MITEN? 200.000 maksavasta kaksiosta 700.000 euron omakotitaloon? :/
Ollaan nuoripari pk-seudulla ja haaveillaan perheestä. Nyt kaksio hyvällä alueella. Sitä hitaasti ja varmasti maksellaan. MITEN ihmeessä voitaisiin täältä kalliilta pääkaupunkiseudulta KOSKAAN ikinä saada oma talo?
Tuo otsikko oli nyt ehkä liioittelua, ei TARVI maksaa 700.000 e (todellakaan) mutta sen verran ne hyvät omakotitalot nyt vaan täällä maksaa.
Onko ainoa vaihtoehto saada yhtään varallisuutta laittaa aina asumamme kämppä rempalla kuntoon, ja myydä se kalliilla?
Kaikki neuvot ja tsempit otetaan kiitollisuudella vastaan!
Kommentit (6)
2, tottakai! Siis rivitalo on todellakin ok! Nyt esim seuraavaksi asunnoksi.
Mutta omakotitalo on pitemmän tähtäimen tavoitteemme (vaikka nyt tuntuu aivan utopistiselta :'( ) mutta esim siten, että JOS luoja suo meille lapsia, niin olisi kiva että olisi okt kun lapset ovat kouluiässsä, esim yläasteella tai jotain... :/
Kehyskunnat ei niin mielellään - vaikeuttavat matkantekoa töihin, koska ei ole tukiverkkoa täällä, niin päivähoidosta haut ja viemiset pitää saada kohtuullisen matkan päähän.
.Ap
Ensin kaksiosta kolmioon tai pieneen 4h, sitten rivariin ja siitä okt:oon - joko itse rakennettuun tai ostettuun. Näin me keski-ikäiset sen teimme.
t 750k€ talosta
Pk- seudulla rivarit on melko halpoja noihin omakotitaloihin verrattuna.
Omakotitalon voinee ostaa esim huipputuloilla tai perintörahoilla, keskituloiselle ei heti saavutettavissa. Pk-seudulla monet rakentaa itse kun valmiit talot tuntuu olevan selvästi kalliimpia kuin rakennuskustannykset vaikka tontit onki aika kalliita. Toki itse rakentaessa usein käy niin että tulee yllätyksiä, budjetti paukkuu jne..
4 kiitos vastauksestasi!
Saitteko jokaisesta asunnosta myyntivoittoa? Teittekö siten, että lainan määrä pysyi aina vakiona, mutta asunto vaihtui isompaan/ kalliimpaan ns myyntivoiton turvin?
Kauanko asuitte aina per asunto?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 10:14"]
2, tottakai! Siis rivitalo on todellakin ok! Nyt esim seuraavaksi asunnoksi.
Mutta omakotitalo on pitemmän tähtäimen tavoitteemme (vaikka nyt tuntuu aivan utopistiselta :'( ) mutta esim siten, että JOS luoja suo meille lapsia, niin olisi kiva että olisi okt kun lapset ovat kouluiässsä, esim yläasteella tai jotain... :/
Kehyskunnat ei niin mielellään - vaikeuttavat matkantekoa töihin, koska ei ole tukiverkkoa täällä, niin päivähoidosta haut ja viemiset pitää saada kohtuullisen matkan päähän.
.Ap
[/quote]
nythän näyttää siltä että hintataso on ehkä aavistuksen laskusuuntainen. suurten ikäluokkien ikääntyessä arvelisin että vanhaa talokantaa vapautuu, 10-20v päästä kun ovat 75-80 vuotiaita niin eivät enää jaksa hoitaa pihoja vaan muuttanevat kerrostaloihin. Toki nuo 70-80 luvun talot on 10v kuluttua totaalisen remontoinni tarpeessa..
Onko sen pakko olla pk-seudulla? Jos vaikka jossain kehyskunnassa? Onko edes pakko olla talo, voisiko rivitalo olla ihan ok?