Mitä syömällä olet lihonut
Kommentit (33)
Onnistuin lihomaan 6kiloa kahdessa kuukaudessa, kun lisäsin ruokavalioon 6 viipaletta leipää päivässä.
Suklaa, karkit ja kaikenlaiset herkkujogurtit ja vanukkaat. Luulin oikeasti pitkään, ettei karkeissa varsinaisesti ole kaloreita, suklaassa vaan. Joo-o! Ja olen sumuttanut itseäni syömällä vaan vähän jälkkäriksi karkkia --ja loput on hujahtaneet jotenkin kirjanpidon ohi.
Sokeri, siinä kaiken pahan alku ja juuri.
Lääkkeet, kortisoni kaikista pahin.
Napostelemalla.
Varsinaiset ateriani ovat esimerkillisiä: puuroaamiainen, salaattilounas, rahkavälipala, ateriamallin mukainen päivällinen, marjoja ja raejuustoa iltapalaksi. Treenaan paljon ja kovaa, n. 10 tuntia viikossa. En käytä juurikaan alkoholia, karkkeja tai sipsejä maistelen vain erityistilaisuuksissa.
Siltikään en näytä siltä miltä tuolla elämäntavalla pitäisi. Ongelmani on, että napsin jatkuvasti jotain ja nimenomaan rasvanhimo on ongelmani. Siivu juustoa kun avaan jääkaapin, kourallinen auringonkukansiemeniä ohimennen, ruokalusikallinen maapähkinävoita suoraan purkista.. tätä tapahtuu pitkin päivää. Ihan tyhmää ja turhaa, en saa itseäni kuriin vaikka yritän miettiä miten upealta voisin näyttää jos en tekisi tuota :( Uskon, että laihtuisin helposti ainakin 5 kiloa jos lopettaisin tuon.
Ruokaa. Oikeastaan en muuttanut mitään, mutta kun nilkkani tulehtui muutama vuosi sitten ja vei aikaa löytää uudet liikuntamuodot, niin lihoin hiukan ihan normaalilla ruokavaliolla. Kroppa vähän oli ihmeissään, että missä liikunta.
Minä olen normaali painoindeksilaskurin mukaan, eikä ylipaino ole sen mukaan edes lähellä, mutta keskivartalossa on ylimääräistä. Se johtuu vuosien vääränlaisesta hiilaritankkauksesta. En karppaa, sillä liikuntamäärilläni pitää syödä täysjyvää ja sen sellaista. Mutta pullat ja pizzat saavat painoni ylös tosi nopeaan. Mulla on arkena terveellinen ruokavalio, mutta viikonloppuna minullakin tulee napostelua kuin huomaamatta vieläkin, ihan osin laihduttajalle sopivaa ruokaa: leipää, juustoa, leikkeleitä, hedelmiä..mutta jos nuot ovat normaalien ruokien lisäksi, lihoohan sitä. Tuossa on hiilareita, joo, eli vielä on kehitettävää sillä saralla, että pysyvät normaalina. Nyt olen laatinut itselleni ruokavalion, jossa saa syödä yhden hedelmän ja kaksi palaa leipää päivässä. Saa nähdä miten onnistun viikonloppuna. Merkkaan nyt kaiken jopa purkkaa ja kahvia myöten ylös, jospa saisin tuon rasvakerroksen pienemmäksi.
Kolmen koon komplexi: karkit keksi ja kalja.
Eli makeat, einekset, alkoholijuomat. Varmaan myös liian isot annokset. Jättikokoinen en ole ollut koskaan mutta enimmilläni olen ollut bmi 27+. Siitä on onneksi jo aikaa. Oikeastaa kaksi kertaa olen lihonut tuohon mittaan ja saanut sitten pois. Ekalla kerralla painonvartijoissa ja sen jälkeen sitten itse hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla.
Myöhemmin jojotellut +-5kg. Nyt olen laihtunut 61,5kg:sta tuonne 55,5 kiloon jutan ohjeilla ja puntilla. ja lenkeillä. Mulla ei kärsi paljoa vehnäjuttuja syödä eikä muuta makeaa kun se alkaa näkymään turvotuksena. Lisäksi jatkuva hiiva tulee riesaksi.
Niin ja alkoholin olin jättänyt ihan minimiin,enkä juo olutta en sidukoita, jos harvoin juon siideriä niin aina kuivaa tai lightia. Tai kuivaa punaviiniä tms.
Söin liian harvoin, usein ensimmäinen ateria oli päivällinne, joten tuli nällissään syötyä valtava annos ja silti tuntui että on syönyt vähän.
Käytin myös liikaa alkoholia.
Lisäksi söin liian vähän kasviksia ja liikuin liian vähän.
Nilla keinoilla keräsin 20 vuoden aikana 25 kiloa ylimääräistä.
Ruokatapojen korjauksella ylikilot lähti vuodessa.
Ongelmani on olut ja viini, ei ruoka.
laihtunu olen ainakin reilusti, kun jätin paleo-hengessä viljat pois.myös melkein parantunut autoimmuunisairaudesta,ja vasta 2kk takana tätä.viljat eivät kuulu ihmisravintoon.ohessa olen jatkanu normaalisti kaiken, karkinkin, syömistä
Muutama vuosi sitten "opetin" itseni syömään jäätelöä suoraan pakkauksesta. Ei tuu tiskiä ja maistuu niin hyvältä, joo. Siinäpä sitten totuin syömään litran päivässä ja sama ajattelutapa siirtyi muuhunkin mussutettavaan. Eli suklaapatukan sijaan suklaalevy, pullan sijaan viisi.
Ihan kivasti turvotti. Nyt olen taas ok-mitoissa, tällä hetkellä syön enimmäkseen proteiinia ja hiilihydraateista hedelmiä ja kasviksia. Kaiken muun voin jättää paitsi suklaan - sille annan viikossa kylmästi 1000 kaloria. hyvin toimii.
Lääkkeitä. Mielialalääkitys toi +17 kg. Sain niistä myöhemmin ruokavaliolla 10 kg pois.
viljat ja maitotuotteet eivät sovi, ne olen jo jättänyt
varmaan seuraavaksi pitäisi jättää vielä pois sokeri (mm. suklaa)
En ole lihonnut, mutta jäätelö olisi se mikä mut lihottaisi. Todellinen addiktioni.... eikä mikään kevytjäätelö vaan Belgian vohveli, nougat, pecanpähkinä kinuski jne herkkujäätelöt.
Mutta sitkeällä kontrollilla syön jäätelöä vain n 1 dl päivässä ja paino pysyy alle bmi 25
Sinkkuna tuli liikuttua paljon ja alkoholin kaloritkin bailattiin pois, nykyään maataan sohvalla illat ja viikonloput, haetaan noutoruokaa, joskus jopa kahdesti päivässä, tyyliin lounaaksi hesburgeria ja illalla pitsaa. Television ääressä juodaan kaljaa/siideriäja syödään sipsejä, keksejä, karkkia, suklaata, jäätelöä, lättyjä kermavaahdolla, leivonnaisia toisin sanoen siis ruokavaliossamme ongelmana on kaikki...
Sinkkuna tuli liikuttua paljon ja alkoholin kaloritkin bailattiin pois, nykyään maataan sohvalla illat ja viikonloput, haetaan noutoruokaa, joskus jopa kahdesti päivässä, tyyliin lounaaksi hesburgeria ja illalla pitsaa. Television ääressä juodaan kaljaa/siideriä ja syödään sipsejä, keksejä, karkkia, suklaata, jäätelöä, lättyjä kermavaahdolla, leivonnaisia toisin sanoen siis ruokavaliossamme ongelmana on kaikki...
Olen lihonut 20 kiloa kaksi kertaa.Ahmimalla suklaata ja erilaisia keksejä, pullaa, kääretorttuja tms. Olen nyt ja normaalisti hoikka ja urheilullinen, syömishäiriö kummittelee taustalla.
Mulla on tapana napostella jatkuvasti jotain, tosin hedelmiä ja kasviksia enimmäkseen. Niilläkin lihoo, vaikka muu ruoka suositusten mukaista. Liikun paljon ja painoa liikaa vajaa5kg.
Alkoholilla, ja pöhnässä minusta tulee lisäksi ahmija joten sen kaljantissuttelun ohella menee ruoan muodossa juomailtana valtava määrä kaloreita. Olen ollut alkoholin suurkuluttaja yli 10 vuotta, nyt on vähennysprojekti päällä.
Suklaa on pahin! olen vuosien mittaa opettanut itseni kaikkiin muihinkin paheisiin..mm. keksit, pullat, jäätelöt, joita ennen en edes keksinyt kaupasta ostaa. Hiilareita tulee syötyä myös aivan liikaa, siis ihan perus ruisleipää ja aina pääruoan lisukkeena on pasta/riisi/peruna....:( Kummasti vaan 10kg lähti fitfarmin 6 viikon superdieetillä, jossa ei syödä laisinkaan sokeria ja hiilarit on ihan minimissään. Aijon uusia dieetin ja päästä eroon vielä viimeisestä 10 liikakilosta.