Onkohan äitini 74 vuotta tullut vanhaksi kun tarjoo mulle takkia jota olen käyttänyt 30 vuotta sitten.
On säästänyt takin jota käytin 14-vuotiaana. Kieltäydyin kohteliaasti ottamasta vastaan.
Kommentit (14)
Mun äiti on samanlainen, yhtään mitään ei voi heittää pois. Nyt käy nurkkiaan läpi ja tosiaan kyselee noista peruskouluaikaisista tavaroista, mutta jättää nurkkiinsa jos kenellekään ei kelpaa. Lisäksi vielä hamstraa muiden vanhat tavarat jos ilmaiseksi vaan saa, kauhulla odotan sitä päivää kun joudun taloaan joskus tyhjentämään.
Otat vastaan ja heität roskiin ihan itte, miksi äidin se pitää tehdä?
Selvästi kuolinsiivous on meneillään ja hyvä niin. Olisit ottanut ja heittänyt jätteisiin.
Vanhemmat ei välttämättä heitä pois lapsilleen kuuluvia tavaroita, on suorastaan kohteliasta kysyä mitä tälle tehdään.
Itselläni on menossa sama vaihe omien lasten kanssa, lapset muuttivat kotoa pois 2-4 vuotta sitten. Olen vähentämässä tavaraa rankalla kädellä.
keski-ikäinen
Äitisi on kierrätystrendin aallonharjalla. Näin säästämme ympäristöä. Modernia toimintaa.
Minun äitini säästää vieläkin koulukirjojani jos vaikka tarvitsen kertausta ja haluan lukea huvikseni. Olen yli 40v
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on samanlainen, yhtään mitään ei voi heittää pois. Nyt käy nurkkiaan läpi ja tosiaan kyselee noista peruskouluaikaisista tavaroista, mutta jättää nurkkiinsa jos kenellekään ei kelpaa. Lisäksi vielä hamstraa muiden vanhat tavarat jos ilmaiseksi vaan saa, kauhulla odotan sitä päivää kun joudun taloaan joskus tyhjentämään.
Miksi ette aloita sitä "tyhjentämistä" jo nyt ja ota vastaan niitä tavaroita?
Nää aikuisten lasten tavarat nurkissa on vihoviimeinen riesa. Kun niille niitä tarjoaa, se on kauhistus. Sitten tullaan kuitenkin kysymään jossain vaiheessa että onhan meidän vintillä vielä se mun paita kun käytin 7-vuotiaana, kun nyt meidän tytär on sen ikäinen, ja missä on mun vanha sejase peli, se olis kiva...
Onneksi muutettiin miehen kanssa pienempään asuntoon, kun kuopus oli 25-v. Ilmoitettiin silloin kaikille lapsille, että nyt lähtee jokaisen jokainen tavara, mitä ette halua viedä pois. Jotain sieltä sitten hakivatkin - muu meni jätelavalle ihan säälimättä, ja mökille en antanut viedä mitään tavaroita "säilöön", koska sinne ei mahdu eikä ne siellä mitään säily. Yksi neljästä lapsestamme ei puolen vuoden aikana ollut ehtivinään tutkia omia vanhoja tavaroitaan, ja on ollut pahoillaan "muistojensa menettämisestä", mutta sorry, jossain vaiheessa se on äidin vaan purtava tämäkin napanuoran jäänne poikki. En ole mikään varastoija.
Äitisi luultavasti siivoaa kaappeja ja tarkisti, että haluatko (jostain syystä) takin vai voiko sen heittää pois tai kierrättää. Varmisti ettei tule sanomista.
Niin minäkin tekisin, että ensin kysyisin. Koska silloin ei tosiaan tule tilannetta, että joku kysyy jotain vuosien takaista tavaraa. Voin sanoa, että laitoin kiertoon kun itse sanoit ettet huoli.
Parempi se on varmistaa kuin katua.
Kannattaa tosiaan ottaa niitä ja heittää pois, tulee kaappeihin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi se on varmistaa kuin katua.
Lapsenlapset sanoo, et annan sulle tuon, kun tiedän, ettet sitä hukkaa:-)
On mullakin äidin vanha takki, mutta en sitä sentään tuonne pottumaalle pane päälleni. Ja vasta piti pestä äidin mekko, joka oli kuulemma hänen oman äidin vanha - siis 1800-luvulla tehty:-D
Ihan upea mekko oli ja kunnollista kangastakin;-)
Vierailija kirjoitti:
Ala se nurkkien siivoaminen jo nyt: ota ilolla vastaan tarjottu tavara ja vie se kirpparille, hyväntekeväisyyteen tai roskikseen. Ei tule kuolinpesänsivvouksessa enää vastaan.
JA
Älä osta itsellesi ylimääräisiä tavaroita.
aikamoinen hamstraaja