Mitä se sinusta kertoo, että jos on vaikka aviopari ja joulukortit niin ne kortit/tervehdykset lähettää aina nainen eikä mies?
Kommentit (57)
Miestä ei kortit eikä muistamiset kiinnosta. Olenkin alkanut laittamaan kortteihin vain oman nimeni alle. Minähän ne kortit ostan, maksan ja lähetän. Kyllä on kiva vanhoja ihmisiä muistaa, ilahtuvat aina, mutta kun sellainen ei miestä kiinnosta, niin en minäkään hänen puolestaan kortteja lähettele. Valitettavasti taitaa olla muutenkin katoavaa kansanperinnettä, sääli. Ei sähköiset kortit, whatsapp viestit tai tekstarit ole yhtään niin kivoja kuin käsinkirjoitetut kortit ja kirjeet.
En tunne ainuttakaan miestä joka olisi lähettänyt postikortin. Ikinä. Joulu- tai mitään muutakaan korttia.
Joo no meidän suvussa naiset on ne jotka pitää sukulaisiin yhteyttä. Jos se olis miehistä kiinni, kenellekään ei lähetettäisi korttia, järjestettäisi mitään synttäreitä, kastejuhlia, rippijuhlia, joulua, pääsiäistä, valmistujaisia.. Kaikki olis vaan yksin himassa murjottamassa ja unohtaisi sukulaisten nimet ja ulkonäön
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä vaikka jotkut ulisisivat ettei joulukortteja tule?
Tätä minäkin ihmettelen. Ovatkohan nuo vastentahtoiset joulukorttien lähettäjät niitä samoja uhriutujia, jotka väittävät että naisten on pakko meikata? Sekä joulukorttien lähettäminen että meikkaaminen ovat täysin vapaaehtoisia asioita.
Meillä tää homma menee sillai että mä askartelen kortit koska rakastan sitä hommaa. Mies tulostaa kuoriin osoitetarrat. Kaikki perheenjäsenet laittaa nimensä kortteihin. Minä laitan kortit kuoriin. Lapset yleensä liimaa kuoret kiinni ja postimerkit. Mä vien kortit postiin. Merkit ja kuoret ostaa se joka sillä kertaa sattuu käymään kaupassa. Et en nyt sit tiiä kuka meillä varsinaisesti tämän korttien lähettämisen hoitaa. Joulukortit lähetetään kaikille sukulaisille joiden nimet ja osoitteet on meidän listalla, samoin muutamille kavereille. Lista on muodostunut jossain siellä avioliiton alkumetreillä ja on meillä nykyään jaettuna tiedostona jota kumpikin pääsee muokkaamaan. Mut siis jos mä en olis niin osais mies ja lapset hoitaa sen homman ihan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ainuttakaan miestä joka olisi lähettänyt postikortin. Ikinä. Joulu- tai mitään muutakaan korttia.
Mun isoisä, isä ja veli lähettää kaikki joulukortteja. Ja kortteja muutenkin. Ainoa mies jolta koskaan olen saanut kirjeitä, on isoisäni.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat huonolla itsetunnolla varustettuja miellyttäjiä, jotka mielistelevät joulukorteilla.
Voiko sitä paremmin edes sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat huonolla itsetunnolla varustettuja miellyttäjiä, jotka mielistelevät joulukorteilla.
Ja feikkaaavat orgasmejakin miellyttääkseen.
No miestä ei kiinnosta lähettää mitään kortteja oli sitten sinkku tai naimisissa. En minäkään lähteä mitään kortteja, ja miksi pitäisi alkaa lähettää puolison takia?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tää homma menee sillai että mä askartelen kortit koska rakastan sitä hommaa. Mies tulostaa kuoriin osoitetarrat. Kaikki perheenjäsenet laittaa nimensä kortteihin. Minä laitan kortit kuoriin. Lapset yleensä liimaa kuoret kiinni ja postimerkit. Mä vien kortit postiin. Merkit ja kuoret ostaa se joka sillä kertaa sattuu käymään kaupassa. Et en nyt sit tiiä kuka meillä varsinaisesti tämän korttien lähettämisen hoitaa. Joulukortit lähetetään kaikille sukulaisille joiden nimet ja osoitteet on meidän listalla, samoin muutamille kavereille. Lista on muodostunut jossain siellä avioliiton alkumetreillä ja on meillä nykyään jaettuna tiedostona jota kumpikin pääsee muokkaamaan. Mut siis jos mä en olis niin osais mies ja lapset hoitaa sen homman ihan yhtä hyvin.
Niin eli sinä. Sun projekti.
Fiksu mies, kun ei tuhlaa aikaa turhanpäisten korttien takia. Vaimo ei ole ilmeisesti yhtä fiksu.
Samaa höttöä mitä kaikki muukin parisuhteen projektipäällikön (=naisen) työ pitää sisällään, eli KAIKKI järjestely ja toiminnan toteutus. Oli se sitten suunnittelua, pakkaamista, lahjojen ostoa tai joulukorttien lähettämistä.
Miehet eivät jaksa tai välitä, vaan antavat osaavien hoitaa.
Minulla on Oikea vastaus. Patriarkaatti on alistanut naisen tekemään metatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa höttöä mitä kaikki muukin parisuhteen projektipäällikön (=naisen) työ pitää sisällään, eli KAIKKI järjestely ja toiminnan toteutus. Oli se sitten suunnittelua, pakkaamista, lahjojen ostoa tai joulukorttien lähettämistä.
Miksi tehdä sellaista mikä ei kiinnosta tai ei merkkaa mitään? Nuo on vain turhanpäiväisiä höpötyksiä, joita ei todellakaan ole pakko tehdä. Tehköön hän, joka niin välttämättä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei kortit eikä muistamiset kiinnosta. Olenkin alkanut laittamaan kortteihin vain oman nimeni alle. Minähän ne kortit ostan, maksan ja lähetän. Kyllä on kiva vanhoja ihmisiä muistaa, ilahtuvat aina, mutta kun sellainen ei miestä kiinnosta, niin en minäkään hänen puolestaan kortteja lähettele. Valitettavasti taitaa olla muutenkin katoavaa kansanperinnettä, sääli. Ei sähköiset kortit, whatsapp viestit tai tekstarit ole yhtään niin kivoja kuin käsinkirjoitetut kortit ja kirjeet.
Nauroin ääneen tätä :D Iltapala roiskui näppikselle. Siis näet vaivan lähettää kortin iloisena muistamisena, mutta et voi laittaa miehesi nimeä niihin :D :D Pyydä hältä vaikka puolet kuluista :D
Naiset jokatapauksessa lähettävät ne kortit toisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Turha ulista, itsepähän pidätte koko traditiota yllä. Jos miehet saisi päättä olisi joulu lopetettu turhanpäiväisenä jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää kumpi ne on lähettänyt? Oletatteko automaattisesti naisen lähettäneen kortit? Entä jos lähettäjä onkin ollut mies?
Käsialasta tunnistaa, mitä tutumpi sen varmemmin. Aika usein osoite/tervehdys on vielä kirjoitettu käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauroin ääneen tätä :D Iltapala roiskui näppikselle. Siis näet vaivan lähettää kortin iloisena muistamisena, mutta et voi laittaa miehesi nimeä niihin :D :D Pyydä hältä vaikka puolet kuluista :D
Mikään ei paranna parisuhdetta niin kuin kunnon passiivis-aggressiivisuus. Jouluraivohan on palstallakin tunnettu :D
Antaa naisten huolehtia tuollaisista kun heillä on niin hyvä muisti ja ovat parempia noiden juttujen kanssa.
Perheen isi44