Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatttaako laittaa pantittomat pullot pantillisten kanssa pullonkeräyslaitteeseen?

Vierailija
09.07.2020 |

Näin minä olen aina tehnyt. Ajan haaskausta selvittää missä on pantti ja missä ei.

Mutta tykkääkö pullonkierrättäjät tästä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa laittaa niin tulevat kierrätettyä oikein, ellei sitten muutenkin käy jätteenlajittelupisteellä jonne voi myös ne viedä

Tämä on yleinen harhaluulo, eikä pidä paikkaansa. Pantittomia ei toimiteta samaan paikkaan pantillisten kanssa. Ainakin omilla työpaikoillani (prisma, aiemmin Citymarket) nuo on päätyneet ihan energiajätteeseen, harva työntekijä haluaa käyttää omaa työaikaansa noiden roudaamiseen muovinkeräyspisteelle. Pantittomat pullot on parasta laittaa itse sekajätteeseen tai muovipakkausten keräykseen.

Tätä olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Palautusautomaatti kyllä ottaa kaikki pullot vastaan, mutta pantittomat päätyvät eri paikkaan kuin pantilliset, eivätkä siis suinkaan kierrätykseen.

Ohhoh! Tätä en ole tiennyt. Mikähän järki tässä on, jos se kone kuitenkin vastaanottaa tavaran ja tunnistaa jopa sen, saako siitä panttia vai ei? Miksi niitä pantittomia pitää sitten alkaa kauppojen henkilökunnan erikseen sortteeraamaan, että eipä kierrätetäkään? Eikö olisi kaikkien kannalta helpointa ja fiksuinta vaan erotella metallit metallikeräykseen, muovit muovikeräykseen ja lasit lasikeräykseen miettimättä enää siinä vaiheessa jotain panttijuttuja?

Vierailija
22/22 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Canit sovellus millä pullonpalautus hoituu helposti. Kuka oikeasti enää palauttaa pulloja itse kauppaan kun naapurin nuoret hakevat pullot vartissa ovelta kun laittaa canittiin ilmoituksen.. Sovellus löytyy appikaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla