Laitatteko puhelimen äänettömälle yöllä?
Laitatteko äänettömälle?,
Miksi laitatte äänettömälle?
Itse on uskalla, kun voi tulla jotain tärkeitä soittoja. Esim läheiseltä hädässä tai vartiointiyhtiöltä, jollen ole kotona.
Mutta töissä yönä häiritsi joku googlemapsin ilmoitus.
Tyttäreni on 18-v ja kännykän orja. Hänelle tulee viestejä yötä päivää, joten laittaa äänettömälle. On vielä huoleton, kun asuu kotona eikä ole vastuussa juuri mistään.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän puhelimen äänettömällä aina. Vastailen viesteihin sitten, kun jaksan kommunikoida ihmisten kanssa. N 41v.
Onneksi et kuulu kavereihini tai jos kuuluisit, niin olisit jo entinen. Jos jollain on sinulle asiaa, haluaa kysyä jotain, kutsua jonnekin, niin sä diivailet vaan etkä vaivaudu vastaamaan kuin ehkä sitten kun jaksat...
Olen samanlainen kuin henkilö tässä jota moitit ja tuskin osun kovin harhaan jos sanon, että meitä ei haittaa vaikka emme kuulisi tuollaisesta ihmisestä ikinä. En todellakaan ole kenenkään tietotoimisto tai apulainen, eikä tarvitse kenenkään kutsua minnekään, en ole koskaan tulossa. Vastaan kun jaksan ja samaa oletan muiltakin, kun jokaisella on se oma elämä eikä se muiden elämä pyöri minun napani ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija7 kirjoitti:
En laita. On äärimmäisen harvinaista että soittoja tai viestejä tulisi yöaikaan. Mutta jos tulee, niin ne on taatusti tärkeitä ja haluan reagoida heti.
Mulla on 2 kaveria, jotka eivät vaan millään muista, että mulla on aina äänet päällä.
Viestejä saattaa tulla yöllä. Hirveen ärsyttävää. Eivät oo kännääjiä ja älykkyys on hyvä. Jossain viiraa, kun eivät vaan opi.
Ovatko he myös varsin menestyneitä joilla on tasokas puoliso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän puhelimen äänettömällä aina. Vastailen viesteihin sitten, kun jaksan kommunikoida ihmisten kanssa. N 41v.
Onneksi et kuulu kavereihini tai jos kuuluisit, niin olisit jo entinen. Jos jollain on sinulle asiaa, haluaa kysyä jotain, kutsua jonnekin, niin sä diivailet vaan etkä vaivaudu vastaamaan kuin ehkä sitten kun jaksat...
En ole tuo kirjoittaja, mutta veikkaan, että tunne on molemminpuolinen! Kuka diivailee... Muiden ihmisten pitää olla sinulle saatavilla ja käytettävissä aina kun sinä haluat? Huh huh.
Ei, vaan olen tyytyväinen, jos edes 24h:n aikana vastattaisiin esim. kahvi- tai lenkkikutsuun. Jos kyselen ihan kuulumisia niin sillä ei ole kiire. Mutta se, ettei vaivauduta edes vilkaisemaan puhelinta jos joku olisi tavoitellut on mielestäni itsekkyyttä.
Meillä koko perheen luurit ovat äänettömällä ja/tai lentotilassa. Ja makuuhuoneiden ulkopuolella - makkarit on rauhoitettu nukkumiseen.
En laita koskaan. Kukaan ei soittele tai laita viestejä minulle öisin, enkä herää puhelimen ilmoituksiin. Jos joku soittaa yöllä, täytyy olla todellinen hätä kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, harmitti, kun vastausvaihtoehto puuttui. En laita puhelinta äänettömälle yöksi, koska se on jo äänettömällä.
Laitan puhelimen kiinni.
Olen huomannut että nukun siten paremmin.
Herättämisen hoitaa herätyskello.
No en yleensä, mutta ehkä pitäisi. Nukun niin koomatilassa etten häiriinny vaikka puhelin soisi vieressä, mutta saatan kyllä vastata siihen, puhua sekavia tai ynistä jotain enkä myöhemmin muista siitä mitään. Yli 25v.
Laitan yöksi mobiilidatan pois päältä ja puhelimen värinälle. Eli herään tarvittaessa puheluihin, mutta whatsapp-viestit yms. eivät tule läpi. Ja eipä minulle kukaan öisin soita, jos ei ole oikeasti hätä.
Työpuhelin on kokonaan kiinni työajan ulkopuolella, koska sinne saattaa puheluita ja viestejä tulla myöhään illalla, joskus jopa yöllä.
N32
Vierailija kirjoitti:
Voin laittaa äänettömälle, jos lapset/teinit ovat kotona. Jos teini ei ole kotona tai on toisella paikkakunnalla, pidän puhelimen päällä yölläkin.
Minullakin juuri näin. Jos koko perhe on kotona, puhelin äänettömälle, muuten ei.
Äänettömälle laitan, kun en halua ottaa vastaan mitää känni- tai työpuheluita silloin kun nukun.
Ikää 42.
Täällä kanssa puhelin äänettömällä yötä päivää. Ei tarvitse herätä öisin viesteihin eikä keskittyminen häiriydy päivällä soittoihin. Niin usein tulee kuitenkin puhelin otettua käteen, että aivan varmasti soitan takaisin tai vastaan viesteihin vuorokauden sisään -- yöllä tulleisiin aamulla, työpäivän aikana tulleisiin heti töiden jälkeen ja illan kuluessa tuleviin varmaan noin tunnin sisään.
Yhtään ei harmita, että missaan puhelinmyyjien yhteydenotot. Useimpien viranomaisten kanssa onnistuu loistavasti soittoajan sopiminen netissä (ellei koko asiaa pysty hoitamaan netissä). Mitä jää jäljelle? Että on tapahtunut joku onnettomuus ja sairaalasta soitetaan minulle? En ole lääkäri, en pystyisi kuitenkaan tekemään mitään, joten mitä hyötyä siitä on, että rynnistän yöllä paikalle? En ole riidoissa kenenkään kanssa, joten ei ole kiirettä sairasvuoteen äärelle sopimaan asioita ennen lähtöä. Aivan varmasti saisin tiedon aamuksi viestillä joltain muulta sukulaiselta. Jos lähtö ehtii sitä ennen tulla, se ehtii tulla, eikä minun hankkiutumiseni yöllä paikan päälle olisi sitä asiaa muuttanut miksikään.
Minulla on viestit ja ilmoitukset aina äänettömällä, mutta puhelut tulee läpi. Moneen vuoteen kukaan ei ole soittanut yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin.
Voi tulla puhelu vaikka väärään numeroon ja siihen herää keskellä yötä.
Se olisi todella ikävää, herätä keskellä yöllä, eikä sitten saakaan enää unta uudestaan ja aamulla aikainen ylönousu.
Myös töissä on oma puhelin aina älä häiritse tilassa, kun työssä on työkännykkä.
Miten usein sulle tulee puheluita väärään numeroon ja vielä yöllä. Mulle noin yksi 20 vuodessa.
Mulla on työnumerossa 2 numeroa eri järjestyksessä kuin jollain hiton katsastuskonttorilla pohjanmaalla. Ei niitä katsastusaikoja toki yöllä kysellä, mutta yhteen aikaan niitä puheluita tuli sen verran usein, että jo harkitsin alkavani jaella ihmisille aikoja. Parhaat tapaukset suuttuivat tai eivät suostuneet uskomaan kun sanoin heidän soittaneen väärään numeroon.
Laitan äänettömälle kun lähden töistä. Jos sitten satun huomaamaan että joku on tavoitellut niin vastaan puheluun, viestiin tai mailiin kun sopiva hetki on tai seuraavana päivänä.
Otan datat pois päältä yöksi. Näin sähköposti tai whatsapp eivät häiritse yöllä. Jos joku soittaa yöllä niin sitten on oikeasti hätä ja kuuluukin tulla häirityksi.
Mulla puhelin menee "älä häiritse tilaan" automaattisesti aikavälille 23-7. Aina voi tulla joku mainosposti tai vastaava.
Jos talo on tulessa, niin naapuri soittaa ovikelloa. Eihän naapurilla ole edes puhelinnumeroani, niin miten se soittaisi. Jos poliisi tavoittee, niin sen ehtii hoitamaan aamullakin.
En laita. Mulle ei tule mitään ilmoituksia viesteitä tai sähköposteista niin ei häiritse. Jos joku soittaa, niin sen täytyy olla jotain tärkeää.