Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää painostus hiusten ajelemiseen kaverini syövän takia

Vierailija
08.07.2020 |

Eräs ystäväni on sairastunut syöpään (hyvin suurella todennäköisyydellä selviää) ja päätyi ajelemaan hiuksensa hoitojen takia kun ohentuivat, mutta käyttää silti pitkää peruukkia kun lähtee ulos.

Nyt sitten muut kaveriporukan naiset ovat saaneet päähänsä, että pitäisi meidän kaikkien yllätyksenä hänelle ajella hiuksemme. En haluaisi tehdä tätä. Ensinnäkin, ystävämme varmaan nauttisi vaikka jostain kivasta yhdessäolosta, joka ei muistuta häntä syövästään paljon enemmän. Tai sitten vaikka avusta jokapäiväisissä asioissa. En myöskään usko että hän edes mitenkään erityisemmin arvostaisi koko elettä, ja vain joutuisi esittämään jotta ei pahottaisi kenenkään mieltä. Toisaalta en kyllä myöskään vaan halua ajella tukkaani, koska se on vihdoin minusta hyvässä kunnossa ja kivan näköinen.

Nämä muut kaverit ovat nyt suuttuneet minulle, koska en pidä ideaa hyvänä, ja väittävät etten välitä ystävästämme (olen tosin esim. vienyt häntä sairaalaan hoitoihin, ettei tarvi kulkea julkisilla tai taksilla ja muutenkin auttanut asioiden hoitamisessa jos hän ei ole jaksanut vaikka käydä kaupassa).

Tekisi mieli kertoa tälle sairastuneelle kaverilleni muiden ideasta, mutta en toisaalta halua aiheuttaa hänelle ylimääräistä stressiä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan sä vähän itsekäs.

Vierailija
2/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei todellakaan tarvii ajaa päätäs jos et halua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäsin jos pienelle lapselle tehtäisiin noin, mutta en usko että aikuinen ihminen kaipais tollasta elettä

Vierailija
4/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä syöpäsairas haluaisi nähdä ympärillään kaljuja naisia muistuttamassa ikävistä asioista joiden kanssa joutuu kamppailemaan? Outo ehdotus. En ajelisi ikinä.

Vierailija
5/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kavereita sulla.

Vierailija
6/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hiusten menetys kova paikka ystävälle?

Vierailija
7/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverini olisivat syöpää sairastaessani tehneet noin, olisin pitänyt sitä vittuiluna.

Vierailija
8/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oothan sä vähän itsekäs.

Miksi? Kaveriani varmaan kiinnostaa vähän muut asiat kuin se miltä minun hiukseni näyttävät. Olen tukenut häntä, mutta minusta hiusten pois ajelu on täysin merkityksetön, hän ei hyödy siitä millään tavalla.

Vierailija
9/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
10/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsairaana sanon, että tuo olisi kyllä kamalaa. Pidä ihmeessä hiuksesi.

Vierailija
11/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko hiusten menetys kova paikka ystävälle?

Hänellä oli jo valmiiksi melko lyhyet hiukset, omisti monta peruukkia ennen syöpädiagnoosia koska tykkäsi muuttaa tyyliä. Sanoi vaan, että kyllä ne sitten takaisin kasvaa.

Vierailija
12/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystäviltäsi, ovatko he varmoja, että syöpäsairas ilahtuu tuosta eleestä yhtään? Eihän hänkään esiinny kaljuna. Hän voisi olla jopa vaivaantunut siitä, että pitäisikö hänenkin "osallistua" tempaukseen luopumalla peruukistaan?

Vierailija
13/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan aja jos et halua. Antaa niiden kavereiden ajaa, joiden idea koko hulluus olikin. Se ei auta sairasta kaveriasi mitenkään, että tekin ajatte hiukset pois ja vielä vasten tahtoa. Sinä autat häntä paljon paremmin, kuskaamalla hoitoihin jne. En olis tollasten kanssa enää tekemisissä jos painostus jatkuu ja todellakin puhuisin suoraan. Ihme touhua.

Vierailija
14/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään siinä ei ole mitään tukemista tms. jos joku muu päättää ajaa päänsä. Syöpähoidot kun ne hiukset vie, niin sitä ei saa itse päättää. Enkä itse pitäisi tuota elettä ajattelevaisena enkä muutenkaan järkevänä. Olisin tosi vaivaantunut.

Vierailija
15/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi melkeinpä kiusallista. Pidä hiuksesi ja välitä niillä muilla tavoilla.

Vierailija
16/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja naisia. Käske lopettaa tuommoinen typerä pelleily!

Vierailija
17/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ystäviltäsi, ovatko he varmoja, että syöpäsairas ilahtuu tuosta eleestä yhtään? Eihän hänkään esiinny kaljuna. Hän voisi olla jopa vaivaantunut siitä, että pitäisikö hänenkin "osallistua" tempaukseen luopumalla peruukistaan?

Yritin tätä asiaa heille selittää, mutta eivät oikein halunneet kuunnella, väittivät vaan että olen itsekäs. Ja tämä sairastunut ystävä ei tosiaan ole halunnut tehdä itsestään mitenkään isoa numeroa, joten tilanne varmaan olisi hänellekkin kiusallinen.

Vierailija
18/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut syövän. Tätä on vähän vaikea selittää, mutta olisin kokenut nimenomaan vittuiluna. Kun sairastuu syöpään (olin itse hyvin nuori), niin ihmiset ihan hirveästi yritti keksiä tuttuja ja henkilöitä, jotka oli joskus sairastaneet syövän tai olleet vaikkapa polvileikkauksessa ja joilla jotenkin oikein pinnistämällä oli ehkä jotain samaa tilanteessa ja kävi lopulta näissä tarinoissa hyvin (joskus myös huonosti: "niin nuorena kuoli"). Mietin usein, että nämä henkilöt yrittivät lohduttaa, mutteivät ymmärtäneet, miltä minusta tuntuu. Olisin kokenut tuon hiustenajelujutun vähän samoin, että yritetään olla ns. tukena, mutta se syövän henkinen puoli ei liittynyt itsellä mitenkään ulkonäköön. Toki pinnallisesti mietin sitäkin, mutta hiusten ajelu on aika helppoa siihen kaikkeen muuhun kuolemanpelkoon nähden. Ei se hiusten ajelu tee teistä yhtäläisiä, eikä se saa teitä ihan oikeasti ymmärtämään sen toisen henkistä taakkaa.

Vierailija
19/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ei ole provo.

Vierailija
20/55 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Sitä on taidettu katsella liikaa Alexa & Katieta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme