Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syytä loukkaantua? Anoppiasiaa taas...

Vierailija
07.05.2013 |

Meillä on nyt torstaina pitkään (melkein puoli vuotta) tiedossa olleet perhejuhlat. Kutsuttuja ei ole paljoa, ihan vain muutamia. Ne kaikista lähimmät.

Nyt anoppi soitti ja ilmoitti aivan yllättäen, etteivät appivanhemmat pysty tulemaan, kun "pitää valmistella sunnuntain äitienpäivälounasta". Siis mitä ihmettä? Valmistella sunnuntain lounasta jo torstaina? Mikä voi olla sellainen ruokalaji, ettei edes paria tuntia ei ole aikaa lohkaista tuosta torstaista, joka kaiken lisäksi on helatorstai ja itse sunnuntaihin on aikaa vielä kolme kokonaista päivää?

Mitä tästä kaikesta pitäisi oikein ajatella? Miksi perua viimemetreillä ja tuollaiseen epämääräiseen syyhyn vedoten?

Aivan turhaan olin tilannut ja suunnitellut tarjoiltavatkin, ostanut ruoka-aineita ja juomia...  No, nyt riittää syömistä ja herkkuja pitkäksi aikaa. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 17:58"]

Mä nostaisin kissan pöydälle ja jututtaisin appivanhempia. Sen jälkeen sitten saattaisin helpostikin katkaista välit moiseen rupusakkiin.

Toisaalta, jos sä nyt parjaat anoppis äitienpäivälounasta, että pitää kolme päivää aikaisemmin valmistella... niin olethan säkin jo selkeesti valmistellut jo! :)

[/quote]

Joo, valmistellut olen. Mutta kyllä näistä valmisteluista olisin pystynyt sen pari tuntia lohkaisemaan oman lapseni ja tämän perheen juhlia varten, erityisesti kun olen tiennyt niistä jo ainakin sen puoli vuotta. Ja minä sentään olen työikäinen, työssäkäyvä ihminen, toisin kuin appivanhemmat, jotka eläkeläisinä viettävät täyspäiväisesti laadukasta vapaa-aikaa.

Jotenkin mä ajattelen lisäksi, että äitienpäivä on kerran vuodessa; tämä meidän (av:lla määrittelemätön) perhejuhlamme vain kerran elämässä. Mutta eipä tuntunut olevan appivanhemmille minkään arvoinen tilaisuus ja juhla. Kiitos vaan. Ei tarvitse ainakaan meidän perheemme vuoksi äitienpäivälounasta valmistella, saa mies viedä jonkun lahjansa jos tahtoo, mulle riitti nyt vähäksi aikaa.

Vierailija
22/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa tekosyyltä. Onko joku muu este tulemiselle? -tuli heti mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teille siis tulee torstain juhliinne vieraita? Anoppi ja appi eivät olleet ainoat kutsutut?

Vierailija
24/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kutsuitte vain 2 ihmistä, jotka eivät nyt tule ja ruokaa riittää viikkokausiksi? Miten paljon oikein kakkuJA varasitkaan?

Minä luulen, että juhlanne syy on niin mitätön, että anoppi katsoo parhaaksi pysyä poissa, koska olet kaikille kertonut, että hän on suursyömäri!

Vierailija
25/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä juhlat on kyseessä? Mietin, voiko tökerö peruutus liittyä jotenkin juhlan aiheeseen. Eihän se sinänsä oikeuta tuollaiseen käytökseen, mutta omien omituisten sukukukuvioiden valossa syitä voisi olla esim. se että juhlat liittyvät sinuun eikä mieheesi, juhlien syytä ei arvosteta (esim.valmistuminen ammattiin, mitä ei haluta noteerata) tms. 

Ilmoittiko anoppi siis sinulle peruutuksen vai pojalleen? Ettekö ilmaisseet harmianne mitenkään, kun hän soitti?

Vierailija
26/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se on mikä tilaisuus on kyseessä, jos noin läheiset henkilöt tekevät todella huonoon tekosyyhyn vedoten oharit, kun selkeästi ovat tienneet ettei siellä tarjoilla pelkkää perusarkiruokaa vaan tehdään vähän spesiaalimmat tarjoilut.

Harmittaahan sellainenkin, että ilmoitetaan sairastumisesta juuri ennen tilaisuutta mutta sille ei voi mitään, mutta tuosta käytöksestä tulee kyllä selvästi appivanhempien kiinnostus esille - sitä ei ole. Juntteja ovat, joten hyvä vaan kun eivät tule pilaamaan juhlatilaisuutta.

Vierailija
27/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kaikkiaan hyvin moukkamaista käytöstä mielestäni. Ihan sama ketä kutsuttu mutta jos tiedossa olleet juhlat jo aikoja sitten ja ovat luvanneet tulla niin melkoista moukkamaisuutta osoittaa tuollainen, että keksitään kaiken maailman tekosyitä ettei tarvi tulla...tekosyyhän se tosiaan on vedota johonkin hemmetin lounaaseen joka on muutaman päivän päästä.

Valitettavasti tällainen käytös on nykypäivää ja siihen kai vaan pitää tottua. Miten monet kerrat minäkin olen järjestänyt juhlia ja kutsutut ovat luvanneet tulla. olen tehnyt valmistelut ja sitten viime minuuteilla ilmoitetaan "en pääsekään tulemaan koska pitää mennä vene kääntämään"

Hävettää tällaisten ihmisten puolesta.

t.Maiju

Vierailija
28/28 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästi taas keksitty anopinhaukkumistarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi