Teinitytöllä pienet ja harvat ylähampaat. Mitä tehdä?
Hampaat ovat pienet ja kaikissa noin millin rako. Olen odottanut, että josko vielä kasvaisivat, mutta eipä ne taida enää 15 vuotiaalla kasvaa :( Tämä ei ole aiemmin häirinnyt, kun nyt vasta teini-iässä tytärtäni.
Onko kenelläkään kokemusta, mitä hampaille voi tehdä, jotta niistä tulee "normaalimman" näköiset? Onko jollain oiottu, laitettu kuoria, täytetty tms. Tekeekö kunnallinen puoli tällaisia korjauksia vai pitääkö mennä yksityiselle?
Kommentit (31)
Onko tyttösi lihava rillip'ää?
silloin hampaat sopivat lookkiin täydellisesti,
Vierailija kirjoitti:
Veisin yksityiselle
Ne haluu rahaa..massii..pätäkkää
itsellä on vinot etuhampaat...:(
Vierailija kirjoitti:
Veisin yksityiselle
Kannattaako ruman teinin hampaisiin laittaa 10000 euron kuoret????
Sano että laihduttaa ja hommaa sille DD kupin silarit
Vie huomion naamasta:)
Minulle laitettiin yläasteikäisenä ylähampaisiin muovia kunnallisella. Eli ei mikään posliinipinnoite, mutta siistit tuli. Välillä paikat irronneet ja on uusittu ihan kunnallisella. Oli siis suora purenta, mutta pienet ja harvat ylähampaat (4kpl).
Kannattaa kysellä ylimääräisiä legoja pääministeriltämme.....hänellä on alaleuassa liikaa hampaita, ovat ihan sikinsokin
Vierailija kirjoitti:
Minulle laitettiin yläasteikäisenä ylähampaisiin muovia kunnallisella. Eli ei mikään posliinipinnoite, mutta siistit tuli. Välillä paikat irronneet ja on uusittu ihan kunnallisella. Oli siis suora purenta, mutta pienet ja harvat ylähampaat (4kpl).
Itse otin yksityisellä parikymppisenä yläetuhampaisiin myöss tuollaiset. Ihan muovipaikka-aineella täytettin siis harvojen hampaiden välit ja myös "piparkakkumaiset" hampaan kärjet muotoiltiin suoriksi. 35-vuotiaana olivat vähän tummuneet enemmän kuin luonnonhammas joten tehtiin uudestaan. Mutta siis tosi helppo operaatio jossa ei tarvinnut laminaatin laiton tyyliin hioa omia hampaita tyngiksi tms, ja ei maksanut kuin suunnilleen saman kuin paikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella ei nykyään hoideta esteettisiä ongelmia edes lapsilla. Mutta kuorethan npihin saa yksityisellä. Ei välttämättä ole edes kovin kallista jos yläetuhampaat vaan tarvitsee "suurentaa".
Kuoret maksaa noin tonnin per hammas. Kannattaa katsoa että tekijä on hyvä, koska epäonnistuneista kuorista ei pääse eroon. Luulen ettei tuota kannata tehdä ennen kuin on täysi-ikäinen eikä kasva enää yhtään.
Mulla oli myös harva rivistö ylhäällä, tosi pienet yläetuhampaat ja yläkakkoset jäi ihan tappihampaiksi (sellaisiksi teräviksi). Niihin laitettiin muovia alakoulun lopussa, kun pyysin erikseen. Kunnallisella siis.
Kymmenen vuotta myöhemmin ne muovit alkoi hajoilla, joten laitatin niihin kakkoshampaisiin kruunut yksityisellä. Samalla lisättiin muovia etuhampaisiin, että saatiin leveyttä. Tuli tosi hyvä, maksoi noin 3000 € yhteensä. Niin ja tehtiin myös pieni esteettinen ienleikkaus.
Kerro tytölle että hän on kaunis juuri sellaisena kuin on.
Tuleva mies rakastaa häntä sisäisen kauneuden vuoksi:)