Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omille läskeilleen tulee "sokeaksi"?

Vierailija
10.07.2020 |

Olen onnistunut hieman laihduttamaan. Vielä on pitkä tie edessä tavoitteeseen mutta vyötäröltä on lähtenyt senttejä, vaatteet löystyvät ja naamastakin näkyy jo edistystä. Silti jotain 20 kiloa ylimääräistä vielä jäljellä. Miksi en ole itse nähnyt tai kokenut että enhän minä ole ollut mikään "ylipainoinen", olen ollut suoraan sanottuna aivan järjettömän läski! Johtuuko se vain siitä että painon nousukin oli hidasta pitkän ajan kuluessa?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen hämmentävä tilanne kahvilassa, kun myyjä kehui mekkoani ja sanoi että oli itsekin kesämekkoja etsinyt mutta ei löytänyt mitään vaikka "en ole edes niin iso". Hän oli hyvin suurikokoinen nainen... Arviolta 165 / 100+ kg. En sitten osannut sanoa siihen mitään muuta kuin kiitos, tämä mekko on kaupasta X. Tuli tämä mieleen että oliko se sarkasmia vai ylipainosokeutta? Itse lihoin 10kg tajuamatta mitään, vasta kun laihduin onnistuneesti näin valokuvista sen valtavan eron.

Vierailija
42/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi jännä kyllä. Esim. Kokovartalopeilistä näyttää ihan ookoolta ja kurvikkaalta. Toisen ottamassa valokuvassa ihan plösöltä. En allekirjoita sitä, että valokuva näyttää sen mille aidosti näytät toisen mielestä. Huono valokuva on huono valokuva otti sen kaunottaresta tai lihavasta. Mistä totuuden näkee onkin sitten jo eri asia ja puhdasta mystiikkaa 🤷‍♀️

Valokuva ei valehtele, sori vaan. Itsepetos on tässä asiassa todella vahvana.

Miten niin ei valehtele!? Katso vaikka instagramista. Kuvakulma, valaistus ym. Iso merkitys millaiselle naama tai kroppa näyttää! Kuva voi siis myös "lihottaakkin" tai laihduttaa, riippuu täysin luvausolosuhteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi jännä kyllä. Esim. Kokovartalopeilistä näyttää ihan ookoolta ja kurvikkaalta. Toisen ottamassa valokuvassa ihan plösöltä. En allekirjoita sitä, että valokuva näyttää sen mille aidosti näytät toisen mielestä. Huono valokuva on huono valokuva otti sen kaunottaresta tai lihavasta. Mistä totuuden näkee onkin sitten jo eri asia ja puhdasta mystiikkaa 🤷‍♀️

Miten niin ei valehtele!? Katso vaikka instagramista. Kuvakulma, valaistus ym. Iso merkitys millaiselle naama tai kroppa näyttää! Kuva voi siis myös "lihottaakkin" tai laihduttaa, riippuu täysin luvausolosuhteista.

Juuri näin, hyvä asento ja kuvakulma niin valokuvalla saa itsestään helposti hoikemman, esim. peiliselfieissä. Itsekin aina hämmästyn miten laihalta onnistun niissä näyttämään verrattuna todellisuuteen.

Vierailija
44/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sisko ei näe tai siis halua nähdä ylipainoaan. Hän on töissä miehisellä alalla. Jopa vitsailee että kyllä sitä uskottavuus kiloja pitää vähän olla .

Vitsailu lienee tosiaan vaan suojamekanismi.

Ehkä tuossa vitsissä piilee myös totuus. Kilot voivat olla suojakuori ja keino ottaa tilaa.

Vierailija
45/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oletus. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt jotenkin valaistunut omankin kokoni suhteen kun nämä verkkokaupat on alkaneet käyttää isojakin malleja kuvissaan. Siis mikäänhän ei enää näytä mun päällä ikinä kivalta ja olen jotenkin ajatellut sen aina johtuvan vaan siitä, että vaate on jotenkin vääränmallinen tai muuta vastaavaa. Nyt sitten kun on näitä samanlaisia mötköjä malleinakin niin olen huomannut, ettei ne vaatteet istu ja näytä kivalta mun silmääni niidenkään päällä eli vika ei olekaan vaatteissa vaan kropassa..

Ja siis ennen kun kukaan vetää hernepalkoa keuhkoonsa niin jokainen saa tosiaan olla just sen kokoinen kuin tahtoo. Itse en vaan halua olla tämänkokoinen.

161/84

Aika harva haluaa olla noin paljon ylipainoinen. Metrin jälkeen ne sentit on karkeasti se sopiva paino. Sun tapauksessa 61 kiloa mutta pyöristetään 60 kiloa. Kuten kaikissa paheissa halu muutokseen lähtee itsestä. Tsemppiä ja kaikkea hyvää että saat itsestäsi sen kokoisen kuin haluat.

Edellinen tuskin kaipasi sinun sormenheristelyäsi ja neuvojasi. Tsemppiä ja kaikkea hyvää luonteen kehitykseen.

-eri

Vierailija
46/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kädenmitan päästä otettuja kuvia jolloin kulmaa säätämällä saadaan mittasuhteet vääristymään. Mutta jos toinen ihminen ottaa sinusta kuvan, niin se on kyllä paikkansa pitävä.

Vierailija
47/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienentyneet vaatteet ovat hälytysmerkki.

Sitä on aika helppo ajatella, että ai, tämä kutistui pesussa, koska niinkin käy välillä. 

Vierailija
48/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ottaa itsestään valokuva ja siitä näkee missä ne ylimääräiset on.Sitten kuva jääkaapin oveen ja siitä se alkaa :)).Itse en paljon vaalla käy sillä kyllä housut kertoo mikä on tilanne.

Vierailija
49/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, hyvä asento ja kuvakulma niin valokuvalla saa itsestään helposti hoikemman, esim. peiliselfieissä. Itsekin aina hämmästyn miten laihalta onnistun niissä näyttämään verrattuna todellisuuteen.

Nyt taisi kuitenkin olla kyse sellaisesta räpsystä jossa on tosiaan täysin luonnollisesti omana itsenään kun ei ole suunnilleen edes huomannut koko kuvaustilannetta. Siinä se koko totuus valitettavasti näkyy kun ei ole päässyt kikkailemaan imartelevilla kuvakulmilla eikä millään muullakaan valaistuksella tai kropan vääntelemisillä. Niinhän sitä ihan normielämässä on nähtävissä ihan jokaisesta epäimartelevastakin suunnasta eikä kroppa ole kaiken aikaa just oikeanlaisella mutkalla jossa vyötärö näyttää superkapoiselta ja persus vastaavasti muhkean muodokkaalta.. 

Vierailija
50/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en harrasta selfieitä, mutta tässä eräänä sadepäivänä kokeilin ajankuluksi peilin edessä niitä ikivanhoja missiposeja joissa toinen jalka on edessä ja lantio taas sopivasti käännettynä ja blaablaablaa ja oikeasti aika masentavaakin, että kun oikein sopivasti itseni siinä peilin edessä mallasin tosi imartelevaan asentoon, niin tajusin että mähän näyttäisin huomattavasti hoikempana aika hirmu kivalta. Tai siis ainakin kun saisin tämän keskivartaloon kertyneen laardin huitsinvttuun eli olisi se timmi vatsa ja vyötärö.

omppu 

Vierailija
51/63 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on valokuvat. Viimekesäiset lomakuvat paljastivat, piti oikein kaksi kertaa katsoa, että minäkö tuossa! Nyt ei mitään ruokaa kuuden jälkeen illalla ja sidukatkin pysyy kaupan hyllyllä. Lounaaksi usein iso salaatti.

Hyvä, kun ei vielä huvita matkustaa. Matkoilla laihduttaminen on lähes mahdotonta.

Vierailija
52/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina sanotaan että valokuva lihottaa 5 kg?  Kun keskustelun mukaan se näyttää totuuden? Tämänkö harhan takia? Vai onko sittenkin niin että yksiulotteisempi kuva vääristää? 

Se on televisio lihottaa ja sekin oli vuonna kuvaputki.

Tekniikka näyttää lahjomattomasti totuuden, jota omalla psykologialla yleensä siloitellaan.

Vierailija
53/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis tottakai ihminen näyttää erilaiselta eri kuvakulmista. Mutta jos nyt puhutaan ihan siitä tavallisesta kuvasta mikä vähän kauempaa edestäpäin otetaan, siitähän tässä on kysymys koska siitä kuvakulmasta muut ihmiset sinut yleensä näkevät.

Vierailija
54/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat kyllä kertoo. Itse säikähdin toisin päin kun näin kuvia itsestäni isäni hautajaisissa. Oli sivukuva ja näytin siltä kuin katkeaisin keskeltä, ihan liru. Olen reitevä ja minulla on leveä lantio, joten en ole peilissä nähnyt juurikaan muutosta, vaikka onnistuneesti 12 kg olenkin laihtunut. Vaatteet tuntuvat taas mukavilta päällä, mikä oli se tavoitekin ettei koko ajan jostain kiristä ja purista. Mut näytin sivusta ihan pystyyn kuolleelta risulta. Ei se nättiä ole sekään.

Vierailija
55/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. 

Myös joustavien vaatteiden käyttäminen johtaa helposti lihomiseen. Minä lihoin koronakeväänä (liikaa stressiä  ja töitä, ei tarpeeksi liikuntaa, lohtusyömistä...). En huomannut sitä koska hilluin verkkareissa kotona etätöitä tehden. Vasta kun laitoin farkut jalkaan huomasin niiden kummasti tiukentuneen... Nyt sitten kevennän. :/

Vierailija
56/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt sokeus silloin kun olin liian hoikka, en vain nähnyt sitä itse samalla tavoin. Sokeus on myös iskenyt ylipainon kanssa, on se kummallista välillä.

Vierailija
57/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin koronakeväänä (liikaa stressiä ja töitä, eikä tarpeeksi liikuntaa, lohtusyömistä...):

Tuo lohtusyöminen on erityisesti naisten piirre, sekä pohjaton makeanhimo. Aina on joku tekosyy ostaa karkkipussi tai suklaalevy, kun käy kaupassa. Sohvalla istutaan, mässytetään pullaa ja karkkia, ei ihme että vararengas paisuu.

Painonhallinnasta 75 prosenttia on syömisten tarkkailua, loppu avustetaan liikunnalla. Moni kun saisi makeanhimonsa ja ylipäätään kaloripitoisten asioiden himon hallintaan, niin elämä ei olisi niin hankalaa.

Vierailija
58/63 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt laihduttanut 25 kg ja päässyt takaisin ns. normaaleihin mittoihin, joissa kuvittelin pitkään olleenikin, ehkä vähän pyöristyneenä. Nyt päivästä riippuen tunnen itseni lihavaksi/laihaksi, joten kyllä mielellä kestää tottua pitkään. Joku kehonkuvallinen häiriö mullakin vissiin on.

Vierailija
59/63 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jojo-laihduttaja. Kerran olen laihtunut jopa 40 kiloa, parikymmentä kiloa useamminkin. Lienee tarpeetonta sanoa, että takaisin se paino on tullut. Mutta tuohon kehonkuvaan, se menee minulla näin: kun olen lihava, pidän itseäni laihemman näköisenä, eikä minulla ole "läskin" identiteetti. Mutta ikävä kyllä kuvat eivät valehtele ja se, että jäät täysin huomiotta hoikempien saadessa flirttiä yökerhossa, kertoo missä mennään. Sitten kun laihdut, pidät itseäsi koko ajan läskinä. Vaikka laihduin 40 kiloa ja olin normaalipainoinen eikä nahkakaan roikkunut, en halunnut julkisille rannoille ym. Toisaalta tiesinhän minä laihtuneeni, olihan siitä faktaa, joten siltäosin olo oli hyvä. Mutta ei tyytyväinen.

Vierailija
60/63 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen itsensä punnitseminen estää tämmöiset yllätykset kyllä tehokkaasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi