Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on, että ison ikäeron suhteita kauhistellaan?

Vierailija
08.05.2013 |

Siis miksi, mistä syystä esim. sinä teet niin ja miksi moni haluaa sen vielä ikäeroparille osoittaa /sanoa? Ei suuri ikäero yleensä ole parillekaan helppo asia, mutta ei sitä ainakaan tee helpommaksi muiden vinoilu tai suoranainen ilkeily. Itsellä ikää 40v, miesystävällä 55v.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmiset nyt tykkää päivitellä kaikenlaisia asioita. Milloin se on nelikymppinen joka pukeutuu tennareihin, milloin tupakoiva äiti. Aina pitää olla jotain kauhisteltavaa, vaikkei se kuuluisi itselle millään tavalla. Minä en tuollaisista piittaa. Oma mies on 12 vuotta nuorempi, ja onhan siitäkin päänpaukutusta kuultu.

Vierailija
2/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pelko siitä, että toiset onkin löytäneet oikean rakkauden. sama kuin uskovaisilla, jotka vinoilee ja jopa sotii toisiaan vastaan. pelkäävät että noi onkin oikeasti löytäneet jumalan (kun kukaanhan ei ole vaikka kuinka esitetään, ja se ahdistaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:takin rassata, kun oikein vauva av:lla haluaa tätä probleemaa puitavan...

Vierailija
4/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole huomannut että reaalimaailmassa asiaa kukaan kauhistelisi. Ainakaan päin naamaa. Minulla ja miehelläni on ikäeroa 15 vuotta ja menimme naimisiin kun olin vasta 19-vuotias. Ei kukaan ole mulle ainakaan suoraan asiasta uskaltanut mitään sanoa. Miehelleni jotkut kaverit on kommentoineet leikillään asiaa positiivisena, tyyliin että olet onnekas on nuori kissa kotona. 

Täällä av:llä nyt kauhistellaan vähän kaikkea wt-nimistä ihmisten pillukarvoihin joten enpä jaksa niin lämpöä ottaa jos täällä ikäerot on muka niin paha.

Vierailija
5/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla kokemusta ihan oikeastakin elämästä eikä vain av:lta :) Kolmisen vuotta olemme olleet yhdessä ja aina vain näitä sattuu. Viimeksi Tampereen Stockalla kun olimme ruokaostoksilla, nuori myyjä katsoi meitä huvittuneesti (ostokset tyyliin iso jokirapusalaatti, pari siideriä ja suklaarasia) ja sanoi että oikein mukavaa iltaa ja yötä teille!  Ehkä tuo sanallisesti olisi vielä mennyt, mutta se ilme kertoi kaiken. Ja harvoinpa miehet avoimesti katsellaan paheksuu, mutta naiset katsovat muka huvittuneella ilmeellä, joo tiedän kyllä että rahalla saa ja hevosella pääsee. Kyse ei todellakaan ole siitä, sillä molemmat olemme johtajia ja minulla on kyllä varaa omiin menoihini, mutta rakkaus sattui vaan välillemme ja sille emme mitään voineet puolen vuoden vastaantaistelusta huolimatta.

ap

Vierailija
6/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 10:31"]

Ap:lla kokemusta ihan oikeastakin elämästä eikä vain av:lta :) Kolmisen vuotta olemme olleet yhdessä ja aina vain näitä sattuu. Viimeksi Tampereen Stockalla kun olimme ruokaostoksilla, nuori myyjä katsoi meitä huvittuneesti (ostokset tyyliin iso jokirapusalaatti, pari siideriä ja suklaarasia) ja sanoi että oikein mukavaa iltaa ja yötä teille!  Ehkä tuo sanallisesti olisi vielä mennyt, mutta se ilme kertoi kaiken. Ja harvoinpa miehet avoimesti katsellaan paheksuu, mutta naiset katsovat muka huvittuneella ilmeellä, joo tiedän kyllä että rahalla saa ja hevosella pääsee. Kyse ei todellakaan ole siitä, sillä molemmat olemme johtajia ja minulla on kyllä varaa omiin menoihini, mutta rakkaus sattui vaan välillemme ja sille emme mitään voineet puolen vuoden vastaantaistelusta huolimatta.

ap

[/quote]

siis sinä 40 ja mies 55, eihän se edes välttämättä näytä siltä, että teillä olisi ikäeroa, vaimonsa kanssa samanikäisetkin miehet kun voivat näyttää vaimoaan vanhemmilta. Ilmeisesti reaktiosi johtui siitä, että itse kaiken aikaa tiedostat ikäeronne. Myyjä oli vain ystävällinen :)

Vierailija
7/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäero 16v on toisinpäin, mies nuorempi.

Minua asia kiusaa toisinaan, miestä ei lainkaan, ja häntä suuttuu, jos vihjaan nolostuvani jos julkisesti suukotellaan (mutta toki kyllä silti suukotellaan!), ja joissakin paikoissa jopa kädestä pitäminen ujostuttaa. Koitan kovasti kasvaa sen yli.

Meille ei kyllä kukaan ulkopuolinen ole sanonut mitään (ainakaan suoraan!), eikä kukaan ole katsellut pitkään tai syrjäkarein. Eli nolostumiseni on ihan mun pääkopan asia.

Vierailija
8/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet peilaa tilannetta omaan elämäänsä eli kun nyt olen vähän yli 4-kymppinen (eli 45), niin ukko olis jo melkein eläkkeellä (60-vuotias). Tai että kun itte pääsis eläkkeelle, niin 15 v. vanhempi ukko olis jo 8-kymppinen.

Vierailija
9/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 10:53"]

Monet peilaa tilannetta omaan elämäänsä eli kun nyt olen vähän yli 4-kymppinen (eli 45), niin ukko olis jo melkein eläkkeellä (60-vuotias). Tai että kun itte pääsis eläkkeelle, niin 15 v. vanhempi ukko olis jo 8-kymppinen.

[/quote]

Mitä sitten? Kyllä mä ajattelin rakastaa ukkoani vielä kun se on eläkkeelläkin.

Vierailija
10/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua pointtia tässä viestissä, vai onko sitä edes?

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 10:53"]

[/quote]

Vierailija
11/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Meillä tilanne vaivaa kumpaakin; ts. mies joskus noiden tökeröiden katseiden tai huomautusten jälkeen on pohtinut pitkään, että häntä harmittaa kun tuntuu siltä että ihmiset ajattelevat hänen ostaneen nuorempaa seuraa. Ja minä taas tunnen, että etenkin naiset kokevat olevansa jotenkin yläpuolleani kun haluavat viestittää ilmeillään, että voi sua ressukkaa kun et muuta seuraa saa kuin vanhan ukon rahoineen. Uskon toki, että muutakin seuraa saisin, mutta tähän seuraan olen rakastunut. Että tympii miksi ihmisten pitää puuttua muiden elämään....enhän minäkään huomauttele tai muljauttele silmiäni kun näen lihavan naisen ja hoikan miehen tai lyhyen miehen ja pitkän naisen ja he eivät minusta "sovi" pariksi!

ap

Vierailija
12/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, se vaihtelee mikä on kenenkä mielestä iso ikäero, kymmenen vuotta on ihan normaali, ainakin jos mies on vanhempi. 20 vuotta on jo paljon. Varsinkin jos nainen on vanhempi, tulee lasten teko vaikeaksi. En tosin koskaan ilmaise kenellekään ajatuksiani kenenkään ikäerosta, se on epäkohteliasta ja tökeröä.

Vierailija
13/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teidän pääkoppaanne on tullut noita ajatuksia siitä ketkä sopivat pariksi ja ketkä eivät??

Vierailija
14/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se huono itsetunto. Pakko yrittää löytää toisten onnesta jotain vikaa.

Vierailija
15/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:47"]

8. Meillä tilanne vaivaa kumpaakin; ts. mies joskus noiden tökeröiden katseiden tai huomautusten jälkeen on pohtinut pitkään, että häntä harmittaa kun tuntuu siltä että ihmiset ajattelevat hänen ostaneen nuorempaa seuraa. Ja minä taas tunnen, että etenkin naiset kokevat olevansa jotenkin yläpuolleani kun haluavat viestittää ilmeillään, että voi sua ressukkaa kun et muuta seuraa saa kuin vanhan ukon rahoineen. Uskon toki, että muutakin seuraa saisin, mutta tähän seuraan olen rakastunut. Että tympii miksi ihmisten pitää puuttua muiden elämään....enhän minäkään huomauttele tai muljauttele silmiäni kun näen lihavan naisen ja hoikan miehen tai lyhyen miehen ja pitkän naisen ja he eivät minusta "sovi" pariksi!

ap

[/quote]

Sun pitäisi ehkä itse kasvaa aikuiseksi ja oppia elämään niin ettei muiden mielipiteet merkkaa sulle noin kohtuuttomasti. On varmaan vaikea elämä kun pitää jatkuvasti kärsiä muiden "mulkoilusta". Anna tuijottaa, siinäpähän on niille hupia.

Vierailija
16/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 10:18"]

Siis miksi, mistä syystä esim. sinä teet niin ja miksi moni haluaa sen vielä ikäeroparille osoittaa /sanoa? Ei suuri ikäero yleensä ole parillekaan helppo asia, mutta ei sitä ainakaan tee helpommaksi muiden vinoilu tai suoranainen ilkeily. Itsellä ikää 40v, miesystävällä 55v.

[/quote]

Onko teillä lapsia? Yleensä nimittäin kauhistelu loppuu kun on yhteisiä lapsia. Sen jälkeen ketään ei kiinnosta pätkääkään.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
17/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että me ihmiset voimme valita, rekisteröimmekö ikä- ja muita eroja vai emme. Eiköhän se ole sisäänrakennettu meihin geeneissä. Jos ajatellaan lajin säilymistä niin iso ikäero on haitallinen, koska se vanhempi vanhempi ei välttämättä pysty saattamaan lapsiaan aikuisuuteen. Ainakaan ennen nykyistä lääketiedettä ei pystynyt.

Toinen näkökulma: tasaveroisuutta pidetään yleisesti hyvänä lähtökohtana suhteelle, joten kaikenlaisia isoja eroja hieman kummastellaan. Kun ikäeroa on paljon, tulee mieleen, että toinen on paljon toista kokemattomampi; onko toinen lapsen asemassa ja toinen aikuinen opastaja? Haluaako jompi kumpi tai molemmat ratkaista jotakin varhaislapsuudessa ilmennyttä ongelmaa, jota ei enää muista tietoisesti?

Ap:n ikäero mieheensä on kyllä minusta aika pieni ja tuossa iässä sitä tuskin kaupan kassa edes huomaa, joten uskon, että hän on vähän turhan herkistynyt rekisteröimään paheksuntaa.

Vierailija
18/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä tule. Eli tilanne ei siis helpota! Yhteensä meillä on 5 lasta iältään 11-27v joten he kyllä riittävät meille mainiosti.

ap

Vierailija
19/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 12:25"]

Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä tule. Eli tilanne ei siis helpota! Yhteensä meillä on 5 lasta iältään 11-27v joten he kyllä riittävät meille mainiosti.

ap

[/quote]

Eli kyseessä on tuoreempi suhde. Jos liikutte lapsien kanssa niin väitiätkö, että ihmiset muka katsovat teitä jotenkin oudosti.? Luulen, että tiedotat itse teidän ikäeron ja luulet että kaikki liittyy siihen.

Olen itsekin ollut tuommoisessa suhteessa ja sitä oli itse niin tietoinen ikäerosta että luuli kaikkien huommavan sen tai ajattelevan asiasta jotain (ja näinhän ei ollut).

Meillä kyllä ikäero oli aika huono juttu. Samoin tiedän toisenkin parin jossa mies nuorempi, joten kun biologinen kello alkoi miehellä raksuttaa niin vaihtoi nuorempaan (ja nyt onnellisesti naimissa ja 2 lasta)

Vierailija
20/25 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, miehen lapset ovat aikuisia ja omani toki nuorempia. En ole huomannut moista naureskelua yhdessä lasteni kanssa liikkuessa, mutta miehen kanssa kahdestaan kyllä. Ja tämä ei ole vain meidän näkö/kuuloharhaa, sillä esim. Stockalla meitä ennen ollut vanhempi rouva sanoi kaupasta poistuessanne, että "ikävää kohtelua myyjättäreltä saitte, mutta kyllä ikä opettaa lasta."

Mutta edelleenkin ihmetyksen aiheeni siis se, miksi ihmiset haluavat olla ilkeitä ja kuvittelevat olevansa parempi kuin muut???

ap