Oletko lukenut Zlatan Ibrahimovicin elämäkerran?
Mitä mieltä olet Zlatanista ammattilaisena ja yksityishenkilönä?
Kommentit (7)
Kirja oli hämmästyttävän hyvä. En olisi uskonut, että ahmin ruotsalaisen jalkapalloilijan elämäkerran niin suurella innolla.
Persoonana Zlatan tosi erikoinen ja voisin kuvitella, että puolisona ja isänä aika haastava... varsinkin pleikkari-riippuvuuksineen ja poissaolemisineen.
Rehellinen kuva jäi miehestä... en sitten tiedä onko tämä Zlatanin oma totuus vai hieman väritetty hänen edukseen. Hän ainakin vähätteli tiettyjä suht vakaviakin tapahtumia kirjassa tyyliin "saatoin ehkä siinä sivussa vähän potkaista sitä tyyppiä".
Suomennos oli mielestäni tosi hyvä.
Aiemmin kuva hänestä oli ylimielinen öykkäri, mutta täytyy sanoa että kirja oli loistava ja käsitys muuttui täysin. Zlatan on todella aito oma itsensä ja täytyy kyllä ihailla että on "selviytynyt" Rosengårdenista....Itse en edes uskalla alueella edes käydä...
Luen parhaillaan. Tyyppi on kunnon k*sipää, mutta taustat huomioiden se on jokseenkin ymmärrettävää. Tosin fiksumpi tyyppi jättää lesoilun ja ylimielisyyden aikuisena, mutta Zlatan on Zlatan. Kirja on kyllä hiton mielenkiintoinen, ei malttais pitää taukoja lukemisessa.
Olen lukenut. Urheilijaelämäkerrathan on kirjallisesti yleensä täysin surkeita, siinä kategoriassa Zlatanin elämäkerta ei ole aivan huonoimmasta päästä, vaikka ei kovin ansiokas olekaan.
Zlatan on suosikkijalkapalloilijani. Kasvanut aika lailla viime vuosina henkisesti. Kun itsellä on ollut samantapainen historia, vaikka en huippu-urheilija olekaan, ymmärrän häntä aika hyvin.
Ennen kirjaa mulla ei ollut hajuakaan kuka Zlatan on.Kirja oli just ilmestynnyt ja tuntu että se kansi oli joka paikassa mihin käänsin pääni kaupassa, mainoksissa ym. Ajattelin että ton on oltava tosi iso stara mutta onkohan näyttelijä, laulaja, urheilija vai mikälie. Sitten nappasin sen kirjastosta ja luin melkein kerralla ja vielä toiseen kertaan iltasatuna armaalle veljenpojalleni. Kirja oli kyllä mielenkiintoinen ja mukaansa tempaava. Zlatan fania minusta ei tullut mutta tiedämpähän edes kuka hän on;)
Ton jälkeen luin Diego Maradonan kirjan.Oli vähintääkin yhtä hyvin kirjotettu suosittelen!
Pelen kirja taas muistaakseni oli näiden vastakohta.
No en pitänyt hepusta aiemmin yhtään, vieläkään en voi sanoa pitäväni, mutta ymmärrän paremmin. Jos 10 vuotiaana on joutunut katselemaan kun oman joukkueen muiden lasten vanhemmat kierrättää täysin avoimesti adressia sun poispotkimiseksi joukkueesta, en ihmettele että uhoa riittää. Ja ei kait hänen taitojaan kukaan voi kiistää, asenne nyt on aika syvältä useimmiten,ainakin kentällä. Mutta kirja oli hyvä, yksi parhaita elämänkertoja mitä olen lukenut.