Miksi sinä olet hyvä äiti? Positiivinen ketju:)
eli miksi juuri sinä olet hyvä äiti? Huonoja piirteitä ei tarvi listata ja asia(t) voi olla ihan yksinkertaisia tyyliin, luen lapselleni paljon tai teen hyvää ruokaa. Saa listata yhden tai useamman asian.
Tarkoitus olisi, että tämä olisi sellainen hyvän mielen ketju, jossa kukaan ei lyttäisi ketään tai arvostelisi.
Äidit voivat myös saada vinkkejä toisiltaan tämän ketjun myötä (olen hyvä äiti, koska annan lapsen tehdä majoja mielinmäärin ja toinen voi tästä saada hyvän vinkin, teenpä tänään majan lasten kans)
Kommentit (11)
Olen hyvä äiti lapsilleni siks, koska jaksan touhuta niitten kaa pihalla ja olen heidän kanssaan kotona :)
(Aina en ole ollut kotona heidän kanssaan vaan he ovat joutuneet olemaan hoidossa)
Haluan antaa hänelle parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään niillä resursseilla mitä mulla on.
Siksi, että rakastan lapsiani ja huolehdin heistä parhaan kykyni mukaan. Asetan lasten edun omani edelle, mutta en ole mikään marttyyriäiti. Kasvatan lapsiani hellyydellä, mutta tarvittaessa myös jämäkästi. Haluan opettaa heille, mikä on oikein ja mikä väärin. Hemmottelen perhettäni hyvillä ruoilla ja leipomuksilla.
Olen hyvä äiti, koska
- välitän ja näytän sen joka päivä
- teen virheitä ja opin niistä
- pyydän anteeksi ja kerron, jos mokasin ja miksi
- ymmärrän, että lapseni tarvitsevat minua koko loppuelämänsä, ei sen hetken tai tietyn ikävaiheen ajan, tarpeet vain muuttuvat ja ovat erilaisia.
Vietän paljon aikaa lasteni kanssa
Vien lapsia heille hyvin mieluisiin lasten kulttuuritapahtumiin.
Luen lapsilleni paljon.
Jaksan vastata lasten kysymyksiin tarpeeksi perusteellisesti ja jään usein jopa pohtimaan syntyjä syviä heidän kanssaan.
Luen lapsille paljon ja kannustan lukemaan itse. Näen vaivaa etsiessäni mahdollisimman sopivia ja kiinnostavia kirjoja ja äänikirjoja. (Olen lukutoukka itsekin)
Pidän sylissä, hellittelen ja kerron että ovat tärkeitä. Joka päivä.
Mä oon hyvä leikkimään ja leikin lapsen kanssa paljon. Ja useimmiten kuuntelen ja olen kiinnostunnut mitä hänellä on kerrottavaa vaikka olisi muuta tekemistä, ja myös vastaan kysymyksiin.
Hellin myös paljon ja kerron rakastavani.
Olen hyvä äiti, koska lapseni sanoo niin. Ja se riittää minulle, koska hän tietää parhaiten. :)
Lasteni isä kuoli vuosi sitten ja nyt toimin sekä äitinä, että isänä, hoidan lapset ja kodin hyvin, vaikka työpäivät ovatkin vaativia. Lapset ovat isänsä kuoleman jälkeen tulleet avoimemmiksi ja kertovat minulle paljon tunteistaan, iloistaan ja suruistaa eli lapset luottavat minuun. Lapset osaavat myöskin käyttäytyä ja ovat kohteliaita, vaikka molemmat ovatkin ylivilkkaita eli kasvatuksessakin olen kai sitten onnistunut kohtalaisesti. Lisäksi osaan leipoa hyvää pullaa ja kakkuja! :)
Annan paljon aikaa lapsilleni ja molemmat saaneet olla kotihoidossa eskariin asti. Olen myös ollut heitä koulun jälkeen vastassa (työssä käyminen ei tee kenestäkään huonoa äitiä, mutta itselleni kotona olo on ollut tärkeää)
Annan lapsilleni hyvää ja terveellistä ruokaa, mutta myös herkutella saavat
Olen huolehtinut virikkeistä, ollaan kerhoiltu, puistoiltu ja askarreltu. Vaikka en ole askarteluihminen tai näpertelijä, olen kuitenkin aina hommannut materiaaleja lapsille ja yritäänyt keksiä erilaisia askarteluideioita ja nyt isompina keksivät niitä toki itse
Ollaan myös luettu paljon ja lapset on saaneet aina tulla yöllä viereen nukkumaan
En ole koskaan kokenut lapsia rasitteena vaan suurimpana lahjana, jonka voi saada. He ovat elämäni ilo ja onni ja todellinen voimavara ja olen sen heille aina myös kertonut ja näyttänyt
Lapsilla on aina ollut hyvät vaatteet ja ollaan myös matkusteltu ja luontoretkiä tehty ja kaikkea mukavaa touhuttu perheenä.
Olen myös aina huolehtinut heistä hyvin, antanut paljon aikaa, rakkautta, hoivaa, huomiota ja huolenpitoa