Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hyvä idea. Ei olisi enää riistäjätyönantajia, jokainen saisi rahaa sen mukaan, paljonko tekee töitä. Jatkaisin asiantuntijana, antaisin velkaneuvontaa vain maksua vastaan.
... ja koska jokainen ei voi keksiä uutta, toimivaa yritysideaa, esim, 200 pizzeriaa pikkupaikkakunnalla on hyvä ja toimiva viritys, jolla jokainen pärjää? -Todella "järkevää"
Tosiaan, jos ei tarvitse pärjätä vaan saa vaikkapa yritystukia joilla tulee toimeen, niin 1 hengen ruokien ja juomien makutestaaja-firma
Tätähän on tapahtunut jo jonkin aikaa : )
Ei kaikista ole yrittäjäksi eikä kaikilla ole edes mahdollisuutta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hyvä idea. Ei olisi enää riistäjätyönantajia, jokainen saisi rahaa sen mukaan, paljonko tekee töitä. Jatkaisin asiantuntijana, antaisin velkaneuvontaa vain maksua vastaan.
... ja koska jokainen ei voi keksiä uutta, toimivaa yritysideaa, esim, 200 pizzeriaa pikkupaikkakunnalla on hyvä ja toimiva viritys, jolla jokainen pärjää? -Todella "järkevää"
Ja jokaiselle firmalle riittäisi n. 0,1 asiakasta per päivä, mahtaisi olla kannattavaa!
Perustaisin luontomatkailuun, lähiruokaan, hyvinvointiin ja majoituspalveluihin keskittyvän yrityksen Muonioon omille maille. Jos uskaltaisin niin oikeasti haluaisin tehdä sen jo nyt ja jättää taakse koko nykyisen oravanpyörän. Olisin varmaan onnellisempikin
IT-alan töitä konsulttifirman perustaisin: erään tietyn alan (isoja järjestelmiä ja paljon) järjestelmiin vaatimusmäärittelyä, määrittelyä, testauksen asiantuntijana toimimista (testauspäällikkönä, testaajana, testiautomaation suunnittelijana jne).
Vierailija kirjoitti:
Mä pärjäisin kyllä.
Katusoittajana tai studiomuusikkona. Laivalle soittamaan humppaa - bassoa, tai koskettimia.
Vähän voi Sedän/tädin kanssa nukkua - matka jatkuu.
Ei sinne laivalle pääse noin vaan edes roudariksi. Katusoittajana saisit palkan miten? Tyhjillä tölkeillä? Ei kolikoita enää ole kuin nuukajusseilla.
Hain työvoimatoimistosta saamaani työosoituksen vuoksi kaihdin asentajan töitä. Haastattelu meni muuten ihan normaalisti, ja paikka luvattiin minulle.
Mutta sitten tulikin ylläri, saadakseni paikan minun olisi pitänyt ensiksi perustaa yritys, jonka kautta olisin tehnyt töitä heille, ja pelkästään heille.
Ja koska en perustanut yritystä, lupaus varmasta työstä haihtui savuna ilmaan.
Ostaisin halvalla tosi syrjästä maalta useamman hehtaarin tilan ja toisin sinne maille muutaman aitan, missä on makuupaikat, pieni wc ja keittiönurkkaus ja alkaisin vuokraamaan niitä. maaseutukokemusta kaipaaville. Ei mitään ohjelmaa, vaan pelkkä majoitus. Jokainen voisi keksiä ohjelman itse, tyyliin metsässä samoilu, marjastaminen ja veneily. Uskon että markkinoita löytyisi, kun monelle extremiä tollainen.
Sellaisen missä saa mahdollisimman paljon starttirahaa ja myöhemmin verovähennyksiä.
Kylä sitä jokasen pitäis sen verran yrittää että saa katon päälle ja ruuan pöytään ettei tarttis loisimalla sitä miden kustantamana saada.
Perustaisin ohjelmatoimiston joka tekisi dokumentteja ja viihdeohjelmia siitä, miten vakavasti sairaita, päihdehäiriöisiä, luonnehäiriöisiä, kehitysvammaisia ja muita täysin yrittäjiksi kykenemättömiä pakotettaisiin perustamaan yrityksiä.
Se olisi sellainen sirkus, ettei vastaavaa ole nähty.
Olen sitä miettinyt mutta se on todella vaikeaa päättää millainen yritys ettei käy sillein ettei menestykkään. Paljon vähemmän stressiä kun on pelkkä työntekijä eli pääsee helpommalla. . Ei tarvi töitä miettiä yhtään työajan jälkeen.
En voi edes harkita koska en saa starttirahaa. Vaikeaa olisi keksiä sellaista yritystä millä tulisi edes toimeen. Riskinä on aina että yritys ei menestykkään.
Rakennusfirman. Ostaisin velaksi suuren määrän kaikenlaista. Myisin kaiken eteenpäin nopeasti, jättäisin laskut maksamatta ja häipyisin maasta.
Jonkin perinteisen josta saisi valittaa ettei se kannata vaikka työtä on 24/7 eikä lomia koskaan. Työllistäisinkin jonkun, mutta kun se kumminkin vaatii palkkaa.
Mistä saan työntekijöitä, jos kaikilla on oma yritys???
Moderointiyrityksen.
Pääsisin vihdoinkin poistamaan kommentteja mielivaltaisesti kaikkialta. Pakottaisin itseni valtion toimeen ja isoimpien mediayhtiöiden konsultiksi. Kettuilisin vasemmisto JA oikeisto-populismille. Kaikki disinformaatio ja provoilu pois, jotta ihmiset eivät tuohtuisi niin pahasti keskusteluissa. Antaisin myös herkästi IP-bannejä jotta kommentointia "työkseen" tekevät eivät pääsisi enään mesoamaan. Minua ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka eivät tee elämällään muuta kun väittelevät esimerkiksi jossain Twitterissä ja artikkelikommenteissa. Näillä on usein kymmeniä postauksia tunnissa. Tuhansia jos laskee kuukausimäärät.
Uskon että ihminen on onnellisempi jos "x" artikkelin sisältöä räätälöidään vähän pehmeämmäksi. Fakta on se että ihmiset eivät kestä raakoja totuuksia, ihan sama mikä poliittinen koti / suuntaus heillä on. Haluan tavallaan "pelastaa" ihmisen itseltään ja ylläpitää tiettyä illuusiota - ja täten moderoida sitä luontaista aggressiota joka syntyy (täysin turhaan) kun joku on eri mieltä asiasta "X".
Jos yrityksellä ei kannattava tarvitsisi olla, niin perustaisin matkatoimiston ja olisin itse matkanjohtajana.