Ostin yhden sipulin ja laitoin hintalapun suoraan siihen, myyjä alkoi valittaa "Nämä pitäisi kyllä hygieniasyistä pakata aina pussiin"
Miksi? En minä sitä sipulia kuorineen syö. Vai saastuuko se kassahihna jotenkin siitä sipulin kosketuksesta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kassalla lähes kaikilla alan toimijoilla paitsi Lidlissä, ja voin sanoa että kauppaa ei kiinnosta miten pussitat tai et pussita tuotteitasi. Viikon aikana näkee tuhansia ihmisiä eri tyyleillä, joten joko kassan oma elämä pitää olla helvetin tylsää jos joku tapa kaivelee tai sitten se on suht uusi. Mene ja tiedä. Tehkää miten tykkäätte, normaalia kassaa ei kiinnosta.
Hatunnosto tälle!
Itse en pussita muita kuin irtotomaatteja ja omenoita jne. Jos pysyvät osapuilleen kasassa (esim. banaaniterttu, kurkku, bataatti, kukkakaali) niin tyrkkään lapun suoraan itse vihanneksen kylkeen.
Maksan muutenkin kaiken useimmiten selfscannerilla, eli pliippaan kaiken siinä shoppaillessa ja tyrkkään saman tien omaan kassiin. Itsepalvelukassalla laitan scannerin takaisin ja maksan koko roskan. Harvakseltaan on kontrolli, ja kassatyyppi sitten kaivelee kassistani sen 5-10 tuotetta tarkistuksena. Ikinä ei ole ollut mitään puhetta pussittomuudesta tai muustakaan.
t. ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Mä pussitan banaanit kun otan niitä irtobanaaneja, jotka on revitty tertuista irti.
Sinkkutaloutena ostan monia juttuja vain yhden kappaleen. Punnitsen erillään ja laitan ne sitten kaikki samaan pussiin ja ne kaikki tarrat siihen pussiin allekkain. Jotkut kassat sekoaa tästä täysin, jotkut oivaltavat että onpa kätevää.
Lintukodossa toki noin, mutta äärimmäisen helppo on tuolla systeemillä huijata. Ei toimi enää nykyisessä kulttuuriltaan rikkaassa Suomessa.
Ap läväyttää varmaan multaiset perunatkin sellaisenaan kassahihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Pakko kai läväyttää jatkossa pussit hihnalle.
Mihin kauppaan ja milloin menet seuraavan kerran?
Seuraavaksi menen rautakauppaan, haen uudet kiuaskivet. Siinä on pussit kovilla kivien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap läväyttää varmaan multaiset perunatkin sellaisenaan kassahihnalle.
Tampereen Stockman heräsi.
No kassatätinä voin lisätä oman kommenttini tähän keskusteluun, että aina ku tulee jotain sellaisia vihanneksia kuten paprikat, kaalet, tomaatteja yms niin mietin samalla, että mitähän mun hanskoista taas siirty noihinkin vihanneksiin ja peseekö ihminen ne varmasti hyvin ennen ku syö. Kosken lyhyessäki ajassa jo satoihin tuotteisiin ja rahoihin siinä välillä, niin näkisitte vaan miten likaisiksi hanskat menee jo ennen ensimmäistä taukoa.
Ei mua muuten kiinnosta miten on pakattu vai onko pakattu mitenkään, ihan sama mulle..piippaa tuotteen ja pistän eteenpäin hihnalla, mutta hygieniaa todellakin välillä mietin.
Vierailija kirjoitti:
No kassatätinä voin lisätä oman kommenttini tähän keskusteluun, että aina ku tulee jotain sellaisia vihanneksia kuten paprikat, kaalet, tomaatteja yms niin mietin samalla, että mitähän mun hanskoista taas siirty noihinkin vihanneksiin ja peseekö ihminen ne varmasti hyvin ennen ku syö. Kosken lyhyessäki ajassa jo satoihin tuotteisiin ja rahoihin siinä välillä, niin näkisitte vaan miten likaisiksi hanskat menee jo ennen ensimmäistä taukoa.
Ei mua muuten kiinnosta miten on pakattu vai onko pakattu mitenkään, ihan sama mulle..piippaa tuotteen ja pistän eteenpäin hihnalla, mutta hygieniaa todellakin välillä mietin.
Samaa mieltä!
Jos kassahenkilö ajatteli, että valmistat niistä kuorista keittoa. Nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tainnut ikinä nähdä kenenkään esim. pussittavan banaaneja.
Lähinnä tulee mieleen jos se sipuli karistaa kuorikerroksia siihen liukuhihnalle kun sitä tapahtuu ihan verkkopussisipulienkin kanssa. Mutta silti outo kommentti kassalta.
Kyllä mää pussitan, koska otan enemmän kuin yhden tertun.
Mä pussitan aina! Ne on yleensä vähän märkiä enkä halua, että muut tuotteet tai reppu/kassi kaatuu. Sitä paitsi käytän hedelmäpusseja kotona mm koiran ruokien säilytykseen ja vessan roskiksena, eipähän tarvii ostaa niihin erikseen pusseja.
Sama juttu, jatkokäytän kotona vielä tuon banaanipussin; kissanlaatikon tyhjäämiseen, roskapussina, jne. T. useamman tertun ostaja.
Olen ollut kassalla lähes kaikilla alan toimijoilla paitsi Lidlissä, ja voin sanoa että kauppaa ei kiinnosta miten pussitat tai et pussita tuotteitasi. Viikon aikana näkee tuhansia ihmisiä eri tyyleillä, joten joko kassan oma elämä pitää olla helvetin tylsää jos joku tapa kaivelee tai sitten se on suht uusi. Mene ja tiedä. Tehkää miten tykkäätte, normaalia kassaa ei kiinnosta.