Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos mies on hieman yksinkertainen mutta muuten hyvä?

Vierailija
10.07.2020 |

Antaisitko mahdollisuuden suhteelle?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ulosannilla en kyllä sanoisi toista ihmistä yksinkertaiseksi.

Yksinkertaisuudessa on tasoja. Jokainen meistä määrittää lähtötason suhteessa omaan itseensä.

Sinun yksinkertaisesi voi olla jollekulle toiselle fiksu.

Vierailija
22/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä sellaisen kanssa ei ainakaan voi perustaa. Olen nähnyt millainen yksinkertainen mies on isänä ja se on aivan raivostuttavaa katseltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhettä sellaisen kanssa ei ainakaan voi perustaa. Olen nähnyt millainen yksinkertainen mies on isänä ja se on aivan raivostuttavaa katseltavaa.

Yksinkertainen tai ei niin vauvoja ei ole tulossa.

Ap

Vierailija
24/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhainen äo myös peritytyy. Kannattaa miettiä kahdesti kenen kanssa lapsia tekee, koska kaikki ne ikävät ja huonot piirteetkin voivat periytyä.

Vierailija
25/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korkea koulutus ole tae älykkyydestä. Itse merkinomina työskentelen korkeakoulutettujen kanssa. Monet kerrat jäänyt suu auki katsomaan mm yhden tohtorin esittämiä typeriä, ihan perustason kysymyksiä 😂. Miten VOI olla mahdollista, että hän ei tiedä.

Jos tunnet tulevasi kotiin hänen kanssaan, niin älä enää edes mieti. Nauti ihminen.

Vierailija
26/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se korkea koulutus ole tae älykkyydestä. Itse merkinomina työskentelen korkeakoulutettujen kanssa. Monet kerrat jäänyt suu auki katsomaan mm yhden tohtorin esittämiä typeriä, ihan perustason kysymyksiä 😂. Miten VOI olla mahdollista, että hän ei tiedä.

Jos tunnet tulevasi kotiin hänen kanssaan, niin älä enää edes mieti. Nauti ihminen.

Kysymysten esittäminen ei ole merkki tyhmyydestä, vaan usein ihan päinvastoin. Älykkäät haluavat selvittää asiat perinjuurin ne asiat, joita eivät tiedä. Sivistyssanojen osaamattomuus, tavanomaisten perustietojenkaan puute ei myöskään ole merkki tyhmyydestä, vaikka voikin viitata siihen (älykkäät ovat usein kiinnostuneita lähes kaikesta ja älyllisistä, abstrakteista asioista erityisesti), vaan vasta se on tyhmyyden merkki, jos ei ymmärrä asioiden välisiä yhteyksiä, on hidas hoksaamaan asioita jne. 

Vierailija
27/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alhainen äo myös peritytyy. Kannattaa miettiä kahdesti kenen kanssa lapsia tekee, koska kaikki ne ikävät ja huonot piirteetkin voivat periytyä.

Juu no eipä minullakaan välttämättä mitkään mahtavimmat geenit ole sit taas esim. terveyden suhteen. Harvalla meistä varmaan oikeasti on, aina on jotakin fyysistä tai psyykkistä periytyvää alttiutta ainakin.

Ap

Vierailija
28/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu no eipä minullakaan välttämättä mitkään mahtavimmat geenit ole sit taas esim. terveyden suhteen. Harvalla meistä varmaan oikeasti on, aina on jotakin fyysistä tai psyykkistä periytyvää alttiutta ainakin.

Ap

Se on vain vanhempana raskasta katsoa, kun oma lapsi ei pärjää. Fyysiset sairaudet eivät yleensä kovin paljon vaikuta elämään lapsena ja nuorena (rintasyöpägeeni, sydän- ja verisuonitaudit yms.), mutta alhainen älykkyys, ADHD, asperger yms. ovat lapselle todella suuri riskitekijä syrjäytymiseen.

Vierailija
29/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, en lähde tähän erittelemään minkä tasoisia kysymyksiä mm tämä tohtori esittää. Mutta ihan perusasioista on kyse. 😊

Vierailija
30/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä se. Voit sijoittaa sen olohuoneeseen lähelle makuuhuonetta josta saat sen kätevästi käyttöön

Vierailija
31/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on vain vanhempana raskasta katsoa, kun oma lapsi ei pärjää. Fyysiset sairaudet eivät yleensä kovin paljon vaikuta elämään lapsena ja nuorena (rintasyöpägeeni, sydän- ja verisuonitaudit yms.), mutta alhainen älykkyys, ADHD, asperger yms. ovat lapselle todella suuri riskitekijä syrjäytymiseen.

Totta, on omassakin suvussa mainittuja vaikka ei itselläni ole. Vaikka eikai niitä edes sairauksiksi tai taudeiksi lasketa, ne vaan on ihmisen ominaisuuksia, jotka tekee meistä erilaisia. Esim. Adhd ei ole tyhmä tai sairas, aivot vaan toimii omalla tavallaan. 🙄 Ap

Vierailija
32/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä se. Voit sijoittaa sen olohuoneeseen lähelle makuuhuonetta josta saat sen kätevästi käyttöön

😂 ap

Vierailija
33/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkään kanssa saa nähtävästi aina tapeltua suhteensa loppuun.

Vierailija
34/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni tämä kommentti kuvaa niin hyvin vastakkainasettelun dilemmaa. Toista ihmistä ei vaan pysty arvioimaan korkeammalle mihin oma mieli yltää. Entä jos korkeakoulutettu yrittääkin jutella sun kanssa ja yrittää keksiä jotain mitä ajattelee sun tasoisen jutuksi.

Ja sitäpaitsi mun mielestä on hienoa jos joku joskus osaa ja uskaltaa näyttää typeryytensä. Mihin muuhun saat hyvää vastausta kuin tyhmään kysymykseen? Jos vähän osoittaa jostain tietävänsä tulee keskustelusta vain vänkää.

Vierailija
35/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sanoisin että unohda. Keskity itse ensin kasvamaan ihmisenä. Ota tämän kokemuksen opetus kasvutarinaasi. Ei ole hyvä ja se on molempien osapuolien kannalta surullista jos nainen ei näin tasa-arvonkin aikakautena kykene kunnioittamaan miestään.

Vierailija
36/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein ole kaverisuhteet kestäneet yksinkertaisten ihmisten kanssa. Lopulta ne ovat hiipuneet siihen, että minua on alkanut ärsyttää, kun olen tajunnut toisen ajattelutavan ongelmat ja tavan muodostaa mielipiteitä, ja lopulta keskustelussa ei ollakaan päästy kovin syvälliselle tai ymmärtävälle tasolle. Ei näiden ihmisten kanssa välit ole menneet poikki, vaan ovat jääneet sellaisiksi etäisemmiksi kavereiksi, joita voi nähdä joskus harvakseltaan, ja jotka voivat olla ihan hauskaa ja mukavaa seuraa, mutta kovin läheistä ystävyyttä heidän kanssaan ei pitemmän päälle pääse syntymään. Joten luulenpa, että sama ongelma tulisi suhteessakin - ihastuneena tätä ei heti huomaisi, mutta varmaan siinä vaiheessa, kun tajuaisi toisen yksinkertaisuuden, olisin samalla jo kokenut jotain kohtaamattomuutta, minkä vuoksi olisin sen yksinekrtaisuuden tiedostanutkin. Ja veikkaan, että suhde loppuisi siihen. Voi myös olla, etten edes alunperin ihastuisi, kun minulle juuri se on kiehtova kokonaisuus, että joku on SEKÄ ihana ihminen, hyvännäköinen ETTÄ myös henkisesti kiinnostava, ja tähän liittyy älykkyys ja fiksuus.

Vierailija
37/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seurustelin teininä tollasen kanssa. Sillä ei ollut mitään käsitystä ihan yleissivystykseen kuuluvista asioista ja välillä häpesin silmät päästäni kun se oikein rinta rottingilla selitti jotain itsestään selvää juttua, kuin olisi joku Einstein. Lisäksi oli huono rahankäyttäjä, joten dumppasin sen.

Vierailija
38/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisessa on omat hyvät puolensa mutta enemmän kuitenkin huonoja.

Aina saa hävetä yksinkertaisen puheita ja tapoja, kun tietää, että muut arvioivat sinua miehen tason perusteella.

Tässä kommentissa kiteytyy hyvin se, että naiset yleensä arvioivat miestä sen perusteella, miltä tämä näyttää ulkopuolisten silmissä. Miehille on tärkeämpää se, miltä olo naisen kanssa kahdestaan tuntuu.

Vierailija
39/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheissa lähinnä. En tykkää sanoa että ei ole koulutettu, koska mielestäni korkeakoulutus ei tee kenestäkään fiksua tai toisinpäin. Mutta huomaa ettei häntä hirveästi kiinnosta esim. perehtyä faktoihin ennenkuin muodostaa omia mielipiteitä. Ei se minua nyt ärsytä, mutta pidemmän päälle ehkä. Toisaalta hänessä on monia muita ihania ominaisuuksia; joita taas tapaamissani “fiksummissa” miehissä ei ole.

Ap

Minulla on sukulainen, nainen, jolla on kaksi akateemista tutkintoa. Hän esittää aina mutu-tuntumalta mielipiteitään ja yleistyksiään joka asiasta. Kun kysyy perusteluja, niitä ei ole. Joten ei se koulutus aina mitään merkkaa.

Vierailija
40/64 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni tämä kommentti kuvaa niin hyvin vastakkainasettelun dilemmaa. Toista ihmistä ei vaan pysty arvioimaan korkeammalle mihin oma mieli yltää. Entä jos korkeakoulutettu yrittääkin jutella sun kanssa ja yrittää keksiä jotain mitä ajattelee sun tasoisen jutuksi.

Ja sitäpaitsi mun mielestä on hienoa jos joku joskus osaa ja uskaltaa näyttää typeryytensä. Mihin muuhun saat hyvää vastausta kuin tyhmään kysymykseen? Jos vähän osoittaa jostain tietävänsä tulee keskustelusta vain vänkää.

Mielestäni tuollainen alentuvuus osoittaa sivistymättömyyttä, oli koulutus mikä hyvänsä. Kyllä kaikki täysivaltaiset ihmiset ymmärtää ihan normaalia puhetta, ei siinä tarvitse mitenkään "laskeutua" muiden tasolle. Vain ylimieliset kusipäät ajattelevat niin. Oma koulutukseni on FT ja työskentelen lähinnä ei-ylioppilaiden kanssa, joten kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi