykyisin vihaan koko maata ja ihan kaikkea täällä. Ollankin muuttamassa pois täältä..
Huomaa, että lähes kukaan täällä kirjoittaneista ei ole koskaan asunut ulkomailla. Ei se elämä ruusuilla tanssimista ole sielläkään, vaan monet asiat mistä täälläkin valitetaan ovat vielä huonommin. Ihmisten mustavalkoisuus (täällä kaikki perseestä, muualla pelkkää paratiisia) on aika hämmästyttävää.
Siihen minäkin olen kiinnittänyt huomiota, että liikennekulttuuri on täällä aika tyly. Kyllähän jossain etelämpänä Euroopassa voidaan ajella ihan holtittomasti (missä ei tietysti ole mitään ihailtavaa), mutta kun nämä maanteiden hirmut näkevät mummelin lähestyvän suojatietä, jarrut pohjaan kaikilta. Suomalaisessa liikenteessä jalankulkija on ala-arvoisin. Toisaalta Suomessa olen huomannut, että kun vaunujen, rattaiden tai pienen kävelevän lapsen kanssa lähestyy suojatietä, miehet antavat tietä, naiset eivät. Näin kärjistetysti. Aika mielenkiintoista.
Sulla on ap vaikea elämä :(
Kaipaat vanhaa hyvää aikaa, 1950-luvulla mainitsemiasi asioita ei ollut.
Paranisiko tilanne, jos muuttaisit pois Suomesta - jonnekin muualle?
Sulla on ap vaikea elämä :(
Kaipaat vanhaa hyvää aikaa, 1950-luvulla mainitsemiasi asioita ei ollut.
Paranisiko tilanne, jos muuttaisit pois Suomesta - jonnekin muualle?
Sosiaalidemokraattista holhousta ja hyysämistä. Viranomaisten "jalustalle" nostamista. Kieltoja (vaiks kaupan aukiolot). Ilmastoa. Suvaitsemattomuutta. Itsesäälissä rypemistä. Huonoja sosiaalisia taitoja. Siis tässä ärsytykset, en nyt viha-sanaa käyttäisi. Löytyy myös PALJON hyvää.
mä inhoon noit hemmetin turkkilaisia ku ne luulee olevansa täällä maailman napa. ja omistavansa kaiken...
1.Alkoholinkäyttö = ryyppääminen
2. Kaikki on tolkuttoman kallista
3. Ei käytöstapoja/toisten huomioimista. Miten paljon iloisemmalla tuulella olenkaan lähes aina muutettuani toiseen maahan, kun vieraatkin ihmiset hymyilevät ja tervehtivät aina, ja puolituttujen kanssa käydään iloisia keskusteluja aina kun törmätään eikä pakoilla. Kaupungilla ihmiset on kohteliaita ja iloisia, suomessa perusilme on nyrpeys, miksi?
Kylmyyttä, byrokratiaa ja epäinhimillisen yhdenmukaista, steriiliä ja väritöntä rumuutta asunnoissa, virastoissa, kaupoissa.
Liikennettä ihmetteleviä kyllä ihmettelen, suuressa osassa maailmaa liikenne on pelkkää sekamelskaa ja liikennekuolemien määrät monin-monin-kertaiset!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 21:09"]
Suomalaista liikennekulttuuria.
Suomessa suojatie ei merkitse autoilijoille mitään, kääntyvä auto ei väistä kevyenliikenteen käyttäjiä ja sitten vielä ne kamalat rattijuopot. En myöskään ymmärrä miten ihmiset ei osaa käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä. Se ei oo niin vaikeeta!!! Suomalaisest liikenteestä puuttu kohteliaisuus ja käytöstavat. Muualla Euroopassa esim. suojateitä kunnioitetaan ja pyöräilijöitä ei törkeästi kiilata. Vaikka Italiassa temperamenttia löytyy, töötti raikaa ja tiet on tukossa, niin siellä kohdalleni ei kuitenkaan ole ikinä tullut näitä maanteiden raivon sokaisemia kuskeja.
[/quote]Ja kun Ruotsissa kuolee suojateille enemmän niin sitä sä ihailet.
En hirveästi mitään. Minusta Suomi on ihan mainio paikka.