Luomen poisto? Terveyskeskus poistaako?
Vai pitääkö mennä yksityiselle? Peukalon pään kokoinen luomi on takareidessä. Pelkkä ulkonäöllinen haitta?
Kokemuksia?
Kommentit (15)
Luomen voi saada poistettua yksityisellä jäädytyshoidolla. Maksoi alle 200 e käynti. Luomi "putoaa" ajastaan sitten pois. Siisti jälki. Tuskin julkiselle pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Luomen voi saada poistettua yksityisellä jäädytyshoidolla. Maksoi alle 200 e käynti. Luomi "putoaa" ajastaan sitten pois. Siisti jälki. Tuskin julkiselle pääsee.
Pigmenttiluomia ei poisteta jäädyttämällä. Jäädytystä käytetään rasvaluomiin ja rasvasyyliin.
Pitää muistaa, että luomi lähetetään jatkotutkimukseen mahdollisen syövän vuoksi.
Senkin joudut maksamaan.
Mitähän tuo 4 huomattava...
Minulta poistettiin terv.keskuksessa isohko luomi etureidestä, jäi arpi, muuten ok kokemus. Meni patologille kuten lähes kaikki poistettavat luomet eikä siitä mitään laskua tullut.
18v esikoiseni kasvoissa on luomi, ei haittaa eikä hirmu iso, mutta olisi ehkä hyvä poistaa, se onkin sitten plastiikkakirurgian asia ja maksaa satasia. Mutta kasvoista en poistattaisi vain terv.keskuksen yleislääkärin toimesta.
Voit käydä paikallisessa syöpäyhdistyksessä tarkistuttamassa hoitajalla, onko luomessa jotain huolestuttavaa.
Jos ei ole, alat säästää yksityisellä käyntiä varten. Luomen poisto kannattaa ajoittaa syksyyn, niin ettei haava häiritse kesäelämää.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo 4 huomattava...
Minulta poistettiin terv.keskuksessa isohko luomi etureidestä, jäi arpi, muuten ok kokemus. Meni patologille kuten lähes kaikki poistettavat luomet eikä siitä mitään laskua tullut.
18v esikoiseni kasvoissa on luomi, ei haittaa eikä hirmu iso, mutta olisi ehkä hyvä poistaa, se onkin sitten plastiikkakirurgian asia ja maksaa satasia. Mutta kasvoista en poistattaisi vain terv.keskuksen yleislääkärin toimesta.
Terveyskeskuslääkärit eivät poista luomia kasvoista. Niiden poistaminen kuuluu plastiikkakirurgeille.
Noin ison saattaa jo poistaakkin ja jos paikassa jossa hiertyy herkästi niin voidaan poistaa julkisella.
Etukäteen ei voi tietää, ennen kuin olet näyttänyt lekurille.
Ps. Itse en poistaisi ulkonäöllisistä syistä, luomikin on usein kivempi kuin arpi.
Vierailija kirjoitti:
Noin ison saattaa jo poistaakkin ja jos paikassa jossa hiertyy herkästi niin voidaan poistaa julkisella.
Ps. Itse en poistaisi ulkonäöllisistä syistä, luomikin on usein kivempi kuin arpi.
Mulla eivät poistaneet tk:ssa ikävästi rinnan alla vähän koholla olevaa luomea. Rintaliivi hankaa ja käytän päällä kirurginteippiä.
”Terve luomi, ei poisteta”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla eivät poistaneet tk:ssa ikävästi rinnan alla vähän koholla olevaa luomea. Rintaliivi hankaa ja käytän päällä kirurginteippiä.
”Terve luomi, ei poisteta”
Yleensähän nuo poistetaan hankaavilta alueilta. Itse varaisin uuden ajan.
Voivat nykyään poistaa paljon muutakin, uutisten mukaan
mies52v
Itse yritin saada aikaa tk:hon, näyttääkseni epäilyttävää luomea. Sanottiin, että minut laitetaan jonoon. 1kk kulunut, mitään ei ole kuulunut. Tilasin ajan yksityiselle,koska jos terveyskeskukselta jää odottamaan aikaa,niin mahdollinen sairaus ehtii etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskukseen ei kovin herkästi pääse edes luomitarkastukseen. Vain jos on joku ärhäkkä, tulehtuneen näköinen tapaus kyseessä. Mitään esteettistä kirurgiaa ei tehdä. Siis yksityiselle. Useamman satasen saat maksaa.
No minä pääsin ainakin helposti luomenpoistoon terveyskeskuksessa, eka kylläkin tarkistivat tarviiko poistaa ja sain sitten uuden ajan poistoon. Poistettava luomi ei ollut kipeä ollenkaan tai vaivannut mitenkään, mutta pahanlaatuiseksi se sitten patologin tutkimuksella osoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Terve luomi, ei poisteta”Yleensähän nuo poistetaan hankaavilta alueilta. Itse varaisin uuden ajan.
Niin poistetaan. Joku tumpelo ollut vastaamassa, jos ei suostunut poistamaan. Minäkin varaisin uuden ajan.
T. 5 luomea tk:ssa poistatattanut
Ei saa aikoja, ainakaan Vantaalla. Luomien tarkastus Tikkurilassa kesän ajaksi lopetettu, omalla terveysasemalla laitetaan jonoon, ei tapahdu mitään.
Terveyskeskukseen ei kovin herkästi pääse edes luomitarkastukseen. Vain jos on joku ärhäkkä, tulehtuneen näköinen tapaus kyseessä. Mitään esteettistä kirurgiaa ei tehdä. Siis yksityiselle. Useamman satasen saat maksaa.