Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö tekninen niin sanottu kuoriasu ainoaksi sadeasuksi?

Vierailija
07.05.2013 |

Millaisia kuorivaatteita teillä on ja kuinka hyvin ne toimivat sateessa? Onko teillä niiden lisäksi erilliset sadevaatteet kunnon kaatosateita varten vai pitääkö kuoripuku tarpeeksi vettä? Vai kannattaako mieluummin ostaa tavallinen tuulipuku joka vain ei pidä vettä ja erillinen sadeasu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut kuoriasuja korvaamassa sadeasun kaupunkipyöräilyssä. Työn puolesta minulla on myös kevyt Boreuksen sadeasu ja housut, koska kuoripuku on liian hiostava jos siinä pitää olla sateessa koko päivän. Mutta tavallisessa käytössä, eli pyöräillessä ja koiraa ulkona käyttäessä kuoripuku pelittää aivan hyvin. 

Vierailija
22/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:26"]

Hyvin on pitänyt esim. viikon vaelluksen ajan : ). Kuoripukujakin on eri laatuisia, minulla on aina ollut Gore-Tex -puku tai DryMax, joka riittää kaupunkioloissa (= saa yöllä kuivumaan). Rintojen alue toki kastuu, jos vesi pääsee satamaan kaulasta sisään, mutta nykyisessä puvussa kaulus asettuu tiiviisti myös pyöräillessä. 

[/quote]

Minulla on Umbron tuulipuku. Sen kanssa pyöräillessä ja kaatosateen sattuessa rintojen alue ja hartiat kastuvat hetkessä kun vesi tulee läpi. Ei auta vaikka nostan kauluksen pystyyn ja laitan hupun päähän, koko etupuoli kastuu likomäräksi hetkessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:26"]

Rintojen alue toki kastuu, jos vesi pääsee satamaan kaulasta sisään, mutta nykyisessä puvussa kaulus asettuu tiiviisti myös pyöräillessä. 

[/quote]

Entäs hartioilla olevat saumat  ja vetoketju, eikö niistä kovassa sateessa valu vettä sisään olkapäille ja rinnuksille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi