Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat vs laihat

Vierailija
05.05.2013 |

Olen hoikka ja saan vähintään kerran viikossa kommenttia painostani, enkä tarkoita kehumista.

Muutaman kerran sen kesti, mutta ei kiitos enää! En minäkään ihmettele ääneen ja sano että "Kuinka paljon sä vedät jätskiä ym ym päivässä, kun näytät tuolta!?" "Et varmaankaan liiku yhtään, kun olet noin iso" jne.

Mua oikeesti loukkaa jo tämä: 

-Sun pitäis syödä enemmän, ettei tuuli vie mukanaan

-Syötkö sä ikinä mitään kun olet noin pieni?

-Et varmaan syö juurikaan herkkuja

-Kunka sä voit ollakkin noin laiha?

ym ym...

Yleensä nämä kommentoijat ovat kyllä lihavia. Mua ei vois kyl vähempää kiinnostaa miltä toinen näyttää mutta eikö teillä ole mitään käytöstapoja?!

On rumaa käytöstä päivitellä toisen syömisiä ja liikkumisia oli sitten laiha, lihava tai siltä väliltä!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää:

-sun pitää vähän saada muotoja että on mistä ottaa kiinni

-miehetkin tykkää kun on muotoja

-eihän laihuus ole naisellista, kyllä kunnon naisella pitää olla tissit ja peppu

-älä nyt enää enempää laihduta

Ja noita riittää. Olen 45 vuotta kuunnellut painokuittauksia kouluissa ja työpaikoilla. Luulen ettei ne lopu koskaan. Olen opetellut hymyilemään tympeästi vastaan, en jaksa enää muuta.

Vierailija
2/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta väitätkö että olet oikeasti 45-vutoias, ja elät vielä henkisesti yläasteikäisten kanssa? Se ympäristö, jossa elät, on vääristynyt, tai sitten sinun tapasi nähdä ympäristö on vääristynyt. Minä nyt oletan, että sulla ei ole syömishäiriötä, johon läheisesi yrittävät puuttua huumorin keinoin, koska ovat oikeasti huolissaan sinusta. Ja että kommentoijat ovat oikeasti lihavia, eivät siis normaalipainoisia, jotka sinä näet lihavana koska sinulla ei ole tervettä käsitystä normaalipainosta.

Jos siis olet terve, normaali ihminen, niin vika ei ole kenenkään painossa, vaan vääristyneessä vuorovaikutussuhteessa, ja se korjataan sillä että puhutaan asioista oikeilla nimillä. Voit aivan hyvin kysyä, miksi sinua kohdellaan kuten kohdellaan. Ei sinun tarvitse hymyillä tympeästi vastaan, voit aivan hyvin puolustaa itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Mä en ole koskaan kuullut vastaavia kommentteja, vaikka olen aina ollut hoikka. Mä suhtaudun näihin avautumisiin kommenteista aina hieman epäilevällä asenteella, koska olen tuntenut elämäni varrella kaksi ihmistä, jotka ovat valittaneet saamistaan laihuuskommenteista. Molemmat heistä olivat syömishäiriöisiä, puhuivat tästä asiasta siis sairauden siinä vaiheessa, jolloin eivät ehkä vielä tunteneet itseään sairaaksi (molemmat olivat sittemmin sairaalahoidossa).

En siis sano, että ap:lla on syömishäiriö, mutta nykyään tämä tulee ensimmäiseksi - valitettavasti - tämän kaltaisesta paatoksesta mieleen.

Vierailija
4/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan todistanut tilannetta, jossa tavallisen hoikalle ihmiselle sanotaan syömisistä yhtään mitään. Ainoat tällaiset tilanteet ovat olleet syömishäiriöisten kanssa, ja niiden pohjalla on ollut syvä huoli ihmisen terveydestä. Varsinkin raskaana oleva, äärimmäisen laiha nainen, joka ei syö mitään, on niin pahaa katsottavaa, että joskus siitä on vaan sanottava jotain. Ei arvostelun vuoksi, vaan sen vuoksi, että kehittyvä lapsi tarvitsee ravintoa, ja on äärimmäisen itsekästä olla syömättä. Ja tästä nämä ihmiset ovat suuttuneet ja kommentoineet, että olemme vain kateellisia, kun hän ei liho muodottomaksi valaaksi. Se viesti ei vaan tavoita ihmistä, jonka kaikki ajatukset pyörivät siinä painossa.

Vierailija
5/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:45"]

Lisää:

-sun pitää vähän saada muotoja että on mistä ottaa kiinni

-miehetkin tykkää kun on muotoja

-eihän laihuus ole naisellista, kyllä kunnon naisella pitää olla tissit ja peppu

-älä nyt enää enempää laihduta

Ja noita riittää. Olen 45 vuotta kuunnellut painokuittauksia kouluissa ja työpaikoilla. Luulen ettei ne lopu koskaan. Olen opetellut hymyilemään tympeästi vastaan, en jaksa enää muuta.

[/quote]

sulla on sitten suomalaiset sosialiset taidot, kun osaat ton tympeän hymyn, se on suomalaisten tavaramerkki, hyvä suomi

Vierailija
6/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on eräs ystävä joka välillä huomauttelee painostani. Vaikka siis en ole edes kovin hoikka (bmi19,5) eli normaali, niin silti saan tältä (lihavalta) ystävältäni välillä ärsyttäviä kommentteja, tyyliin;

- kannattaisi lihottaa muutama kilo niin saisit sinäkin naisellisia muotoja

-nyt kun olet raskaana niin alkaa tissitki sulla kasvamaan 

jne... ei ymmärrä että tykkään itsestäni tämännäköisenä, olen sopusuhtainen enkä todellakaan mikään lauta mutta lihava ystäväni on varmaan vaan kateellinen ku sen omat laihikset ei ikinä onnistu...

ens kerralla kun alkaa huomauttelemaan niin sanon että sinä olisit paremman näköinen 20 kg laihempana, saa nähä miten suu pannaan.. 

Vierailija
7/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25, eikä minulla ole todellakaan syömishäiriötä.

Jos olen jonkun mielestä liian laiha, niin se on voi voi. Minä en tästä isommaksi muutu, enkä kyllä ole kuihtuimaisillanikaan. 

Jokatapauksessa se on huonoa köytöstä tulla päivittelemään toisen ulkonäköä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

En ala menemään samalle tasolle näiden kommentoijien kanssa ja jostain syystä sitä ei ikinä uskota että syön 5 ateriaa ja herkkuja sen päälle.

Ja jos joku ei söisi laisinkaan, niin omapahan on asiansa. Ei tälläistä ihmistä auteta sillä että mennään päivittelemään hänen ulkonäköään.

Ap

Vierailija
8/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:06"]

Ja jos joku ei söisi laisinkaan, niin omapahan on asiansa. Ei tälläistä ihmistä auteta sillä että mennään päivittelemään hänen ulkonäköään.

Ap

[/quote]

Onko ihmisen itsetuhoinen käytös sinusta todellakin vain hänen oma asiansa?

Vierailija
9/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo, ylipainoinen on vapaata riistaa, olen kyllä kuullut kaikkea paskaa niin paljon, juu ja kaikki tietysti vaan hyvällä, kun haluavat auttaa, päivittäin, kyllä joillain on valtava tuo auttamisen tarve. en edes viitti enään pitää yhteyttä toisiin ihmisiin, ketkä eivät osaa puhua mulle muusta kuin laihduttamisesta. tiedän kaiken laihduttamisesta ja lihavuuden haitoista, on ollut niin paljon vaikeuksia, etten ole kyennyt muuhun kuin yrittää pysyä kasassa. nyt on asiat paremmin ja haluaisin laihtua, ihan terveys syistä ja varmaan parantaisi tätä minäkuvaakin, kun ei tarvitsisi olla arvostelun kohteena jatkuvasti. bmi 35

Vierailija
10/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noita kommentteja yleensä anneta siksi, että laihuutta pidetään tavoiteltavana ja ihailtavana, eli toisen laihuudesta huomauttamista pidetään kehuna.

Siis "ai kauheeta kun sä oot laiha!" ei oikeastaan ole negatiivinen kommentti, koska laihuutta pidetään yleensä positiivisena. Sensijaan "ai kauheeta kun sä oot lihava!" on yleensä negatiivinen kommentti eikä sitä sovi sanoa, koska lihavuutta pidetään yleensä negatiivisena. Ei tätä pitäis olla niin vaikea käsittää.

Vierailija
11/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulen, että ihan samat ihmiset kommentoivat sekä lihaville, että laihoille heidän painostaan. Käytöstapojen puutetta se on joka tapauksessa.Poikkeuksena ehkä ne pula-ajan sukupolven vanhukset, joille lihavuus tarkoittaa edelleen sitä, että onpa ainakin rahaa ruokaan.

Vierailija
12/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En satuta ketään olemalla hoikka. En ole edes alipainoinen, joten en satuta itseänikään.

Jos aikuinen ihminen on itsetuhoinen, niin se ei valitettavasti ole loppupeleissä kuin hänen oma asiansa ellei tee suoraan jotain joka satuttaa/sattaa satuttaa muita.

Tukea kaipaa itsetuhoinen ihminen, eikä mitään arvostelua. 

Ap

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:08"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Vierailija
13/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:19"]

Ap

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:08"]

Ap

[/quote]

[/quote]

En satuta ketään olemalla hoikka. En ole edes alipainoinen, joten en satuta itseänikään.

Jos aikuinen ihminen on itsetuhoinen, niin se ei valitettavasti ole loppupeleissä kuin hänen oma asiansa ellei tee suoraan jotain joka satuttaa/sattaa satuttaa muita.

Tukea kaipaa itsetuhoinen ihminen, eikä mitään arvostelua. 

[/quote]

Minä en puhunut sinusta. Sinä kerroit syöväsi 5 ateriaa päivässä ja herkut päälle - se ei ole sama kuin ei mitään, vaan kuulostaa ihan normaalilta ruokailulta.

Sinä kirjoitit "Ja jos joku ei söisi laisinkaan, niin omapahan on asiansa". Siihen kommentoin.

Vierailija
14/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:38"]

Olen hoikka ja saan vähintään kerran viikossa kommenttia painostani, enkä tarkoita kehumista.

Muutaman kerran sen kesti, mutta ei kiitos enää! En minäkään ihmettele ääneen ja sano että "Kuinka paljon sä vedät jätskiä ym ym päivässä, kun näytät tuolta!?" "Et varmaankaan liiku yhtään, kun olet noin iso" jne.

Mua oikeesti loukkaa jo tämä: 

-Sun pitäis syödä enemmän, ettei tuuli vie mukanaan

-Syötkö sä ikinä mitään kun olet noin pieni?

-Et varmaan syö juurikaan herkkuja

-Kunka sä voit ollakkin noin laiha?

ym ym...

Yleensä nämä kommentoijat ovat kyllä lihavia. Mua ei vois kyl vähempää kiinnostaa miltä toinen näyttää mutta eikö teillä ole mitään käytöstapoja?!

On rumaa käytöstä päivitellä toisen syömisiä ja liikkumisia oli sitten laiha, lihava tai siltä väliltä!

[/quote]

Joo toi on ihan tavallista. Pitää sanoa samalla mitalla eikä olla lammas

Kun mina kutsutaan hoikaksi, kutsun häntä lihavaksi (mikäli on)

Kun minua kutsutaan laihaksi, kutsun häntä läskiksi (mikäli on)

Vierailija
15/15 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erinäköisiä ihmisiä kellä painoindeksi sama.

Itse olen aina ollut pienikokoinen kaikinpuolin, söin tai join miten vaan.

Aiemmin ihmiset saattoivat sanoa että kyllä se sullekin alkaa vatsamakkarat kertyä kun täytät 20..25 tai kun saat lapsia. Kaikki nuo rajapyykit ohittaneena ja edelleen pienikokoisena ei voi enää kuin nauraa.

Anoppi ihmetteli kerran että mitenhän tuokin synnyttää kun on niin laiha.. Tiedoksi,ihan normaalisti.

Otappa tuosta nyt pullaa kun oot niin laiha, joo kiitos ei kolmas munkki riittää kyllä jne.

Harvempi minua nimittää pienikokoiseksi, useimmin sana on vaan laiha vrt muodokas vai läski, kaksi samaa tarkoittavaa mutta ymmärrätte eron.

Olen siis kokoa 162/48. Luulen että minä kuulen tuota "laihuus-juttua" osittain kropan mallin takia ts. mulla on pienet rinnat aa-kuppi ja sellainen kananrinta eli luut paistaa läpi. Eihän se nyt kiva ole mutta minkäs teet. Jos jtn.haluan niin lihasta mutta harvemmin se rintalastan päälle nätisti tulee :)

Olen ap:n kanssa samaa mieltä ettei lihavuutta ja laihuutta "saa" kommentoida samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan