Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muurahaisista eroon!

Vierailija
09.05.2013 |

Meillä on joka keväinen ongelma: muurahaiset. Kaikkea on kokeiltu, mikään ei ole kuitenkaan oikein tuntunut auttavan, mutta nyt taisin löytää keinon!

Muutama ilta sitten keittiön allaskaappi kuhisi taas muurahaisia. Listin kaikki ja jätin ne niille sijoilleen. Aamulla raadot olivat hävinneet, eikä murkkuja ole sen koommin näkynyt! Menikö "viesti perille" lopuille muurahaisille? Vai oliko tämä vain sattumaa? Onko milla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

* muilla

Vierailija
2/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Tappaminen ei ole auttanut :(  Olen listinyt niitä joka ilta kodinhoitohuoneen ja kylppärin lattioille, hyllyille jne ja silti kuhisee uusia muurahaisia kohta. Eivät siis välitä, vaikka vainajat maanneet niillä sijoillaan joskus päiväkausia. Toki tuon tappamisen ajaksi menevät kiireesti piiloon.

Meillä auttoi viime keväänä se sellainen "mökki", jossa pieniä reikiä. Murkut menevät reijistä sisään syömään myrkytettyä hunajaa, vievät sen pesäänsä ja tämän pitäisi tuhota koko pesä muutamassa viikossa.

Jospa auttaa tänäkin keväänä.. Mökit (2kpl) virittelin noin viikko sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Eilen tulin kotiin, niin muurahaiset biletti meidän ruokapöydällä ja lisää tuli jalkalistan alta. Sama homma joka kevät. Irrotin jalkalistan ja ripottelin niille sellaista ilmeisen hyväntuoksuista raetta ja jo tuli muurahaisille kiire. Tänään on ollut paljon vähemmän liikennettä ja ne harvat pysähtyvät siihen rakeiden luo. Pöydällä ei enää liikkunut ketään.

Tilanne paheni meillä muutama vuosi sitten, kun terassin rakennuksen yhteydessä ilmeisesti häirittiin yhtä muurahaisyhteiskuntaa. Sen jälkeen meillä on käyty taistelua talon herruudesta joka kevät. Toistaiseksi minä olen voitolla.

Vierailija
4/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime keväänä noita mökkejä. Ei auttanut... :(

Eteisestä sain ne tänä keväänä häädettyä, kun levitin ruokasooda jalkalistojen vierelle. Siirtyivät sitten keittiön allaskaappiin.

Nyt en uskalla mitään myrkkyä laittaa mihinkään, kun 10-kk vauva nuohoaa joka paikan.

T: Ap

Vierailija
5/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Tolua lattioiden + pintojen pesemiseen keittiössä (ainoa huone, jossa murkkuja on näkynyt) sekä suihkinut sitä laimentamattomana suihkepullosta lattialistoihin. Uusin käsittelyn muutaman kerran parin päivän välein, ja nyt murkkuja ei ole enää yksittäistapauksia lukuunottamatta näkynyt.

Aion kokeilla myös muita keinoja, jos muurahaisista tulee jatkossa ongelma. Esim. suola ja kaneli ovat kuulemma toimivia ja myrkyttömiä vaihtoehtoja varsinkin lapsiperheille.

Tänne on kerätty paljon hyviä vinkkejä:

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2012102616250244_an.shtml

Vierailija
6/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat ne vihreät muurahaisrasiat toimineet hyvin, parissa päivässä on muurahaiset kadonneet. Valkoisissa ei tunnu samaa taikaa olevan.

Vierailija
7/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pesin lattiat pesuvedellä jossa oli mäntysuopaa, hyvin toimi:)

Vierailija
8/8 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, meillä nyt uusi asunto ja ei ole näkynyt. 

Edellisessä asunnossa käytiin viimevuonna kamala taistelu. Meillä tuli murkut sisään alakerrasta portaiden alta nurkasta.

Ensin kokeiltiin suolaa. Ei juurikaan auttanut, tulivat siitä yli. Sitten suihkuttelin nurkkaan ja jalkalistaan wc-tolua ja tehosi aina hetken niihin pieniin. Mutta sitten myöhemmin kesällä tuli niitä isompia *puistatus* siivekkäitä ja niihin ei tolu auttanut. Sitten ostettiin ihan joku sellainen suihkutettava myrkky ja suihkutettiin nurkka ja listat ja suljettiin maalarinteipillä siitä myrkyn päältä reitit. 

Meillä oli silloin vauva ja kissoja, mutta päätettiin kuitenkin uskaltaa laittaa sitä myrkkyjä. Niitä isoja lentäviä oli niin valtava määrä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän