Ihan hirveä turvotus aina ennen menkkoja
Kohtalotovereita? Näyttää kuin olisin 5. kuulla raskaana. Tosi kivaa, kun noin viikko kuukaudessa näin.
Kommentit (16)
Sama täällä :( Kauhea turvotus ja ensimmäinen päivä aina aivan kamalaa. Lähes rukoilen, että osuisi vapaa päivälle...
Tänään alkoi aamusta menkat ja koko päivä on mennyt sängyn pohjalla. Pitkitin liian kauan särkylääkkeiden ottoa, jonka seurauksena hiki valui, olin kaksin kerroin lämpöisen suihkun alla ja kellotin, milloin särkylääkkeet alkaa vaikuttaa. Noin tunnin kuluttua olo oli parempi.
Tosi "ihanaa" olla nainen :(
N32
Joo ja väsymys ja ketutus, alaselkäkivut, ihan hirveää. Paheni vain lastensaannin jälkeen 100%.
Joo. Mun on luultu olevan raskaana...
Kauhulla odotan myös (esi)vaihdevuosia. Kierto lyhenee, voi alkaa milloin sattuu ja vuoto voi olla toooooosi runsasta. Aivan p.skaa tämä naisena olo.
Vierailija kirjoitti:
Kauhulla odotan myös (esi)vaihdevuosia. Kierto lyhenee, voi alkaa milloin sattuu ja vuoto voi olla toooooosi runsasta. Aivan p.skaa tämä naisena olo.
Minun anoppi muuttui hirviöksi kun vaihdevuodet alkoivat.
Kyllä. Oikeasti aivan kuin olisi sairaana. Oksettaa, turvottaa, vatsa sekaisin, sattuu, heikottaa, nukuttaa. Pahin kestää onneksi minulla vain 3 päivää, mutta kiva olla kerran kuukaudessa aivan kuin vatsataudissa. Mitkään vippaskonstit ei auta, on vain kärvisteltävä. Ja tämä on luonnollista! Kiitos vain luontoäiti, itse piru.
Mulla just nuo esivaihdevuodet menossa, kierto lyhentynyt, PMS -oireet myös pahentuneet. Ennen menkkoja hikoilen öisin ja nukun huonosti, itkettää tai ärsyttää myös tavallista herkemmin tuon järkyttävän turvotuksen lisäksi. Pelottaa vaihdevuodet todella, jos olo on sitten tällainen jatkuvasti. Ap
On kiva miettiä, mitä vaatteita voisi edes päällensä pukea. Farkkuja ei missään nimessä, ei yksinkertaisesti mahdu kiinni ja jos mahtuisikin, niin tosi epämukava olo ja vatsa muutenkin kosketusarka. Alkaa vaan enempi turvottaan, jos vaatteet kiristää. Ihan sama mikä paita tai toppi, niin raskaana olevalta näyttää. Tosi hehkee ja hieno olo. Naama kukkii ja jopa naamakin on turvonnut!!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla just nuo esivaihdevuodet menossa, kierto lyhentynyt, PMS -oireet myös pahentuneet. Ennen menkkoja hikoilen öisin ja nukun huonosti, itkettää tai ärsyttää myös tavallista herkemmin tuon järkyttävän turvotuksen lisäksi. Pelottaa vaihdevuodet todella, jos olo on sitten tällainen jatkuvasti. Ap
Ai niin, väsyttää myös törkeästi ja tulee migreeni. Pirun mukavaa, kun menkat on kolmen vkon välein eli kaksi viikkoa ok oloa ja viikko ihan syvältä.
Sama täällä, ap. Ihan hirveä turvotus ja maailmanlopun masennus lisäksi joka ikinen kuukausi noin muutaman päivän ennen kuukautia. Peilistä katsoo takaisin turpea suohirviö, joka tekisi mieli ottaa päiviltä. Onneksi sentään vähän nykyään pystyn katsomaan tilannetta ulkopuolelta että joo, tää on taas tätä ja menee pian ohi. Parasta toki se, että tämä osuu aina siihen kun mulla on meno. Esimerkiksi nyt näen kavereita ekaa kertaa sitten talven ja totta kai sen on osuttava just kuukautisten alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on huijattu olo. Tähän ikään (39) asti luulin, että ennen vaihdevuosia kierto vain pitenee kunnes jossain vaiheessa loppuu menkat. Mutta ei!!!! Päinvastoin. Ja esivaihdevuodet voi kestää VUOSIA!
Mihin voi valittaa?
Sattuu myös pirusti kun nänneihin koskee.
Ja maha ihan sekaisin. Koko ajan pitää käydä ruikulla. Muutenkin persettä pakottaa menkkojen alkaessa enemmän kuin alavatsaa. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on huijattu olo. Tähän ikään (39) asti luulin, että ennen vaihdevuosia kierto vain pitenee kunnes jossain vaiheessa loppuu menkat. Mutta ei!!!! Päinvastoin. Ja esivaihdevuodet voi kestää VUOSIA!
Mihin voi valittaa?
Mulla alkoi nämä oireet kuopuksen syntymän jälkeen 37v. Sitä ennen en ollut kuullutkaan mistään esivaihdevuosista. Saa nähdä kauanko tätä kestää ja miten kauheat ne oikeat vaihtarit on. Nyt 5v. ollut näitä esivaihtareita. Äidilläni alkoi varsinaiset vaihdevuodet 51v., oli tosi kärttyisä välillä ja yöt huonoja. Sinnitteli ilman hormoneja. Ap
Voi kyllä! Mikään ei oikein auta. Myös selluliitti pakaroidsa ja reisissä tuntuu menkkapöhön aikana olevan muhkuraisimmillaan.