Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Perustaisin vanhojen ystävieni kanssa seniori-luostarin, ilman uskontoa vain. Ostaisimme/vuokraisimme halvalla jonkin pläntin maaseudulta, jokainen pistäisi palkastaan/eläkkeestään yhteiseen pottiin ja siitä tulisi yhteisyritys, ehkä osuuskunta.
Tähtäimessä olisi omavaraisuus. Joitakin eläimiä (kanoja, vuohia, lehmä, sikoja, kaneja), kasvitarha ja -huoneet, pottu- ja mansikkamaa, mehiläiskasvatus. Ehkä jotain yritystoimintaakin niin kuin luostareissa on ollut - kartotettaisiin senioreiden taidot ja harrastukset. Painantaa, käsitöitä myyntiin, puutarhasuunnittelua, musiikkia, hostelia, viinin- tai viinantekoa jne
Turvaa ja seuraa senioreille, mutta myös oma huone tai muu tila. Kevyellä työllä pysyy virkeänä, jos luostari alkaisi menestyä, ulkopuolista työvoimaa voisi palkata raskaampiin töihin.
Minä tulisin tänne eläkkeelle.
Eipä taida Antti Tuiskulla olla mitään psykiatrin pätevyyttä, vaikka tarjoaa palveluitaan kovaan hintaan. Terapeutiksi riittää, kun osaa kuunnella toista ihmistä.
Ryhtyisin Huippukokiksi. Olen tarpeeksi isokokoinenkin. Tatskat ja lävärit vielä puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hyvä idea. Ei olisi enää riistäjätyönantajia, jokainen saisi rahaa sen mukaan, paljonko tekee töitä. Jatkaisin asiantuntijana, antaisin velkaneuvontaa vain maksua vastaan.
... ja koska jokainen ei voi keksiä uutta, toimivaa yritysideaa, esim, 200 pizzeriaa pikkupaikkakunnalla on hyvä ja toimiva viritys, jolla jokainen pärjää? -Todella "järkevää"
Helsinkiin tulisi ainakin 100 000 pizzeriaa ja jokainen saisi myytyä yhden pizzan per viikko, näiden lisäksi tulisi varmaan jotain outoja aineita diilailevia parturikampaamoja, ehkä jotain 20 000.
Moni lähi-itä-helsinkiläinen joutuisi alkamaan maksaa toiminnastaan veroja ja lisäksi vielä menettäisi tuet ja korvaukset, joten aika paljon tulisi tappiota näille harmaan talouden työmiehille.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko silloin perustaa yrityksen mille tahansa alalle vaikkei olisi pätevyyttä? Mä voisin siinä tapauksessa avata psykiatrin vastaanoton. Olisi mukava kuunnella ihmisten hulluja juttuja ja saada siitä rahaa.
No tuota :) Tämän takia et ole psykiatri. Siinä vaiheessa kun tarvittaisiin oikeasti apua, mitäs sanoisit? Ettei noita tollaisia hulluja juttuja jaksa, vai mitähän siinä sitten meinaisit.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisin ihmisiä oikeinkirjoituksessa. Olen tällä palstalla harjaantunut siinä oikein hyväksi.
Tuskin ihmiset tänne kirjoittaessa panostavat siihen niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista ole yrittäjäksi eikä kaikilla ole edes mahdollisuutta siihen.
Kaikista ei tosiaan ole, ja silti tällaisia ihmisiä toimii myös yrittäjinä. Tuntuu ihmeeltä että on kauankin saattanut pulju jotenkin pysyä pystyssä.
naisilla onn helppoa, kun myytävää löytyy ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
naisilla onn helppoa, kun myytävää löytyy ihan luonnostaan.
Toimii niitä miehiäkin sillä alalla josta taidat puhua. Mites minä, 52v, eihän sellaista kukaan halua, kuten palstalta saa lukea harva se päivä.
Ei tule tapahtumaan.
Suomi on korporaatiotalous jossa yrittäminen on vahvasti säädeltyä.
Tulette pysymään työttömänä työvoimareservinä nyt ja tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Koodariyrityksen. Työllistäisi sekä minut että miehen.
Koodari on nolla. Opettele ohjelmoimaan, maailmaa ei rakenneta scripteillä.
Pieni kahvila/lounaspaikka, joka olisi avoinna klo 6-18, työhön menijät tulisivat aamiaiselle ja päivällä lounaalle. Työpäivän jälkeen myisin kotiin vietäväksi päivän aterioita -50%. Tätä joskus suunnittelin.
Perustaisin firman, joka ottaa rahat tyhmiltä ja välttelee verottajaa paratiisisaarilla. Se on nyt muotia, että veroja ei maksella, ellei ole pakko.
Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelyä. Olen miettinyt että jos pakko olisi vaihtaa alaa niin haluaisin tätä Suomea hieman omavaraisemmaksi. En kyllä tiedä mitä viljelisin tai kasvattaisin.
No, kasvattaisit tietysti jotain sellaista, mitä EU tukee. Kuten luomutuotteita ym
Yksi ongelma jo nykyään on, että moni säätäjä säätää itsensä liiketoimintakieltoon. Ei välttämättä tahalleen, vaan osaamattomuuttaan.
Pitää siis poistaa laista tämmöiset liiketoimintakiellot. Aina saisi yrittää, vaikka reisilleen menee.
Tää on hyvä, vaan en keksi mitään, vaikka kuin pinnistelen.
Vierailija kirjoitti:
Hain työvoimatoimistosta saamaani työosoituksen vuoksi kaihdin asentajan töitä. Haastattelu meni muuten ihan normaalisti, ja paikka luvattiin minulle.
Mutta sitten tulikin ylläri, saadakseni paikan minun olisi pitänyt ensiksi perustaa yritys, jonka kautta olisin tehnyt töitä heille, ja pelkästään heille.
Ja koska en perustanut yritystä, lupaus varmasta työstä haihtui savuna ilmaan.
Nuokaan ei ole mitään ruudinkeksijöitä. Jos toiminimiyrittäjällä on vain yksi ainoa asiakas, niin voidaan tulkita, että onkin työntekijä.
Voi tulla kallis yllätys kaihdinfirmalle jossakin tilanteessa.
3 vuoden takainen aloitus. On niitä uusimpiakin joita ei koskaan nosteta esiin.
Yrittäjät tekevät sitten toisilleen työtä.
Myyvät joko valmiita tuotteita tai omaa työpanostaan.