Tekeekö teillä jouluruuat jommankumman äiti vai teettekö itse?
Kommentit (28)
Tekee kuka tekee, mutta vielä on aikaa jouluun.
Itse teen. Jotain lohi moussea tms. Saatan viedä anoppilaan, sekä oman äitini luo. (Aatto kotona, joulupäivä äidilläni, tapanina anoppilaan)
Mun äiti on jo kuollut, isä viettää joulua uuden vaimonsa kotitilalla enkä tiedä kuka siellä kokkaa. Anoppi ja appiukko olivat aiemmin jouluna meillä, silloin anoppi toi yleensä jälkiruuan ja savulohta tullessaan. Minä tein muut ruuat. Nyt appiukko on kuollut ja anoppi viettää joulut uuden miehensä luona joten teen sen jälkiruuankin itse. Savulohen ostan kaupasta
Siis mikä se tällainen kysymys oikein on?
Kunnon emäntä tekee ruoat itse.
Järjestetään joulu meidän kotona, koska se on isoin. Tänne tulee miehen vanhemmat sekä miehen siskon perhe ja joitain ystäväperheitä. Me siivoamme joulua varten ja sen jälkeen. Ruoka laitetaan yhdessä.
Tyttären kanssa tehdään. Minä ostan kinkun ja yhdessä paistellaan koko porukalla glögiä nauttien. Lapsen lapset on messissä pipareiden ja torttujen teossa. Vävy ja broidi graavaa lohen ja joulusilli on ala minä. Eli yhteis tuumin hyvässä hengessä. Onneksi Jouluun on vielä runsaasti aikaa, nautitaan NYT kesästä.
Itse teen omat jouluruokani. Äiti ja anoppi omansa.
Minun tekemät eivät heille edes kelpaisi.
Tehdään miehen kanssa kaikki itse, eli ei osteta valmista.
Puolison isä aattona ja minun äitini joulupäivänä. En oikeastaan ole edes jouluruuan ystävä ja skippaisin mieluusti koko joulun, mutta meidän molempien vanhemmille on jostain kumman syystä äärimmäisen tärkeää valmistaa jouluateria koko perheelle vaikka kaikki lapset ovat jo aikuisia, kuten myös puolet lapsenlapsistakin...