Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku haluaa olla seksittömässä parisuhteessa?

Vierailija
10.05.2013 |

Kertokaa nyt!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että jo pitempään aviossa olleet eivät vaan sit kehtaa kuitenkaan enää erota jos seksielämä on loppunut.

Vierailija
2/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan nyt  halua elää seksittömässä suhteessa, mutta kun sitä ei ole niin ei ole.

Todellakaan en sen takia jätä muutoin hyvää miestä ja riko perhettä. Ajatuksenakin absurdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seksillisiä parisuhteita on yli 55-vuotiaille vähän tarjolla, mikäli vaatimuksena on, että mies on muuten normaali ja kykenevä pysyvään parisuhteeseen ja takana on lisäksi pitkä yhteinen elämä, yhteiset lapset, yhteinen rakas koti, yhteinen elämäntapa ja yhteiset suunnitelmat eläkepäivien varalle. Tuossa yhtälössä seksi ei paljon paina.

Vierailija
4/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämässä nyt vaan on muutakin kuin seksi!

Kai jokainen saa elää omaa elämäänsä niinkuin haluaa ilman että muut sitä ihmettelee.

Elä sinä niinkuin haluat/ kykenet ja anna muiden hoitaa itse oma elämänsä/ seksielämänsä.

Ja itse en elä seksittömässä liitossa.

Vierailija
5/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitkässä parisuhteessa kumppanuus/ystävyys/rakkaus on tärkeämpää kuin seksi. Siis ei kai kukaan varsinaisesti HALUA elää seksittömässä suhteessa, mutta kaiken kaikkiaan seksi on yliarvostettu juttu.

Enemmän ihmettelen niitä, jotka elävät jonkun ei-sielunkumppanin kanssa vain siksi, että tämä sattuu olevaan hyvä sängyssä ;) Näitäkin tunnen.....

Vierailija
6/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäjoudun elämään, kun ei ole vaihtoehtoja tällä hetkellä :(

kaipaan edes läheisyyttä, hali tai joskus edes pusu..muttta ei mitään :(

olen sairas, syöpä, mies ei vaan ole halunnut lähelle vuosiin.

tulee pahamieli ihan tätä kirjoittaessani.

en jaksa pakata kamoja ja lähteä, en jaksa muttaa, vaihtaa asuinpaikka, lapsen koulua,kaikkea.

entäpä jos muuttaisin erilleen ? saisinko sitten läheisyyttä, keltä ???

tilanne ei kohdallani muuttuisi miksikään, vaikka muutaisin ja eroisin :(

Vierailija
7/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä itsesäälin määrää. Hirveetä oiskin muuttaa pois, sitten ei vois enää piehtaroida itsesäälissä ja syyttää miestä kaikista maailman ongelmista.

Vierailija
8/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan inhoaa seksiä, orgasmeja ym. Se on niin yök. Ei voi kaikki tykätä.

Vierailija
9/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Ilmeisesti seksi ei ole kaikille kovin tärkeää tai sitten vain pelätään muutosta niin paljon, että mieluummin tukahdutetaan omat tarpeet.

Vierailija
10/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus aikoja kun seksi ei maita. Olisi ihana vaan lojua lähekkäin, ilman yhdyntää. On kurjaa torjua ja on kurjaa kun miettii miltä se tuntuu kun jää torjutuksi.

Minusta seksi kuuluu parisuhteeseen. Minullakin on mieheni kanssa pitkä liitto muttei se ole syy jäädä suhteeseen. Se on hyvä jos on tulevaisuudensuunnitelmia! Minulla on ystäviä joiden kanssa suunnitellaan myös jotain tulevia juttuja. Miten parisuhde sitten eroaa ystävyyssuhteesta? Sillä että asuu miehen kanssa? Minun isäni muutti kotiimme koska hänellä on sydänvikaa ja elämä mukavaa näin hänestä täällä maalla. Miten se eroaa sitten parisuhteesta?

Minusta pitää olla rehellinen ja tehdä työtä suhteensa eteen. Jos toisen kanssa vaan on, niin se ei saa jumittua asumismukavuudeksi tai ottaa toista itsestäänselvyytenä. Minä välillä mietin millainen olen itse kumppanina? Onko kanssani hyvä olla? Painostanko? Enkö tahdo enää rakastella? Miksi!

Minusta tässä auttaa itsetutkiskelu. Pitää rakastaa itseään ja täytyy olla toisen arvoinen. Ja asioista pitää puhua, suoraan ja oikeilla sanoilla. Ottaa aikaa itselleen ja antaa toisellekin.

Tämä on tosi tärkeää kun lapset on pieniä ja äiti jää pois kotielämää pyörittämään: koti ei saa olla se ainoa juttu elämässä. Vaikka jää pois työstä/koulusta niin ei saa hukata itseään kotiäitiyteen vaan tarttee muistaa että äitiys on uusi ihana LISÄ, ei kaikki muutu siihen että on äiti.

Sitä niin helposti vaan alkaa elää kostamalla kaikkea miehelle. Kotona saattaa tuntua että ei tee mitään arvokasta. Ja illalla on väsynyt, seksistä tulee helpoin asia välttää: koska miehelle voi sanoa että tää kotona hoitaminen on vaan tehtävä eikä jaksa muuta.

Sitten alkaa näkyä miten mies menee illalla nukkumaan ysiltä ja äiti istuu koneella puoleenyöhön ja valittaa väsymystään seuraavana päivänä josta mies huomauttaa ja nainen taas tuntee että hänen tekemistään ei arvosteta vaan syöstään alemmas yksinäisyydessä.

Ottakaa naiset aikaa itsellenne! Pitää mietiä mitä haluaa ja tehdä töitä että saa hyvän suhteen. Ja pitää puhua mitä haluaa.

Vierailija
11/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seksi ei merkitse minulle oikeastaan mitään. Ja olen ihan varma, että meitä samanlailla ajattelevia naisia on paljon enemmän kun luullaan. Näin.

Vierailija
12/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 12:54"]

Itse seksi ei merkitse minulle oikeastaan mitään. Ja olen ihan varma, että meitä samanlailla ajattelevia naisia on paljon enemmän kun luullaan. Näin.

[/quote]

Eikö orgasmi tunnu hyvältä?

Vierailija
13/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys, kumppanuus, ei halua elää yksin, lapset, raha, talo, muu omaisuus, arjen helppous, sukulaiset, onnistumisen pakko...onhan noita syitä vaikka millä mitalla (itselläni ei siis ko. tilannetta ole).

Vierailija
14/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on loppupeleissä varsin pieni ongelma jos kaikki muu toimii. Meillä on muuten täydellinen parisuhde, on rakkautta, läheisyyttä, hellyyttä, arvostusta, hauskaa yhdessä jne.  Seksi on vähentynyt huomattavasti viimeisen vuoden aikana ja se myös harmittaa kumpaakin. Ollaan päätetty antaa asialle aikaa, harrastetaan seksiä kun siltä tuntuu mutta ei stressata sen takia jos tulee pitkiä taukoja. Kumpikaan ei kaipaa muuta seksiseuraa, katsotaan miten asia kehittyy ajan myötä, muuten nautitaan yhdessäolosta paljon.

Vierailija
15/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 12:00"]

Koska pitkässä parisuhteessa kumppanuus/ystävyys/rakkaus on tärkeämpää kuin seksi. Siis ei kai kukaan varsinaisesti HALUA elää seksittömässä suhteessa, mutta kaiken kaikkiaan seksi on yliarvostettu juttu.

Enemmän ihmettelen niitä, jotka elävät jonkun ei-sielunkumppanin kanssa vain siksi, että tämä sattuu olevaan hyvä sängyssä ;) Näitäkin tunnen.....

[/quote]

Pari juttua:

Pitkässä suhteessa on muitakin tärkeitä asioita kuin seksi, mutta ei se voi tarkoittaa sitä, että sen perusteella ei tarvita seksiä ollenkaan. Omalta kohdaltani voi vain todeta, että muut asiat kantaa suhdetta oman aikansa, mutta jossakin vaiheessa ne muut hyvät asiat eivät riitä korvaamaan rakastelua/seksiä/halutuksi kokemisen tarvetta.

Harvoin seksitön liitto on molempien vapaaehtoinen valinta. Jompi kumpi joustaa toisen tarpeen ja tahdon mukaisesti. 

Vierailija
16/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 12:54"]

[/quote]

Eikö orgasmi tunnu hyvältä?

[/quote]

Tuntuu, mutta sen minuutin hyvänolon takia pitäisi nähdä kohtuutonta vaivaa. Ei se niin hyvältä tunnu että huvittaisi riisuutua ja kiihottaa itseään kaikilla ihme konsteilla ja ähertää puoli tuntia ja jännittää tuleeko se koska ja olla ihan hikinen ja väsynyt ja rasittunut ja ahdistunut. Muutaman lihaskouristuksen vuoksi. Ei ole sen arvoista. Onneksi ei tarvitsekaan.

Vierailija
17/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin, että toinen elää seksittömässä liitossa mutta toinen ei ;)

Vierailija
18/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, lasten perhe on mielestäni arvokkaampi asia kuin minun himoni. Olisi hirvän itsekästä lähteä lätkimään siksi että panettaa...selitä sitä sitten lapsille vuosien päästä.

Vierailija
19/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 12:29"]

Samaa olen ihmetellyt. Ilmeisesti seksi ei ole kaikille kovin tärkeää tai sitten vain pelätään muutosta niin paljon, että mieluummin tukahdutetaan omat tarpeet.

[/quote]

Ollaan miehen kanssa puhuttu siitä, että jos toinen sairastuis niin, ettei seksiä vois harrastaa, ei kumpikaan jättäisi silti toista, koska rakastamme toisia niin paljon ja olemme toistemme parhaat kaverit.

Itsekin ihmettelen sitä, että miksi jotkut elää paskaliitossa ja antaa tulla turpiin, kun se seksi on niin ihanaa, ettei voi jättää.

Eli en todellakaan jättäisi parasta ystävääni ja sielunkumppaniani, jos hänestä tulisi impotentti. Naurettava ajatuskin.

Vierailija
20/21 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siitä syystä, ettei ole kiinnostunut seksistä käytännössä eikä halua sitä? Silloinhan on vallan ideaalista ja mainiota, ettei seksi kuulu suhteen "ohjelmistoon".

Minä haluan ja kaipaan rakkautta, romantiikkaa, läheisyyttä, kumppanuutta, ystävyyttä. Seksiä en tarvitse enkä halua.

Tämä tuntuu olevan aina vaan yhtä käsittämätöntä isolle osalle ihmisistä.