HIMin Ville Valon sairaskohtaus johtui astmasta. No just. ov
http://www.iltalehti.fi/viihde/2013050516979662_vi.shtml
Just joo, uskoo ken tahtoo. Itselläkin astma enkä kyllä koskaan ole joutunut viikkojen tai kuukausien sairaslomalle keuhkoputkentulehduksen vuoksi.
Kommentit (33)
http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art-1288551017983.html
"Korkki on joko kiinni tai auki. Jompikumpi, ei ole välimuotoa, mies kuvailee tilannettaan"
Veikkaan että nyt korkki on ollu auki...
Tupakoija on pilannut ihan itse oman terveytensä.
Onko nyt siis niin, että yhtye ei voi muka perua kiertuetta, jos ei ole lääkärin kirjoittamaa sairauslomaa? :O Olisiko se tosiaan jollakin tapaa parempi, että perutaan vain yksi keikka kerrallaan ja että mennään keikalle, vaikka ei ole kunnolla toivuttu? Ja minä ymmärsin, että tuon perutun kiertueen keikat ovat kaikki kuukauden sisällä, eikä siis monen kuukauden keikkatauosta ole edes kyse.
Joo ei mullakaan ollut astma ikinä mikään hirvee. Kunnes yhtenä keväänä menin yhtä-äkkiä niin tukkoon etten pystynyt liikkumaan kun en henkeä saanut. viikkoja sairaslomalla olin ennen kuin tilanne laukesi.
MÄ olen saanut yli kuukauden sairasloman kerralla keuhkoputkentulehduksen takia, vaikka mulla ei ole astmaa enkä polta tupakkaa. Eikä siihen liittynyt edes mitään kohtausta, ei korkeaa kuumetta ei mitään muuta kuin se, että hengittämään ei pystynyt, eikä peffiä puhaltaessa saanut sitä osoitinta liikkumaan ollenkaan. Mä olen puheammatissa, puhuminen oli tietysti mahdotonta hengitysvaikeuksien takia, enkä mä tuolloin laulamaankaan olisi pystynyt, vaikka laulajataustaisena mun itseasiassa on helpompi hallita ilmankäyttöä laulaessa kuin puhuessa. Tavis keuhkoputkentulehduksessa pystyn laulamaan silloin kun enää enää pysty puhumaan. Mä saan tämmöisiä keuhkoputkentulehduksia muutaman vuoden välein, yleensä ne liittyvät joko pakkaskauteen tai pölykauteen, mutta astmaa mulle ei silti myöhemminkään ole diagnosoitu.
Mut VIlle Valo ei kyllä käyttäydy kuin astmaatikko. Ihminen, joka on kokenut noita hetkiä, kun henki ei kulje ja miettii, "onko tää kuolemaksi", ei todellakaan polta tupakkaa. Päinvastoin, hän välttelee kaikkia pölyjä ja käyttää hengityssuojainta aina kun ei välttelyyn pysty.
Olen astmaatikko ja joutunut olemaan sairaalassa 3,5 viikkoa hoidossa pahan hengenahdistuksen takia eikä ollut edes mitään tulehduksia. Keuhkokuume kesti 2,5 kuukautta, influenssa kesti 4 viikkoa ja 2 kk meni siitä toipumiseen.
Tuosta keikkojen peruuttamisesta, onhan se reilumpaa faneille etta perutaan kaikki kerralla kuin etta yksi kerrallaan, pari paivaa ennen keikkaa. Tiedotteessakin pahoiteltiin sita etta faneja oli ehtinyt tulla paikalle monista eri maista, Etela-Amerikkaa myoten. Ei kaikki keikkapaikalle tulijat ole paikallisia, peruutuksesta voi tulla isot kustannukset kaukaa matkustavalle ja jos on saastanyt kauan etta paasee kerran elamassaan katsomaan fanittamaansa bandia, niin varmaan toivoo etta kiertue olisi peruttu ajoissa eika keikka kerrallaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 21:55"]
http://www.iltalehti.fi/viihde/2013050516979662_vi.shtml
Just joo, uskoo ken tahtoo. Itselläkin astma enkä kyllä koskaan ole joutunut viikkojen tai kuukausien sairaslomalle keuhkoputkentulehduksen vuoksi.
[/quote]
Oletpa tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 12:19"]
Tuosta keikkojen peruuttamisesta, onhan se reilumpaa faneille etta perutaan kaikki kerralla kuin etta yksi kerrallaan, pari paivaa ennen keikkaa. Tiedotteessakin pahoiteltiin sita etta faneja oli ehtinyt tulla paikalle monista eri maista, Etela-Amerikkaa myoten. Ei kaikki keikkapaikalle tulijat ole paikallisia, peruutuksesta voi tulla isot kustannukset kaukaa matkustavalle ja jos on saastanyt kauan etta paasee kerran elamassaan katsomaan fanittamaansa bandia, niin varmaan toivoo etta kiertue olisi peruttu ajoissa eika keikka kerrallaan.
[/quote] Niinpä. Ja onhan se varmaan Valon toipumisenkin kannalta parempi, ettei tarvitse koko ajan miettiä, pääseekö millekin keikalle. Ja tuli mieleen sellainenkin, että missä lie bändi nyt onkin, he pääsevät nyt ainakin hetkeksi kotiin. Tuskin haittaa toipumista sekään.
Jos tämä on "sairastuminen" ja johtuu oikeasti päihteistä, niin HIM:in muusiikista on vielä tovoa, mutta jos tämä johtuu astmasta, niin Ville Valo ei enää laula.
Niin tai näin, niin kyllä se totuus pian selviää.
Aika säälittävää pohdiskella toisen sairauksia. Hoida ap itseäsi, anna muiden huolehtia tai olla huolehtimatta itsestään.
Ymmärtäisin että kiinnostaa kovasti jos on esim. Jenkkilän keikalle liput ja ostanut lentoliput jne. Muussa tapauksessa, mind your own business.
Olisiko kuitenkin päihteet tai henkiset syyt?
No kas, saattaapi tuolla jenkkilässä olla vähän eri meininki noilla lekureillakin. Eritoten jos potilaalla on hyvä vakuutusturva, niin kuin Valolla varmasti on. Lienee myös fiksumpaa noita kiertueita ja eritoten faneja ajatellen perua heti reilusti pidemmälle asti kuin viikko kerrallaan.