Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi voileipäkakut ovat poissa muodista, olleet jo pitkään?

Vierailija
05.05.2013 |

Missään niitä ei enää tarjota, pitopalvelutkin nyrpistelevät niille ja kehottavat valitsemaan jotain muuta. Silti en tiedä yhtään henkilöä, joka ei voileipäkakusta pitäisi ja suorastaan kaipaisi niitä pitopöytiin. Mikä siis maksaa? Haluun voieipäkakut takaisin enkä usko olevani yksin. Komppaa jos tunnet samoin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus teen ihan huvikseni voileipäkakun ihan tavalliseksi lauantaiherkuksi. Tykkään:)

Vierailija
2/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä komppaan.

Kyllä meillä on aina voileipäkakkua tarjolla jos tulee vieraita. Joskin tehdään itse, ei tilata. Aina ovat tehneet kauppansa. Muutaman kerran loppuneet keskenkin kun menekki oli suurempi kuin laskimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Meillä on aina ollut niitä ristiäisissä ja katoavat aina parempiin suihin nopeiten.

Luulen, että niiden käyttöä rajoittaa kalleus. Nehän on ihan törkeän kalliitta ostettuina ja itsekin tehtyina aineet maksavat.

Vierailija
4/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on mennyt ohi, että olisivat poissa muodista. Sehän on sellainen skandinaaviperinteen herkku kuitenkin. Smörgåstårta. 

Vierailija
5/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, pahempaa ei ole

Vierailija
6/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan voileipäkakkuja! Ja minäkin joskus teen sellaisen ihan muuten vaan arkiherkuksi. On isotöinen ja kallis, mutta ah niin hyvää!

Vierailija
7/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan kanssa, että kalleus rajoittaa. Niissä ei oikein huomaamatta pysty oikomaan piilottamalla sisään jotain halvempia ja huonolaatuisempia aineita, voileipäkakulle tulee väistämättä hintaa enemmän kuin monelle muulle suolaiselle tarjottavalle. Ovathan ne jonkin verran työläitäkin.

Itse tykkään ja meidän perheen juhlissa niitä on tarjoiltu aina, eipä ole vierailtakaan jäänyt syömättä. Ei oikeastaan tule mieleeni ketään, joka ei voileipäkakuista pitäisi, päinvastoin usein ovat mulle vieraat päivitelleet miten valitettavan harvoin missään nykyään tarjotaan voileipäkakkua.

Vierailija
8/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä muka tekee niin kalliin. Leipä on tavallinen vuokaleipä, sitten vähän erilaisia tahnoja, majoneesia ja koristerehtu. Kostutus lihaliemellä.

Vierailija
9/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ne "tahnat" just maksaa,tuorejuustot ym.meillä on sen lisäki kinkkua,maksapasteijaa,kalakakussa sitten kalaa,katkiksia ja niitä rehujakin on korsteena aika paljon.Tietty jos lataa sinne väliin yhden italiansalaatin ja pari vanhaa kurkkua päälle niin halvalla pääsee

Vierailija
10/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän montakin ihmistä jotka eivät pidä voileipäkakusta, minä ja veljeni mm. Toisin sanoen kaikki, jotka eivät pidä tuorejuustosta, majoneesista tai kermaviilistä. 

Viimeksi olin synttäreillä pari kk sitten ja näkyi olevan voileipäkakkua. Pikkaisen maistoin, kun oli tuorejuustoa, mikä ei ole ihan niin pahaa kuin kermaviili tai majoneesi, söin kokonaan sen minkä otin, mutta herkkua se ei ole. Jos haluaa ottaa ruokarajotteisia huomioon, voileipäkakku on hankala tehdä monta erilaista ja yhteen ei paljon saa, jos yksi on allerginen kalalle, toinen munalle, kolmas jollekin muulle..ja minä ainakin haluan ottaa nimernomaan vieraat huomioon, en itseäni. 

Vierailija
11/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan aina tehty tällä ohjeella voileipäkakku

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129442/Kinkku-voileip%C3%A4kakku/?ref=search

Muutettu sitten vain täytettä, koristeita jos kyseessä onkin ollut esim. (savu)lohikakku. Minusta ei ollenkaan kallista vaikka toki vähän vaivaa täytyy nähdä. Mutta ei siis mikään ylitsepääsemätön homma.

Aina on mennyt kaupaksi ja miestä (joka siis nuo kakut aina tekee) on saanut useita tilauksia. Ilmeisesti ovat kovasti tykänneet kun ovat halunneet noita omiin juhliinkin =)

Vierailija
12/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ruokarajoitteet aikuisilla kovin yleisiä ole, laktoosia lukuunottamatta, ja laktoositon on helppo tehdä.

Pikkulapsilla noita muna-allergioita ym. on, mutta ne nyt ei muutenkaan voileipäkakkuihin juuri koske.

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 21:33"]

Jos haluaa ottaa ruokarajotteisia huomioon, voileipäkakku on hankala tehdä monta erilaista ja yhteen ei paljon saa, jos yksi on allerginen kalalle, toinen munalle, kolmas jollekin muulle..ja minä ainakin haluan ottaa nimernomaan vieraat huomioon, en itseäni. 

[/quote]

Vierailija
13/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin olen saanut voileipäkakkua josta pitäisin. yleensä ovat liian kosteita ja mössöisiä... byäääk

Vierailija
14/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat mössöt sinne piilotetaan eikä tiedä mitä paskaa saa

Vierailija
15/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut tehdään halvoista aineksista

Vierailija
16/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 21:37"]

Ei ne ruokarajoitteet aikuisilla kovin yleisiä ole, laktoosia lukuunottamatta, ja laktoositon on helppo tehdä.

Pikkulapsilla noita muna-allergioita ym. on, mutta ne nyt ei muutenkaan voileipäkakkuihin juuri koske.

[/quote]

???? Keliakia? Kala-allergia? Veget? Vegaanit? Karppaajat? Hitto, on vaikka mitä allergioita lähipiirissä alkaen herneestä ja päätyen porkkanaan. Onnea jos teillä ei ole!

Vierailija
17/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/129442/Kinkku-voileip%C3%A4kakku/?ref=search

Muutettu sitten vain täytettä, koristeita jos kyseessä onkin ollut esim. (savu)lohikakku. Minusta ei ollenkaan kallista vaikka toki vähän vaivaa täytyy nähdä. Mutta ei siis mikään ylitsepääsemätön homma.

Aina on mennyt kaupaksi ja miestä (joka siis nuo kakut aina tekee) on saanut useita tilauksia. Ilmeisesti ovat kovasti tykänneet kun ovat halunneet noita omiin juhliinkin =)

[/quote]

Meillä on suvussa aikuisten(kin) ruoka-allergioita, mm. muna ja kala sekä sen lisäksi yksi vieras, ei sukua, on keliaakikko. Kyllä minä tiedän muitakin ruoka--allergisia aikuisia ja itse olen allerginen tomaatille, eikä ole nirsoilua, sillä rakastan tomaattia! 

Vierailija
18/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 21:46"]

[/quote]

Meillä on suvussa aikuisten(kin) ruoka-allergioita, mm. muna ja kala sekä sen lisäksi yksi vieras, ei sukua, on keliaakikko. Kyllä minä tiedän muitakin ruoka--allergisia aikuisia ja itse olen allerginen tomaatille, eikä ole nirsoilua, sillä rakastan tomaattia! 

[/quote]

Tuota miksi ihmeessä lainaukseen tulee ihan väärä viesti? Ei ole eka kerta ja takuulla klikkasin oikein! 

Vierailija
19/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

???? Keliakia? Kala-allergia? Veget? Vegaanit? Karppaajat? Hitto, on vaikka mitä allergioita lähipiirissä alkaen herneestä ja päätyen porkkanaan. Onnea jos teillä ei ole!

[/quote]

Harvemmin muutenkaan kaikki syö kaikkea. Tärkeämpää on, että jokaiselle on jotakin. Keliakiakin on sellainen, että melko mahdotonta tehdä kaikki keliaakikolle sopivaksi ja harva keliaakikko sitä varmaan vaatiikaan.

Vierailija
20/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Harvemmin muutenkaan kaikki syö kaikkea. Tärkeämpää on, että jokaiselle on jotakin. Keliakiakin on sellainen, että melko mahdotonta tehdä kaikki keliaakikolle sopivaksi ja harva keliaakikko sitä varmaan vaatiikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän