Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkissa käyneitä, kannattaako sinne matkustaa?

Vierailija
04.05.2013 |

Miksi?

Miksi ei?

Missä päin olitte?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa hotellien taso on tosiaan erinomainen ja ruoka hyvää. Maisemat hienot, meri kirkas ja nähtävääkin riittää ihan siellä turistirysienkin lähistöllä. Oikeastaan maa on liian hyvä turkkilaisille...:) Oikeasti ainoa vika siinä maassa on ne paikalliset. Aina puljaamassa jotain, mutta senkin kanssa voi elää, vaikka huijatuksi tuleminen syökin. Ne kauppiaat on ainoa hirveys. Käyn säännöllisesti esimerkiksi Alanyassa ja en mene lähellekään niitä basaareja. Shoppailen siellä ostoskadulla kiinteähintaisissa liikkeissä tai en shoppaile lainkaan. Nautin vain lämmöstä ja syön hyvin.

Vierailija
22/32 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka. Myös Alanya. Kauppiaille voi sanoa "ei kiitos".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka. Myös Alanya. Kauppiaille voi sanoa "ei kiitos".

Vierailija
24/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimimaa ja meno sen mukainen. Jos hymyilee tai on ystävällinen muuten, se tulkitaan, että olet joko tyhmä, tyrkky, helppo tai kaikkia näitä. Suhtautuminen naisiin ala-arvoista. Olen aikoinaan viettänyt pidemmänkin ajan Turkissa ja mitään hyvää en paikasta osaa sanoa. Kehitysmaa.

Vierailija
25/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa ovat ihan uskomattoman palvelualttiita, esim. espanjalaisista ja kreikkalaisista aivan eri kuva, ovat koppavia ja kokevat palvelun nöyryyttäväksi jotenkin. Varsinkin jos majoittuu hieman paremmassa hotellissa, tai pienessä perhehotellissa niin kaikkensa tekevät että vieraat viihtyvät. Ihana, kaunis ja kuuma, mutta köyhä maa. Mietin uskaltaako sitä muualla lähteäkään, kun lasten kanssa sitä haluaa vieraanvaraisuutta ja hymyileviä ja iloisia ihmisiä. Ja lyhyet lennot..

Vierailija
26/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en kommentoi (pidan Turkista) mutta jos haluaa olla ns. rauhassa saa kyllä olla. Moni suomlainen ym. turisti (nainen) on niiiiin innoissaan kun joku "muhammed" sanoo pari sanaa Suomea ja hymyilee nätisti =ostaa mitä vaan. Jos on on ns. normaaali ihminen joka osaa katsoa kauppiasta silmiin ja sanoa "No thank you" saa olla ihan rauhassa. Turkki on ystävällisten ihmisten maa =saa hyvää palvelua kun sitä haluaa. Joillakin (tyhmillä) on vaan se ongelma etä eivät osaa olla ns. viileän kohteliaita, se ei ole maan vika vaan ihmisten itsensä...!

Vierailija
27/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran käynyt Alanyassa. Koko reissun ajan matkaseurakaveri raivosi kun turkkilaiset miehet ahdisteli mutta ei silti voinut koettaa minun keinoani: kun et ota katsekontaktia tai pysähdy huuteluihin,saat olla ihan rauhassa.

Olen sittemmin käynyt Turkissa useampia kertoja mutta en noissa turistikohteissa. Tutustun mieluummin paikallisiin tapoihin kuin turistien.

Vierailija
28/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin taitaa olla, että valtaosa Turkissa käyneistä on sitä mieltä, että se on aliarvostettu matkailumaa.

Liityin tähän joukkoon "pakotettuna" tehdyn Turkin reissun jälkeen.

Mutta ei ehkä kannata aloittaa Turkkiin tutustumista Alanyasta, on mielestäni kaikkein "turistimaisin" kohde.

Vierailija
29/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani käy joka kesä kahdesti Marmariksessa hotellissa, jossa henkilökunta puhuu suomea ja eurot käyvät maksuksi. Viihtyy loistavasti ja rakastaa Turkkia. :)

Minun Turkkini on taas täysin erilainen - koluan eri kaupunkeja ja haen uusia elämyksiä, viihdyn paikallisten parissa, maksan liiroilla ja puhun turkkia. Ja minäkin rakastan Turkkia!

Näkökulmia on niin monenlaisia...

Vierailija
30/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran käyneenä pidin kyllä Turkista, mutta olin paikassa jossa ainoat nähtävyydet ja retket olivat kylpylät tai ostoksille meno. Istanbul on varmasti asia erikseen jos kaipaa kulttuuria. Minä sitä en Turkin matkalla kaivannut. All inclusice hotelli, ranta ja uima-altaita. Sitä lähdin hakemaan ja sitä sain.

Vierailija
31/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu perheen kanssa kahdesti Alanyassa. Pidimme olletenkin paikasta, koska sinne toisenkin kerran menimme. Ihmiset ovat hyvin lapsirakkaita ja muutenkin ystävällisiä.

Hotelli kannattaa valita vähintään 4-tähteä, koska 3-tähden hotellien taso ei ainakaan Alanyassa ole päätä huimaava.

Aiomme matkustaa Turkkiin uudestaankin, mutta johonkin eri kaupunkiin vaihteeksi.

Vierailija
32/32 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 21:13"]

Kerran käyty. Alanyassa. Mullakin oli hieman ennakkoluuloja. Voi miten oikeassa olinkaan. Kerta siis käyty ja toista kertaa ei tule. Kamalin loma ikinä. Luuloni mulla on ollut myös Egytiä kohtaan, mutta tuon alanyan kokemuksen jälkeen en aio sinne koskaan matkustaa. Mulla on muutama lempparipaikka missä käyn ja minne menen mieluusti aina uudestaan ja uudestaan.

[/quote]

Kannattaakin tehdä loppuelämän päätökset yhden huonon kokemuksen perusteella. Turistirysä on turistirysä missä tahansa:) No, tosi on että jos ei pidä Turkista ei pidä Egyptistä senkään vertaa - on nimittäin köyhempi, likaisempi ja tungettelevampi versio turkin pahimmista rysistä.

5 joka ei ole koskaan häiriintynyt miesten huomiosta. Huudelkoon perään jos haluavat, ei mun tarvitse reagoida siihen... Tinkimiskulttuuri on tosi pientä Turkissa

[/quote]

En todellakaan aio mennä uudestaan. Maailma on täynnä muita kohteita mihin mennä.  Olen matkustanut paljon turistikohteissa ja tuo Alanya oli kaikista karmein. Ei sinne siis todellakaan uudestaan. Monta kertaa olen käynyt esimerkiksi Sunny Beachillä ja sinne menen mieluusti uudestaan.

Turkkiin menee ne, jotka siitä tykkää.  Onneksi on jokaiselle jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi