Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten monilapsisilla perheillä on varaa koululaisten kesäleireihin?

Vierailija
09.05.2013 |

Meillä on onneksi vain yksi lapsi, jolla on lomaa koulusta kesällä sen tutut 10 viikkoa. Vanhemmilla on lomaa 4 viikkoa ja porrastamme niin, että jompi kumpi vanhemmista on kotona 5 viikkoa yhteensä. Jokainen leiriviikko maksaa lähemmäs 200 euroa. Yhteensä siis melkein tonnin! Miten monilapsissa perheissä pärjätään?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä on leikkipuistoissa laadukasta kesätoimintaa ja lounaskin tarjotaan jos muistaa tuoda oman kupin / lautasen mukanaan.

Vierailija
2/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukasta? Ei ainakaan meidän Helsinkiläisessä leikkipuistossa! Lapset pyörii siinä nurkissa ja valittaa tylsyyttä. Omani olen joskus jättänyt puistoon puoleksi päiväksi ja hakenut sen pois, kun ei oikein ollut tekemistä eikä seuraa. Mä maksan siitä, että niillä on oikeasti ohjelmaa ja joku oikeasti katsoo niiden perään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. Laskimme, että kesälomarahoista menee heti 600 euroa lasten leireihin. Onneksi yksi vk on tosi halpa kun on kirkon järkkäämä. 

Vierailija
4/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. Laskimme, että kesälomarahoista menee heti 600 euroa lasten leireihin. Onneksi yksi vk on tosi halpa kun on kirkon järkkäämä. 

Vierailija
5/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meilläpäin leiriviikko maksaa vaan 50€...

Vierailija
6/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, laadukasta. Joka päivä oli etukäteen suunniteltua ohjelmaa ja retkiä tekivät myös. Aivan loistava henkilökunta. Jokainen leikkipuistohan järjestää omanlaisensa ohjelman, mutta mä ainakin annan kymmenen pistettä ja papukaijamerkin meidän leikkipuistolle ja 'pahamaineisessa' Itä-Helsingissä asutaan.

Vierailija
7/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta sataahan leireihin on vuosien varrella mennyt. Me käydään töissä, ja palkasta maksetaan leiriviikot. Yleensä ollut kolme päiväleiriä ja viikon yöleiri.

Vierailija
8/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä löytyy noin halpoja leirejä? Asumme Helsingissä ja halvimmat on vähän alle satasen. Kalleimmat 320 euroa. Lapsi sai itse valita keskihintaisista. Yhden viikon luultavasti saa olla kirkolla hintaan 80 euroa viikko.

ap

Vierailija
9/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan palkatonta lomaa ja olen itse lasteni kanssa (mielummin kuin töissä ja palkaa menee leireihin)

Vierailija
10/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on kotona kesän ja pärjää ihan hyvin. Olivat aikanaan "kotihoidettuja", joten elämä ja tavat kotona on tuttuja. Tietävät vaaranpaikat ja osaavat olla ihmisiksi - tai ainakin tähän asti ovat olleet.

Vierailija
11/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluaisimme myös viettää laadukasta lomaa ja matkustaa jonnekin kesälomalla. Mutta alkaa menemään kesän talous vähän tiukille. ap

Vierailija
12/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 22:43"]

Meillä lapset on kotona kesän ja pärjää ihan hyvin. Olivat aikanaan "kotihoidettuja", joten elämä ja tavat kotona on tuttuja. Tietävät vaaranpaikat ja osaavat olla ihmisiksi - tai ainakin tähän asti ovat olleet.

[/quote]

Iät?

Vierailija
13/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon päiväleirit Helsingissä maksaa 25€ vk. Mutta saa vain yhdeksi viikoksi. Muut  paikat maksavat 160€ ylös päin. Siis ainakin meidän lapsille.

Vierailija
14/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon leirit ja leikkipuisto on meidänkin lasten kesät pelastanut.

Vierailija
15/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi lapsi ei voi olla yksin? Tai kavereiden kanssa? Olisiko ketään sukulaista tai mummoa jonkaluokse voisi mennä?

Vierailija
16/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä arvostan leikkipuistoja, mutta satsaan myös lapseen. Se tarkoittaa sitä, että en käy kampaajalla, ei uusia vaatteita, odotan kun saan jostain vanhoja huonekaluja tai lamppuja. Eli lapsi ensin ja sitten muut. Ei ne leirit on mielestäni hintansa väärtit.

Vierailija
17/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on menossa kahdelle viikon mittaiselle leirille. Toinen maksaa 75 e ja toinen 100 e. Mielestäni eivät ole kalliita, kun sisältävät kuitenkin ohjattua toimintaa 35 h + ruuat. Tekee siis 2-3 e / tunti sisältäen ruuat. Eikä meillä mennä leireille hoidon vuoksi vaan sen vuoksi, että talvella ei jaksa niin harrastaa pitkien koulupäivien jälkeen. Kesällä on aika harrastaa.

Pienemmän pojan 115 e uimakoulu on mielestäni taas kallis 12 x puoli tuntia eli yhteensä 6 h ryhmäopetusta. Uimakoulu tekee siis 19 e / h. Sellainen hinta mielestäni, että tuolla pitäis saada melkein yksityisopetusta tai ainakin pienryhmäopetusta eikä mitään 15 lapsen ryhmän opetusta.

Vierailija
18/23 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla kolmen yksinhuoltajana on varaa lähettää lapseni kielikurssille joka kesä?

Siis vain 1 lapsi / kesä, mutta jokainen vuorollaan. Maksaa n. 3 tonnia / kurssi käyttörahoineen. Ylläripylläri, teen töitä ja saan palkkaa. Lisätyönä käyn vielä siivoamassa viikonloppuaamuisin muutaman tunnin. Ei tarvitse käydä fattassa eikä itkeä täällä rahapulaa.

Vierailija
19/23 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirinne vaikuttaa edulliselle. Omassa suurperheessäni on enää neljä lasta kotona ja heidän kesän aktiviteettinsa ovat kyllä kalliimpia.

Toisaalta jos perheessä on monta alle koukuikäistä ja alakoululaista niin hoito on usein edullisempaa (ja toimivampaa) järjestää toisin kuin kuskaamalla muksut muualle hoitoon.

Meilläkin oli aikoinaan kotiin palkattu lastenhoitaja.

Vierailija
20/23 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja mies tehdään etäpäiviä, joitakin päiviä isoveli valvoo (19v) pienempien perään, joitakin päiviä ovat mummolassa ja nuoremman pojan luokkakaverin mummo hoitaa pari päivää. Mutta helpointa on kun pystyy hoitamaan työnsä etänä. Leireille eivät halua. Iät 10v ja 11v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan