Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskimmat autoilu-mokat, kertokaa :)

Vierailija
10.05.2013 |

Tuli mieleeni Suomen surkein kuski-ohjelmasta, että mitä hupaisaa olette saaneet kokea matkustajana tai kuskina?

Kertokaa hauskoja tarinoita :-)

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:58"]

Kerran ajattelin tankata tankin täyteen. Tankkasin kunnes jostain syystä se bensantulo loppui itsestään. Noh, sinnikkäänä ihmisenä painoin aina uudestaan siitä pumpun kahvasta ja aina sain pikku lorauksen lisää tankkiin. Kunnes kauhukseni huomasin bensaa tulvivan tankin luukusta pihalle.......ja blondina en vieläkään ymmrrä onko siinäokin katkaisin joka katkaisee bensantulon kun tankki on täynnä?

[/quote]

On. Siinä on katkaisin :)

Vierailija
62/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 09:52"]

Ei mikään hauska moka, mutta... Olin juuri saanut autoni korjaamolta (viereisestä parkkiruudusta lähtenyt oli kolhinut kyljen eikä jättänyt tietojaan, omaan piikkiin meni). Olin lähdössä parkkipaikalta (siltä samalta!), olin peruuttanut ruudusta ja vaihdoin vaihdetta, kun toisesta ruudusta tuli puolisokea ja ilmeisesti puolikuuro pappa omalla autollaan suoraan vasta maalattuun kylkeen. SIllä kertaa korjaus meni papan vakuutuksesta, mutta kyllä vitutti. Papan selitykset olivat lajia "en huomannut, en tajunnut". Pientä henkistä korvausta tuli sentään siitä että papan kyydissä ollut nainen (vaimo?) alkoi ripittää miestä siinä parkkipaikalla kun odoteltiin hinausautoa. Ystävällisesti lupasivat viedä minut kotiin, mutta sattuneesta syystä en uskaltanut lähteä kyseisen papan kyytiin.

[/quote]Tämä on siis fiktiota! Missään olosuhteissa ei kuvatulla nopeudella auton kylki vaurioidu niin että tarvittaisiin hinausautoa. Keksi paree!

[/quote]

kyllä auto vaurioituu, jos toinen tulee vaikka suoraan akseliin ja ripustukset pettävät. Niiden ripustusten tarkoitus ei ole tulla väännetyksi toisen auton massalla. Autossa on aika paljon vääntöä massan lisäksi, mm. harventamattoman tukinkin saa sillä voimalla liikkumaan. Katso autosi alla olevia pyörän ripustuksia ja sano sitten, eikö sillä voimalla jolla tukki liikkuu ja oksat katkeilee ne oksia ohuemmat pyöränripustukset voisi pettää. Varsinkaan, kun niitä ei ole suunniteltu sivuttaisvoimille,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:58"]

Kerran ajattelin tankata tankin täyteen. Tankkasin kunnes jostain syystä se bensantulo loppui itsestään. Noh, sinnikkäänä ihmisenä painoin aina uudestaan siitä pumpun kahvasta ja aina sain pikku lorauksen lisää tankkiin. Kunnes kauhukseni huomasin bensaa tulvivan tankin luukusta pihalle.......ja blondina en vieläkään ymmrrä onko siinäokin katkaisin joka katkaisee bensantulon kun tankki on täynnä?

[/quote]

On. Siinä on katkaisin :)

[/quote]

Katkaisimet ei pidättele kun sinnikäs blondi aikoo vähän tankata :)

Vierailija
64/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti oli ollut vain vähän aikaa. Oli liukasta ja jäistä. Olin parkkipaikalla. Auto vain suti ja piti kauheaa ääntä. Ystävällinen naishenkilö kysyi tarvitsenko työntöapua ja työnsi autoa samalla edestä kun yritin "peruuttaa". Vähän ajan kuluttua huomasin että vaihde oli vapaalla ja samalla olin vaan painanut kaasua. Johan auto lähti kun tajusin laittaa vaihteen päälle.

Vierailija
65/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 00:16"]

Kortti oli ollut vain vähän aikaa. Oli liukasta ja jäistä. Olin parkkipaikalla. Auto vain suti ja piti kauheaa ääntä. Ystävällinen naishenkilö kysyi tarvitsenko työntöapua ja työnsi autoa samalla edestä kun yritin "peruuttaa". Vähän ajan kuluttua huomasin että vaihde oli vapaalla ja samalla olin vaan painanut kaasua. Johan auto lähti kun tajusin laittaa vaihteen päälle.

[/quote]

Miten se auto vois sutia, jos sulla oli vaihde vapaalla?

Vierailija
66/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 00:16"]

[/quote]

Miten se auto vois sutia, jos sulla oli vaihde vapaalla?

[/quote]

Ei kai sitten sutinut mutta piti hirveää ääntä. Luulin että suti koska en tajunnut miksi ei liikkunut. Aikaa on onneksi jo muutamia vuosia.

Vierailija
67/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 22:16"]

Dieseliä ei kyllä voi tankata bensa-autoon. Pistooli ei mene tankkiin- Toisin päin voi kyllä tehdä- 

[/quote]

Kyllä se pistooli menee tankkiin, jos aukko on riittävän suuri. Kaikissa bensa-autoissa aukkoa ei ole supistettu. Muistaakseni se alkoi yleistyä vasta katalysaattorien myötä, kun lyijytöntä bensaa varten vaihdettiin ne tankkauspäät pienemmiksi. Aukon koosta ei tietääkseni ole kuitenkaan mitään määräystä.

Vierailija
68/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkausjuttu tämäkin.

Bensa-asemalla pistoolin letku oli jumissa, sitä ei saanut kuin 1m kiskottua ja se ei yltänyt hiukan liian kauas jättämälleni autolle asti. Mitä tapahtui? Kädet oli pakkasesta niin kohmeessa että sitä letkua kiskoessani sain vahingossa painettua pistoolia. Uusi paita ja housut (takki autossa) ja kengät ihan bensassa :-( Kaiken lisäksi olin kerrankin maksanut käteisellä ja oli nolona soitettava Teboilin asiakaspalveluun että tarttisin rahani takaisin, kun ei tankkaus onnistunut.

Vierailija
69/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo juttu tämäkin. Terkkuja tutuille jotka tunnistaa...

Olin mennyt autolla kouluun koska olimme menossa yhteen paikkaan tutustumiskäynnille ja sieltä saimme siis lähteä kotiin. Olin siis ajanut kouluun, koulusta tuonne paikkaan X ja paikasta X sitten kotiin. Ajattelin koukata kotimatkalla läheisellä ostarilla kaupassa. Ajoin siis parkkiin ja kävin kaupassa. Kun palasin autolle se ei käynnistynytkään, ei inahtanutkaan. No, radio kiinni, tuulettimet pois jne, ei vieläkään inahdustakaan.

Onneksi vieressä oli huoltoasema. Menin siis sinne ja pyysin apua. Mies tuli katsomaan ja kysyi olinko atsonut sulakkeet. Anteeksi mitkä? Joo, en ole enkä tiedä missä ovat. Sulakkeet katsotiin, ne oli kunnossa. Eli siis akku ihan tyhjä (varoitusvalo ei palanut milloinkaan). Mies haki oman autonsa ja starttasi kaapeleilla. Sanoi vielä lähtiessä, että voit käydä maksamassa kassalla, mutta muista ettet sammuta autoa, laita vaan vaihde vapaalle ja käsijarru päälle. Mitä teen minä? Juu, ajan siihen huoltiskan pihaan ja toitotan päässäni, että vaihde vapaalle, vaihde vapaalle... parkkeeraan siihen ja vedän käsijarrun päälle, mutta jätän sen vaihteen päälle... humps ja auto sammui. Kiva mennä sinne kassalle selittämään, että voisko se mies tulla käynnistämään tän auton uudestaan. Maksoin ja kaasutin helevtin nopeesti pois sieltä.

Arvatkaa menikö tovi ennen kun menin sille huoltsikalle uudestaan?!

Vierailija
70/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 10:18"]

Kerran seurasin sivusta, kun joku mamma lähti vihreillä liikennevaloilla liikkeelle kääntyen vasemmalle. Pysähtyi sitten keskelle risteystä, kun liikennevalo olikin punainen. Siis se risteävän tien liikennevalo, ei se liikennevalo, mistä suunnasta mamma itse oli tulossa. Ajattelikohan se tosiaan, että vihreillä valoilla saa kääntyä vain puoliväliin risteystä.

[/quote]

Tuollaisia minäkin olen nähnyt muutamia kertoja.

Omalla työmatkalla on yksi risteys jossa on normaalien liikennevalojen lisäksi vihreä nuolivalo oikealle. Säännöllisesti tulee tilanteita jolloin joku auto ei lähde liikkeille kun pääopastimeen syttyy vihreä, vaan jää odottamaan että oikealle kääntyvien nuolivalo syttyy vihreäksi. Silloin on takana olevailla hermo piukassa.

Vierailija
71/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:36"]

Tää on kyllä ihan supernolo mutta kerron silti.

oon surkea kuski ja vielä surkeampi tankkaaja joten mun tankkauskerrat on laskettavissa yhden käden sormilla, mutta kerran oli sitten taas pakko mennä kun auton bensamittari näytti että jaettavissa on enää 7km

oon aina tankannut visa elektronilla ja niin yritin silläkin kertaa mutta laitteessa oli joku vika ja ei huolinut sitä korttia joten jouduin turvautumaan miehen pankkikorttiin. Painellen tunnusluvun yms ja menin tankkaamaan ja siinä tankatessa rupesin miettimään että minkähän summan valitsin sinne kun en yhtään muista, jonoa kertyy taakse ja mittari men Yli 50 euron ja ajattelin että no kai mä painoin 60e mutta ei vieläkin vaan tulee bensaa.

no mun oli pakko jättää se letku siihen bensalokeroon kiinni ja juosta sisälle kysymään myyjältä että mitä nyt tehdään kun en tiedä minkä summan valitsin siihen tankkaus kohtaan kun tota bensaa vaan tulee ja tulee.. Tässä vaiheessa myyjä kysyy että millä sä maksoit ja sanoin että pankkikortilla. Sitten myyjä näyttää siltä kun siltä valahtais kuset housuun ja nauraen sanoo että bensaa tulee vaikka maailman tappiin asti ettei se kysy pankkikortilla tankattaessa mitään summaa... 

Nolona hipsin autolle ja lopetin tankkauksen ja kaasutin pois.

[/quote]Ei sun visaelectronillakkaan tarvi tankata kaikkea bensaa mille olet tehnyt varauksen.

Nykyäänhän varaus tehdään myös pankkikortilla, painan aina 200€, vaikka tankkiin menee vain noin 70€:lla polttoainetta.

Vierailija
72/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 09:37"]

Omalla työmatkalla on yksi risteys jossa on normaalien liikennevalojen lisäksi vihreä nuolivalo oikealle. Säännöllisesti tulee tilanteita jolloin joku auto ei lähde liikkeille kun pääopastimeen syttyy vihreä, vaan jää odottamaan että oikealle kääntyvien nuolivalo syttyy vihreäksi. Silloin on takana olevailla hermo piukassa.

[/quote]

Eihän tällaisesta kannata hermojaan menettää. Edelläolijalle voi töötätä ja jos ei sekään toimi, voi sitten vain odottaa sen minuutin.

Vierailija
73/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 22:16"]

Dieseliä ei kyllä voi tankata bensa-autoon. Pistooli ei mene tankkiin- Toisin päin voi kyllä tehdä- 

[/quote]

Vanhempaan auton voi :)

Vierailija
74/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat autoilumokat on vain sellaisia:"oho tosta piti kääntyä, otetaanpa vauhtia seuraavan liittymän kautta." Tosin takapenkiltä kuuluu aina tällaisissa tilanteissa:"Isi ei koskaan aja harhaan." Eipä niin, kun minä luen karttaa :D

Vierailija
75/78 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin ojaan, kun väistin vastaantulevaa autoa kapealla mökkitiellä. Oja oli pusikoiden peitossa. Onneksi autolle ei käynyt mitenkään. Tädit olivat saattelemassa, kun lähdimme esikoisen kanssa liikkeelle ja sedät jotka olivat mökillä tulivat auttamaan ylös sieltä.

Vierailija
76/78 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/78 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin haimme uutta parvekekalustesettiä vähän kauempaa isäni autolla mieheni kanssa, minä kuskina, miehellä ei ole korttia. Asumme keskustassa ja ainoa paikka mihin saimme auton edes suht lähelle oli tietysti taskupaikka ylämäkeen, joka vaikutti miehen mielestä erittäin huonolta idealta, kun kauheasti en aja autoa muutenkaan. Vähän aikaa veivasin ja mies sitten sanoi, että hän parkkeeraa kun ei tosta tule mitään.

Mies hyppäsi raattiin ja minä katsoin vierestä kun tämä superparkkeeraaja ensin nätisti sai auton paikoilleen, mutta päätti sitten vähän ajaa eteenpäin, pakki silmässä. Takana olevan auton rekisterikilpi ruttaantui isäni autossa olleeseen peräkoukkuun ja mä pidättelin kieltämättä naurua, kun niin polleana halusi parkkeerata :) kymppi pulitettiin takana olevan auton omistajalle uudesta kilvestä.

Vierailija
78/78 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin yksisuuntaiselle väärään suuntaan lyhyen matkaa. Kun pääsin risteykselle, tajusin että voi hemmetti ja tein auton kanssa käännöksen toiseen suuntaan.. oli kyllä noloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän