Saako mielestäsi ravintoloista parempia hampurilaisia kuin esim. Heseltä
tai McDonaldsista?
Nyt kun näköjään melkein jokaisen ravintolan ruokalistalta nämä Amerikan lahjat maailmalle löytyvät.
Kommentit (36)
Gastropubeissa yleensä saa, kun pihvi on itsetehty ja sämpylä myös. Hinta on toki myös eri kuin pikaruokaloissa, kotipakettiin en niitä ostaisikaan. Ja jos ei ketjujen hampparit take wawyna maistu jostain syystä niin snägäriltä otan.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 17:20"]
Mutta, miettikääs, jos olisi ollut toisenlainen aloitus.. johon joku saattaisi vastata, että tilasi gourmet-ravintolassa HAMPURILAISEN. Voi vittu mikä juntti, eikö vaa..? =0)
[/quote]
Ah, ihanaa! Meille saapui juuri meitä kaikkia parempi ravintola-vastaava kertomaan mikä on hienostunutta ja mikä ei! Olemme pelastuneet junttiuden ja epätietoisuuden synnistä!!! Kiitos paljon, arvon ravintolavastaava. Oletko av-foorumin oma Gordon Ramsay, vai kenties vain Jyrki Sukula?
[/quote]
..edelleen puhdasta av:ta parhaimmillaan!!
t. Sukula
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 17:28"]
..edelleen puhdasta av:ta parhaimmillaan!!
t. Sukula
[/quote]
Vähän arvelinkin, että ei ihan Ramsayn tasolle tässä päästä. Menes poika vähän kiertään maailmaa ja katteleen niitä ravintoloita muuallakin ja voit vähän avartaa tota sun kieroutunutta ajatusta fiinistä :) Pus pus
- Rölli-Peikko
Ahhahaa... TÄMÄ ketju on kans av:ta parhaimmillaan. Aloittaja kysyy MIELIPIDETTÄ, ja kun joku vastaa, niin alkaa suoranainen vittuilu, että onpas suppea käsitys hampurilaisesta ja onpas sitä ja onpas tätä..
Mutta, miettikääs, jos olisi ollut toisenlainen aloitus.. johon joku saattaisi vastata, että tilasi gourmet-ravintolassa HAMPURILAISEN. Voi vittu mikä juntti, eikö vaa..? =0)
Olen tuo Amarillo-vastaaja. Minä en ikinä haluaisi gourmet-ravintolassa tilata hampurilaista. Hampurilaisen syön siinä ympäristössä, mikä minun mielestäni on siihen sovelias ja hienossa paikassa sitten jotain muuta.
Pus pus vaan kaikille.
[/quote]
Ollaanpa sitä herkkämielisiä! :D Tämä on keskustelupalsta, jossa ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Minun mielestäni sulla on tosi suppea käsitys hampurilaisesta, koska minä tiedän, että hampurilainen voi valmistustavasta ja raaka-aineista riippuen olla mitä vaan. Mutta näköjään minä en saa tätä mielipidettäni tänne kirjoittaa, kun otat sen henkilökohtaisena vittuiluna ja sua alkaa itkettää. :)
Pus pus, toivottavasti tämä harmitus ei pilannut päivääsi.
Olen saanut ravintolassa sekä hyviä, että huonoja hampurilaisia, mutta yhteistä niille kaikille on ollut, että mukana olevat ranskalaiset ovat aina olleet parempia kuin varsinaisten hampurilaispaikkojen tikkuranskalaiset, lisäksi kasviksia on ollut monipuolisemmin ja niitä ei ole hukutettu yhteen majoneesiin. LIsäksi pihvin saa useimmissa paikoissa haluamallaan kypsyysasteella, joten kyllä, täältä ääni ravintolahamppareille!
Kertokaa mulle missä ravintolassa saa hyviä hamppareita?! Ei ole nimittäin juuri koskaan tullut kohdalle. Mäkkärin ja Hesen hampurilaiset on hinta-laatusuhteeltaan hyviä, ja Hesessä tykkään heidän omista majoneeseistaan.
Sen sijaan ravintoloissa _todella_ usein hampurilainen tarkoittaa sitä, että sämpylä on halvinta vehnäpullamössöä, pihvi jotain pakastejauhelihaa, ei mitään kastiketta tai majoneesia ja muutenkin hampurilainen on itse asiassa huonompi kuin noissa pikaruokapaikoissa, vaikka hinta on vähintään kolminkertainen tai viisinkertainen. Tämä erityisesti tällaisissa "tavallisissa" ketjupaikoissa (mutta jotka ovat silti erikoistuneet amerikkalaiseen), eli esim. Morrison's, Chicos ja jotkut S-ketjun paikat. Enhän tietty mitään gourmeta noissa odotakaan, mutta hintaansa nähden tason pitäisi olla jotain ihan muuta. Eli olisiko vinkkejä mistä saisi hyviä hamppareita?
Kiitos vinkistä, pitää mennä kokeilemaan! Hieman kyllä ärsyttää muuten se, että niihin sämpylöihin ei useinkaan panosteta, vaan ne voivat olla mitä tahansa höttöä. Ei ollut tuossa Stefaninkaan listassa mainittu sämpylää, vaikka muuten burgerin ainesosat oli lueteltu hyvinkin tarkasti.
Itsekin allekirjoitan tuossa jonkun mielipiteen, että perus ketjuravintoloissa monesti hampurilainen on liian kuiva ja sämpylään ei ole panostettu. Stefansilla on ihan ok hamppari. Vappuna käytiin Särkänniemessä uudessa Midhill-ravintolassa (missä oli Hans Välimäki paistamassa purilaisia). Pitäisi olla vähän parempi hampparipaikka. Hampurilaiset oli ok, mutta ei mitenkään sävähdyttäviä. Ympäristö ankea ja lisukkeet kalliita. Täytyy toinenmahdollisuus vielä antaa kun oli vasta ekaa päivää auki.
Kaykaa joskus Lontoossa tyyppaamassa Byron tai Gourmet Burger, jarkyttavan hyvat hampurilaiset kivassa ymparistossa. Saa halutessaan myos ilman sampylaa. Takuulla hakkaavat Makkarin.
Ravintola Alppitori Helsingin Alppilassa tarjoilee tosi maukkaita itsetehtyjä hampurilaisia . Myös parhaat lankkuperunat kuuluvat annokseen! Hintakaan ei ole paha, 14e!
http://www.ravintolatori.fi/alppila/ruokalista.html
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:07"]
Kaykaa joskus Lontoossa tyyppaamassa Byron tai Gourmet Burger, jarkyttavan hyvat hampurilaiset kivassa ymparistossa. Saa halutessaan myos ilman sampylaa. Takuulla hakkaavat Makkarin.
[/quote]
Pariisissa Big Fernand, Blend tai Le Camion Qui Fume. Ei tule ikävä Mäkkiin tai Quickiin. ;)
Mielestäni saa, mutta ne annokset ovat pääsääntöisesti tällaiselle pienelle naiselle liian isoja. Lisäksi ne ovat aina annoksia, jotka maksaa saman vaikka pyytää ilman perunoita - ja ovathan ne paljon kalliimpiakin kuin mäkkäri ja hese. Scanburgerin aterioita tykkään syödä ja rolls oli halussa hyvä, sitten taso laski ja nyt niitä ei kai enää ole? Memphis tarjoaa nykyään täysjyvää, mutta ei taida monessa kaupungissa olla? Kuopiossa ja Jyväskylässä ainakin on Helsingin lisäksi - olen käynytkin näissä kaikissa, mutta syönyt muuta. Niistä tykkään, mutta liian isoja nekin.
Missä tahansa saa paremman purilaisen kuin Hesburgerissa. Tai voin sanoa näin vuoden takaisen kokemuksen perusteella. Siinä majoneesissa oli vain niin pirun outo maku. En tiedä onko enää.
Juhani, 32
[/quote]
Ah, ihanaa! Meille saapui juuri meitä kaikkia parempi ravintola-vastaava kertomaan mikä on hienostunutta ja mikä ei! Olemme pelastuneet junttiuden ja epätietoisuuden synnistä!!! Kiitos paljon, arvon ravintolavastaava. Oletko av-foorumin oma Gordon Ramsay, vai kenties vain Jyrki Sukula?