Mitä mieltä tästä työpaikkailmoituksesta?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10382061?locations=Laihia&&announced=…
Kelpaisiko sinulle tuo työ?
Kommentit (810)
Vierailija kirjoitti:
Englanninkielisessä ilmoitustekstissä mainitaan, että työt jaetaan toisen palkollisen kanssa. Mitenhän on asian laita.
Itse käsitin niin, että työt jaetaan toisen (perheeseen kuuluvan) henkilön kanssa, joka käy täysipäiväisesti työssä kodin ulkopuolella.
Vero menee koko summasta, myös "täysihoito"-osuudesta.
Ja kuka kehtaa laittaa tuollaisen summan 530€ maksuksi asumisesta paikan päällä? Jaksaisiko joku laskea, mitä tulee loppujen lopuksi tuntipalkaksi, kun olet paikan päällä koko ajan hälytysvalmiudessa? Kun omalla ajallasi tekisit itsellesi voileivän, pyytääkö hoidettava samanlaista silloin? Pitääkö siihen suostua? Onko silloin töissä vai vapaa-ajalla? Onko vapaa-aikaa todellisuudessa lainkaan?
Ihmisen arvomaailma toisia kohtaan paistaa tässä hyvin; sekä vaimoa että orjapiikaa. Minimillä mennään työntekijän ja perheenjäsenen tarpeiden suhteen, mutta itse liikutaan paljon. Mitäpä jos isäntä liikkuisi paljon kotona sisällä ja hoitaisi hommia?
Nyt menen oksentamaan...
"Varmasti sopii jollekin tämäkin homma. Samaa hommaahan monet omaishoitajat tekevät vuosikausia, ilman mitään palkkaa tai palkkioita, eikä ole vapaapäiviä."
Omaishoitajilla on lakisääteiset vapaat. Lisäksi heille jää käteen about yhtä paljon kuin Tapanin orjalle. Ja kyseessähän on omainen eikä työpaikka. Silloin puhutaan rakkaudesta, välittämisestä ja halusta pitää huolta. Työn kriteerit ovat aikalailla erilaiset.
Millaisillakohan ehdoilla Tapsan firmassa ollaan töissä?
Ilmoituksessa ei ole mitään muuta kuin vinksallaan olevia asioita.
Kommunikoidaan käsimerkein?
Hän ansaitsee hyvän, ymmärtäväisen ja lojaalin avustajan. Varmasti. Mutta tulisiko siitä maksaa edes asianmukainen palkka? Lisäksi paikka Laihialla on aika haastava, joten voisi olla hyvä olla lisäliksaa siitä, että on keskellä ei-mitään.
Tulee vain mieleen, että kyseiset hemmot palkkaavat yritykseensä väkeä, niin näin se paljastuu, miten sitä voittoa taotaan. Ei voi kuin toivoa, että tehtaassaan ovat lainmukaiset palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmistaa, ettei kaadu? Kuinka se toimii, päivin öin, mahtaako sitten olla kotikuntoinen. Hoiva-ammattilaisen hoidettava.
Niin jos lähtee vaikka yöllä vessaan niin piika herää tietysti auttamaan.
Jos Carita on pikkuinen mummu niin varmistaminen voi olla helpompaa (fyysisesti), mutta voi hän olla pitkä ja rotevakin. Eipä siinä mikään kaatumista estä, eikä pidä edes yrittää, mutta ilmoituksen hyvä puoli onkin siinä, että kouluttamaton orja ei tätä tajua ja vaarantaa oman terveytensä noissa tilanteissa. Mitäs sitten kun molemmat on kaatuneina ja orjankin käsi murtunut? Miten vakuutukset korvaa noin epämääräisen työn vahinkoja? Entä saako orja sairauslomalta mitään palkkaa? Menettääkö hän mahdollisesti myös asuntonsa?
Ei niitä pikkuisia ja heiveröisiä (eli melko kevyitä) mummojakaan pysty estää kaatumasta, jos ne kaatumaan lähtee. Hidastaa voit mutta et oikein estää. Kokemusta on.
Heiveröisten mummojen kaatumista voi estää aika tehokkaasti taluttamalla heitä ja huolehtimalla siitä, ettei edessä ole yllättäviä esteitä eikä portaat tms. tule yllätyksenä.
Oli mummo millainen tahansa - yksi asia yhdistää: Pissaamisen tarve yöaikaan. Vessassa pitää juosta alvariinsa ja sitten välillä taas unohdetaan, miksi ollaan lähdetty liikkeelle. Pytyltä kun noustaan niin taas muistetaan, että hei minun pitää mennä vessaan. Tätä loputtomasti.
Höpö höpö. Itse olen keski-ikäinen ja lapsesta asti käynyt pissalla ainakin kerran yössä. Ei ole ikäkysymys. Pelkään vanhenemista ja että pakotetaan vaippoihin kun en pääse vessaan.
Ja ei, kaikki vanhukset eivät ole muistisairaita eivätkä unohda miksi ovat liikkeellä. Taas joku muka-asiantuntija jota palstalaiset peukuttavat...
Vierailija kirjoitti:
Englanninkielisessä ilmoitustekstissä mainitaan, että työt jaetaan toisen palkollisen kanssa. Mitenhän on asian laita.
Ilmoituksessa oli muotoiltu jotenkin niin, että tulevaisuudessa tämä olisi sitten hakijan "pysyvä rooli" ja "työpaikka". Itselleni tuli mieleen myös sellainen skenaario, että se toinen on joku ns."lähtökuopissa oleva" ja perehdytyksen jälkeen koko homma kaatuisi uuden työntekijän niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. mä tienaan nyt it hommissa 8keur/kk niin miksi ihmeessä lähtisin noilla almuilla mummoa passaamaan. Mä laitan äitini sellaseen senioritaloon jossa on palvelut. Ja sekin maksetaan kyllä hänen rahoistaan.
Että laitat äitisi palvelutaloon kysymättä mitä hän itse haluaa? Julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mummo on selvästi passannut tuota ukkelia ennen sairastumistaan. Sen takia mummoa ei voi laittaa laitokseen, koska a) laitoshoito on kallista ja b) kukas sitten passaisi mummon aviomiestä?
Mitä ukkelia? Eikös poika ole se hakija??
Mummolla oikeus sanoa missä tahtoo olla. Harva tahtoo laitokseen, en tajua miten on niin julmia ihmisiä että pakottavat omaisen laitokseen. Itse autoin kun olin siinä tilanteessa, että saivat asua kotona.
Ilmoitus asiaton tottakai ja palkan pitäs olla moninkertainen.
Laihian Maltaan tuotteet menee nyt mulla käyttökieltoon, kun kerran miljoonia taotaan mutta avustajaksi mummolle haetaan orjapalkalla ja ilman työehtosopimusta. Ei ole humaania.
Vierailija kirjoitti:
Laihian Mallas valmistaa mm. Kymppi-Tuotteita, juuressoseita, mämmejä, Vihreääkeijua, viljavalmisteita ja Champ-tuotteita.
https://laihianmallas.fi/konserni
https://laihianmallas.fi/tuotteet
Minulla menevät kaikki heidän tuotteensa nyt boikottiin.
Oho, kappas vain. Vilkaisin vain nopeasti tuon mallasfirman tuotteet ja olin tyytyväinen, etten käytä mitään noista. Pitääkin jatkossa ostaa Hoviruuan mämmiä, on paremman makuistakin kuin Kymppi. Vihreä Keiju ja Champ menee myös boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmistaa, ettei kaadu? Kuinka se toimii, päivin öin, mahtaako sitten olla kotikuntoinen. Hoiva-ammattilaisen hoidettava.
Niin jos lähtee vaikka yöllä vessaan niin piika herää tietysti auttamaan.
Jos Carita on pikkuinen mummu niin varmistaminen voi olla helpompaa (fyysisesti), mutta voi hän olla pitkä ja rotevakin. Eipä siinä mikään kaatumista estä, eikä pidä edes yrittää, mutta ilmoituksen hyvä puoli onkin siinä, että kouluttamaton orja ei tätä tajua ja vaarantaa oman terveytensä noissa tilanteissa. Mitäs sitten kun molemmat on kaatuneina ja orjankin käsi murtunut? Miten vakuutukset korvaa noin epämääräisen työn vahinkoja? Entä saako orja sairauslomalta mitään palkkaa? Menettääkö hän mahdollisesti myös asuntonsa?
Ei niitä pikkuisia ja heiveröisiä (eli melko kevyitä) mummojakaan pysty estää kaatumasta, jos ne kaatumaan lähtee. Hidastaa voit mutta et oikein estää. Kokemusta on.
Heiveröisten mummojen kaatumista voi estää aika tehokkaasti taluttamalla heitä ja huolehtimalla siitä, ettei edessä ole yllättäviä esteitä eikä portaat tms. tule yllätyksenä.
Oli mummo millainen tahansa - yksi asia yhdistää: Pissaamisen tarve yöaikaan. Vessassa pitää juosta alvariinsa ja sitten välillä taas unohdetaan, miksi ollaan lähdetty liikkeelle. Pytyltä kun noustaan niin taas muistetaan, että hei minun pitää mennä vessaan. Tätä loputtomasti.
Höpö höpö. Itse olen keski-ikäinen ja lapsesta asti käynyt pissalla ainakin kerran yössä. Ei ole ikäkysymys. Pelkään vanhenemista ja että pakotetaan vaippoihin kun en pääse vessaan.
Ja ei, kaikki vanhukset eivät ole muistisairaita eivätkä unohda miksi ovat liikkeellä. Taas joku muka-asiantuntija jota palstalaiset peukuttavat...
On kokemusta sadoista vanhuksista ja heidän hoidostaan. Voin olla "muka-asiantuntija", mutta ainakaan en oleta, että omat vessatarpeeni= kaikkien vessatarpeet. Ikäihmisistä sanoisin, että keskimäärin yli 85-vuotiailla aivot alkavat rappeutua. On tietysti joukossa niitäkin, jotka pysyvät henkisesti hyväkuntoisina loppuun asti, mutta valtaosa tulee tarvitsemaan hoivaa ja huolenpitoa viimeisinä vuosinaan. Työssäni olen kohdannut myös sitä, että pissaustarpeen tunnistaminen vanhuksella eli ns. voimavara, toimii vanhusta itseään vastaan. Vanhus ei millään suostu ajatukseen vaipoista, eli pissaamaan niihin. Seurauksena vanhus sitten ravaa siellä vessassa koko ajan VTI:n takia, koska pissattaa jatkuvasti ja sen seurauksena kaatuu. Tai yöllä riisuu vaipan ja pissaa sitten vapautuneesti sänkyyn enemmin kuin vaippaan, jolloin koko mummo, sänky+petivaatteet ja jopa lattia on pissassa, mutta vaippa on kuiva.
Muistisairailla aivot ovat vinksvonks, joten siellä saattaa jatkuvasti hälyttää "pissahätä", vaikka mitään ei sitten saada tiristettyä sinne pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mummo on selvästi passannut tuota ukkelia ennen sairastumistaan. Sen takia mummoa ei voi laittaa laitokseen, koska a) laitoshoito on kallista ja b) kukas sitten passaisi mummon aviomiestä?
Mitä ukkelia? Eikös poika ole se hakija??
Mummolla oikeus sanoa missä tahtoo olla. Harva tahtoo laitokseen, en tajua miten on niin julmia ihmisiä että pakottavat omaisen laitokseen. Itse autoin kun olin siinä tilanteessa, että saivat asua kotona.
Ilmoitus asiaton tottakai ja palkan pitäs olla moninkertainen.
Aviomiestään ja varmaan muutakin perhettä samalla. Tuon sukupolven miehet on vielä niitä, jotka eivät ole ikinä joutuneet tekemään mitään oman ruokansa eteen. Eli jonkinlainen kodinhoitaja olisi hankittava, vaikka vaimo laitokseen joutuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä naurattaa kauheudessaan ja ahneudessaan mutta kuitenkin tulee mieleen että toivottavasti joku ei saa te-toimistolta työtarjousta tuohon paikkaan ja joudu joko ottamaan paikan vastaan tai karenssiin :(
No tämä juuri! Eikö noissa ole minkäänlaista seulaa, että tarkistettaisiin edes että työpaikkailmoitukset olisivat lainmukaisia. Siis palkka ja ilmoitetut työehdot.
Eipä juuri. Ollaan kamalan muodollisia siitä miten työpaikat ilmoitetaan "oikein", mm. pakollisia lomakekenttiä on paljon ja se käsittämätön työpaikkaluokitus (jonka nimikkeistä suurin osa on jostain kasarilta), mutta sitten käytännössä kaikki paskimmat huijaukset menee läpi. Muistaakseni yhteen aikaan soittelivat perään, jos ilmoituksen jätti ilman kirjautumista? Tai ainakin niin sivusto väitti. Mutta kylläpä vaan silti kaikki pyramidihuijaukset ym. pyörivät silloinkin ihan vapaasti. Nyt en enää löydä edes sitä mainintaa soitosta, eli menevät varmaan suoraan julkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihian Mallas valmistaa mm. Kymppi-Tuotteita, juuressoseita, mämmejä, Vihreääkeijua, viljavalmisteita ja Champ-tuotteita.
https://laihianmallas.fi/konserni
https://laihianmallas.fi/tuotteet
Minulla menevät kaikki heidän tuotteensa nyt boikottiin.Miksi? En kyllä aina tavoita tätä sosiaalisen median "voimaa", milloin mistäkin mitättömästä syystä mieltä pahoitetaan ja kaupan alalla boikotoidaan. Jos em. tuotteet ovat mielestäsi hyviä ja saat niissä rahoillesi vastinetta, miksi pitäisi boikotoida niitä? Ilmoituksesta taas, onhan tuo naurettava, eivätkä he ketään täysipäistä, ei- epätoivoista henkilöä työhön saa noilla ehdoilla ja tuolla palkalla. Itse kuitenkin ohitan tuollaiset olankohautuksella, saahan sitä pyytää...enkä koe tarvetta boikotoida. Mutta jos moni boikotoisi, olisiko mielestäsi kohtuullinen seuraus tuon ilmoituksen laatimisesta, että esim. bisnes kaatuisi (toki iso yritys ei kaadu, pieni periaatteessa voisi)
Boikotointi olkoot näpäytys firmalle siitä että orjatyötä yritetään teettää halpapalkalla ja tämä on huomioitu ja huomattu! Ensi kerralla osaavat sitten kenties tehdä palkkaukset toivottavasti paremmin. Muuten nämä isorikkaat eivät opi siitä mikä on humaania ja mikä ei. Miksi kukaan tulisi töihin 720€/kk joka melkein sama kuin työttömän korvaus? Kyseessä on kumminkin vaativa työ johon todennäköisesti sopisi parhaiten koulutuksensa saanut lähihoitaja tai vastaava terveysalan ammattilainen. Ainoa tapa jolla kuluttaja/yksittäinen ihminen voi kouluttaa isoja firmoja on tarttua epäkohtiin ja "äänestää jaloillaan". Siksi boikotti ja laumavoima.
Vierailija kirjoitti:
Elikkä 720 kuussa. Itse kokisin sen rasitteena että joutuisin asumaan siellä enkä omassa asunnossani. Sinne mummon luo olisi mukava myös tuoda yhdenillanjuttuja ym. Pitäisi melkeinpä luopua omasta elämästä.
kesken aktin mummu haluaa vessaan
Saahan sitä pyytää. Saahan sitä naputella kirjoituksen siihen malliin että jos joku kotona lytätty alemmuuskompleksin sisäistänyt nyt tähän tarttuisi.
Terve Tapsa, juu samaa hommaa tekevät OMAIShoitajat vuosia. Onkohan Tapani-sedällä mennyt täysin sekaisin perhe ja työ? Perheestä kuuluukin pitää huolta, mutta työstä taas pitää saada asianmukainen palkka. Kun ihminen pitää huolta perheenjäsenestään, ei se tarkoita, että hän orjana tekisi sitä myös Tapanin perheelle. Lisäksi Tapsuli unohtanut, että HÄNEN tulisi pitää huolta sairaasta vaimostaan, ei sälyttää hommaa lähes ilmaistyönä muille.