Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen katse

Vierailija
07.07.2020 |

Mikä siinä on että toinen nainen katsoo toista naista kuin halpaa makkaraa? Kävelin koirani kanssa, kun näin että kadunkulmassa seisoo nuori nainen, odottamassa jotakuta selvästi.. mekko päällä, korkkarit jalassa. Kävelen koirani kanssa lenkin ja tulen takaisin samaa reittiä ja näen, että tämä nainen odottaa edelleen. Lähestyn tätä naista, joka räplää kännykkäänsö ja hän kääntyy katsomaan minua, hymyilen mutta tämä vain mittaa minut päästä varpaisiin mulkoillen bitchmäiseen tyyliin.. siis tiedättekö tällaisia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, resting bitch face.

En katsele ketään tarkoituksella pahasti, mutta mikäs sille perusilmeelleen mahtaa. Katselen mielelläni kuitenkin muita naisia ihan vain vaatetuksen takia ja kerään inspiraatiota omaan vaatekaappiin, mutta ei tulisi mieleenkään kommentoida toista mitenkään - oli se paita kuinka nätti tai hirveä. Saatan jäädä myös tuijottamaan ajatuksissani, en välttämättä siis edes näe sinua vaan keskityn 100% oman pääni sisäisiin asioihin.

T: nuori nainen

No miksi et vaivaudu kehumaan jos toinen näyttää mielestäsi hyvältä? Suomessa kehutaan mielestäni liian vähän muita ihmisiä. Aivan kuin se olisi itseltä pois. Ulkomailla heitetään helpommin kehuja ” I love your handbag” tai jopa vartaloa kehutaan jne..

Tämä nainen josta kerroin, niin oikein kääntyi minua kohti katsomaan, että ei se mikään vahinko ollut.

Ap

Koska en itsekään halua ulkopuolisilta kommentteja ulkonäöstäni ja kehut ovat todella vaivaannuttavia. Onneksi Suomessa small talk täysin vieraiden ihmisten kanssa ei ole vielä normi, näin introverttina ahdistaa vain tuntemattomien kontaktit.

Sanoit naisen odottavan seuraa, mitä jos tämä vain sattui kääntymään ja katsomaan, josko seuralainen tulisi sinun suunnaltasi?

Olen itsekin introvertti, mutta jos pukeudut tai laittaudut huomiota herättävästi, niin valmistaudu siihen, että saatan kehua sua kaupungilla jos satut yhtä aikaa vaikka vaatekaupassa sovituskopeille. Ulkomailla olen tottunut siihen että kopeilla saatetaan kysyä myös toisen mielipidettä vaatteen istuvuudesta jne.

Niin ja tästä naisesta vielä, että hän näki kyllä että olen ainoa tallustelija kadulla ja jäi selvästi minua tuijottamaan. Kyllä sen vain tietää.

Vierailija
22/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsele ketään tarkoituksella pahasti, mutta mikäs sille perusilmeelleen mahtaa. Katselen mielelläni kuitenkin muita naisia ihan vain vaatetuksen takia ja kerään inspiraatiota omaan vaatekaappiin, mutta ei tulisi mieleenkään kommentoida toista mitenkään - oli se paita kuinka nätti tai hirveä. Saatan jäädä myös tuijottamaan ajatuksissani, en välttämättä siis edes näe sinua vaan keskityn 100% oman pääni sisäisiin asioihin.

No miksi et vaivaudu kehumaan jos toinen näyttää mielestäsi hyvältä? Suomessa kehutaan mielestäni liian vähän muita ihmisiä. Aivan kuin se olisi itseltä pois. Ulkomailla heitetään helpommin kehuja ” I love your handbag” tai jopa vartaloa kehutaan jne..

Tämä nainen josta kerroin, niin oikein kääntyi minua kohti katsomaan, että ei se mikään vahinko ollut.

Ap

Koska en itsekään halua ulkopuolisilta kommentteja ulkonäöstäni ja kehut ovat todella vaivaannuttavia. Onneksi Suomessa small talk täysin vieraiden ihmisten kanssa ei ole vielä normi, näin introverttina ahdistaa vain tuntemattomien kontaktit.

Sanoit naisen odottavan seuraa, mitä jos tämä vain sattui kääntymään ja katsomaan, josko seuralainen tulisi sinun suunnaltasi?

Olen itsekin introvertti, mutta jos pukeudut tai laittaudut huomiota herättävästi, niin valmistaudu siihen, että saatan kehua sua kaupungilla jos satut yhtä aikaa vaikka vaatekaupassa sovituskopeille. Ulkomailla olen tottunut siihen että kopeilla saatetaan kysyä myös toisen mielipidettä vaatteen istuvuudesta jne.

Niin ja tästä naisesta vielä, että hän näki kyllä että olen ainoa tallustelija kadulla ja jäi selvästi minua tuijottamaan. Kyllä sen vain tietää.

Eli toisin sanoen tuo nainen on täysin ajatuksiinsa uponneena katsellut ainoaa liikkuvaa kohdetta koko kadulla. Mene terapiaan jos se on sinusta henkilökohtainen loukkaus. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli toisin sanoen tuo nainen on täysin ajatuksiinsa uponneena katsellut ainoaa liikkuvaa kohdetta koko kadulla. Mene terapiaan jos se on sinusta henkilökohtainen loukkaus. :D

Siis apua! Mikä ihmisiä vaivaa kun täällä palstalla aina haukutaan sairaaksi tai käsketään menemään hoitoon? Jos ihmisten ajatuksen juoksu kiehtoo/ kiinnostaa ja aloitan siitä keskustelun, niin ookoo olen sitten ilmeisesti hoidon tarpeessa. Maksatko terapiani kun olen niin pipipää, että aiheutan muille kamalia kysymyksilläni?:D

Vierailija
24/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jos ihminen on ensin uppoutunut kännykkäänsä räpläämään ja laittaa sen varta vasten pois, kun näkee sinut kadulla kävelevän kohti, niin onhan se hieman erikoista. Ei edes sano sanaakaan vaan mulkaisee, niin sanoisin että ei mitenkään hyvien käytöstapojen mukaista toimintaa.

Vierailija
25/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko oikeasti väittää että ette tuijota koskaan tahallanne? Ihanko oikeasti toisella naisella ei ole mitään, mikä teitä kiinnostaa vaan ihan vahingossa vain mulkoilette?

Vierailija
26/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko oikeasti väittää että ette tuijota koskaan tahallanne? Ihanko oikeasti toisella naisella ei ole mitään, mikä teitä kiinnostaa vaan ihan vahingossa vain mulkoilette?

Silloin harvoin kun tuijotan niin ajattelen jotain seuraavan kaltaista:

"Tuo nainen näyttää ihan samalle kuin se meillä kesätöissä oleva tyyppi... onkohan toi se? Ei kai..."

"Vitsi, tuolla naisella on sateenvarjo. Oisko pitänyt ottaa itekkin, tää sää näyttää vähän siltä että alkaa sataa."

"Onpas kiva takki."

"Miulla taitaa olla samanlaiset kengät."

"Hmm, ihan kuin olisin nähnyt tuon lenkkeilijän ennenkin."

Olipa mielenkiintoista.

Vierailija
27/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko niitä, jotka katsovat muita nenänvarttaan pitkin päästä jalkoihin sitä yhtään peittelemättä?

Tiedän erään kateellisen ja epävarman savolaisnaisen, jolla on tämä tyyli. Ei ikinä kehu toisia, arvostelee vain. Ja sitten kaivaa samanlaisen vaatteen vaikka kiven alta itselleen, maksoi mitä maksoi. Kade ja pahansuopa.

Vierailija
28/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuo nainen näyttää ihan samalle kuin se meillä kesätöissä oleva tyyppi... onkohan toi se? Ei kai..."

"Vitsi, tuolla naisella on sateenvarjo. Oisko pitänyt ottaa itekkin, tää sää näyttää vähän siltä että alkaa sataa."

"Onpas kiva takki."

Olipa mielenkiintoista.

No sitähän minäkin! Mutta itse en kyllä mulkoile ilkeästi toisia jos katson. Kiitos vastauksestasi ja mukavaa päivää! :)

Vierailija
29/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko niitä, jotka katsovat muita nenänvarttaan pitkin päästä jalkoihin sitä yhtään peittelemättä?

Tiedän erään kateellisen ja epävarman savolaisnaisen, jolla on tämä tyyli. Ei ikinä kehu toisia, arvostelee vain. Ja sitten kaivaa samanlaisen vaatteen vaikka kiven alta itselleen, maksoi mitä maksoi. Kade ja pahansuopa.

No juuuri tästä ihmistyypistä puhun! Kerrankin joku tajusi pointin tässä ketjussa. Juurikin se että katsotaan nenänvartta pitkin ilkeästi mulkoillen. Ehkä siinä on jotain epävarmuutta sitten omasta olemuksestaan tms.

Vierailija
30/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onpas kiva takki."

Olipa mielenkiintoista.

No sitähän minäkin! Mutta itse en kyllä mulkoile ilkeästi toisia jos katson. Kiitos vastauksestasi ja mukavaa päivää! :)

Mitä tämä ilkeä mulkoilu on? Miten se eroaa normaalista ympäristön havainnoinnista ja tuijottelusta? Anteeksi, mutta vaikuttaa vähän vainoharhaiselle.

Vierailija
31/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onpas kiva takki."

Olipa mielenkiintoista.

Mitä tämä ilkeä mulkoilu on? Miten se eroaa normaalista ympäristön havainnoinnista ja tuijottelusta? Anteeksi, mutta vaikuttaa vähän vainoharhaiselle.

Ok, olen sitten vainoharhainen! Jos et tiedä miten ihmiset mulkoilee, niin good for you, olet onnekas tai ”liian” hyvä tyyppi, ettet tällaista katsetta ole kohdannut ennen.

Vierailija
32/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis. Vainoharhaiselta vaikuttaa. Jotku tosin häiriintyy pienistä asioista. He antaa asioille merkityksiä mitä toinen ei välttämättä tarkoita. Raskaita ihmisiä.

Vierailija
33/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikut paljon kodin ulkopuolella niin takuulla joku sinua joskus mulkoilee.

Vierailija
34/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liikut paljon kodin ulkopuolella niin takuulla joku sinua joskus mulkoilee.

Tottahan toki! Mutta luitko aloitukseni? Puhun siitä tietystä pahansuovasta mulkaisusta jota naiset tekevät toisiaan katsoessaan. Kuin olisit syönyt toisen eväät.

Vierailija
35/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Vainoharhaiselta vaikuttaa. Jotku tosin häiriintyy pienistä asioista. He antaa asioille merkityksiä mitä toinen ei välttämättä tarkoita. Raskaita ihmisiä.

Haluaisinpa tietää millaisille asioille itse annat painoarvoa kun tähänkin vaivauduit kommentoimaan.. yllättävää!

Täällä kun tosiaan jauhetaan perseestä perämoottoriin ja näköjään sinäkin vaivauduit sen verran tänne minua harhaiseksi kutsumaan. Tässä näkee myös naisten ilkeyden kun pitää ihan tulla haukkumaan.

Vierailija
36/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai aika moni ihminen varmasti on kohdannu toisilta naisilta pahansuopaa tuijottelua/mulkoilua, myös minä.

Varmasti osa niistä kerroista on ollut ihan vaan sitä, että tyypillä vaan sattuu olee hapan ilme naamallaan ja se tuntuu vastappuolesta kun hän katsoisi JUURI HÄNTÄ pahasti, mutta on myös niitä naisia jotka tätä harrastaa. Siis siinähän on tarkotuksena jonkinlainen häpäisy- ja mistä häpäisyn halu kertoo?? Se joka haluaa tietää enemmän voi etsiä häpeän ja häpäisemisen psykologisia artikkeleita tai alkaa lukemaan kirjoja. :D

"Tuntematon nainen halvensi minua – niin kauan kun naiset häpäisevät naisia, olemme itse tasa-arvon tiellä"

-MeNaiset

”Usein halventaminen kohdistuu viereisiin, uhaksi koettuihin naisiin.”

-MeNaiset

"Vieläkin löytyy naisia, jotka huo*ittelevat, ho*ottelevat ja lu*kittelevat toisiaan. Usein halventaminen kohdistuu vieraisiin, uhaksi koettuihin naisiin. Mutta harrastetaan sitä myös ystävien kesken huomaamatta."

-MeNaiset

"Kun naiset halventavat naisia, se on surullista katseltavaa. Se lietsoo ”nainen on naiselle susi” -ilmapiiriä, johon miesten on helppo vain yltyä mukaan. Naiset eivät ole toisilleen vihollisia, päinvastoin. Siksi naisen, joka tahtoo kampittaa toisen, kannattaisi tarkastaa asenteensa. Sheimaus ei edistä naisten asiaa."

-MeNaiset

Esim. itelleni kävi vähän aikaa sitten niin että sellainen vähän mua rumempi nainen tuijotti mua pitkään vihasen näkösenä. :D Ja toisella kertaa kävi niin, että kun kysyin apua yhdeltä naiselta niin tuijotti mua ku halpaa makkaraa eikä vastannut mitään (mun ulosanti on tosi naisellinen, aattelin et varmaan se häiritsi sit tätä naista eikä halunnut prinssin rooliin :'D)

37/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, niin voisiko joku nyt kertoa miksi naiset tekevät tätä toisilleen? Alapeukuttajat varsinkin?

Alapeukutin, koska satuilit ihan selvästi. Cammaisille tiedoksi siis, että ei ole tapahtunut tällaista, vaan ap haluaa vain aloittaa aiheesta keskustelun ja valitsi draamanhakuisesti valheen tien. Itse asiasta: jos oikeasti tällainen tapahtui niin typyä ärsytti ja nolotti seisoskella siinä hölmönä ja tulkitsi hymyn vit.tuiluna.

Vierailija
38/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34749 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, niin voisiko joku nyt kertoa miksi naiset tekevät tätä toisilleen? Alapeukuttajat varsinkin?

Alapeukutin, koska satuilit ihan selvästi. Cammaisille tiedoksi siis, että ei ole tapahtunut tällaista, vaan ap haluaa vain aloittaa aiheesta keskustelun ja valitsi draamanhakuisesti valheen tien. Itse asiasta: jos oikeasti tällainen tapahtui niin typyä ärsytti ja nolotti seisoskella siinä hölmönä ja tulkitsi hymyn vit.tuiluna.

Jo on kyllä kun tätäkin luullaan provoksi!:D siis ihan mun mielestäni ei mitenkään satutätimäinen aihe keskustella. Tää itse siis ensin kännykkäänsä räpläsi ja selvästi minut nähdessään alkoi mitata minua katseellaan jo hyvän matkan päästä kunnes osuin kohdille, niin hymyilin ystävällisesti ja siitä seurasi tämä ylimielinen nokan vartta pitkin katse.. On kyllä erikoinen tulkinta jos hymyilykin mielletään jo vittuiluksi.

Vierailija
39/39 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset mistä se viha kumpuaa toista naista kohtaan? Eikö olisi helpompaa vain tukea, kannustaa ja panostaa ystävällisyyteen kanssasisaria kohtaan? Tämän ketjun aloituksestakin huomaa kuinka suurinosa kommentoijistakin vain negatiivisella mielellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä