Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä EI kannata laittaa n. 6v synttäreillä tarjottavaksi

Vierailija
03.05.2013 |

ja jää syömättä? Mikä on suosikki? Kakku tietysti pitää laittaa...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunaposteltava riittää, isommat kakut ja pullat jäävät syömättä. Keksit ja karkit kelpaavat.

Valmispizza on ollut helppo ja halpa suosikki. Ei siis kumilätty vaan niitä mitä Lidlistä saa kahden kappaleen paketissa.

Vierailija
2/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri aioin vastata että se perinteinen kermakakku on ainoa mikä jää syömättä.

Jos haluaa kakulle menekkiä, kannattaa tehdä se esim. unelmatorttutaikinasta ja kehua vieraille, että se on tosi hyvää, ei mitään tavallista hedelmätäytekakkua. Sillä tavalla meillä meni koko kakku, tosin se oli oikeastikin hyvää :)

Muuta en keksi mikä olisi olllut inhokki tms. Varmaan juuri tuollaisen kakkumaiset leivokset, veikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa tarjolle tequila-paukkuja..

Vierailija
4/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaa että joku söisi kakkua, ei kannata pistää tarjolle keksejä tai pullia tai karkkeja tai donitseja tai mitään muutakaan makeaa. Kakku menee vain jos ei ole mitään muuta makeaa.

Vierailija
5/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI: suklaakeksejä (siis jaffa-keksejä tai mitään missä on sulatettua suklaata koristeena), ei mustikkapiirakkaa tai mustikkamuffinseja, sillä ne tahraavat kaiken, juhlijoiden vaatteista lähtien.

EI: mitään murenevaa tai liian rapeaa kakkua, jota joutuu syömään lusikalla. Pikkujuhlijoiden hermot eivät kestä ympärisinkoilevaa kakkua.  

Vierailija
6/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kakku ollut aina kestosuosikki. Tehdään tosi iso kakku ja joinakin vuosina on jopa loppunut. Minä en laittaisi pöytään mitään sellaista, joka sotkee pahasti, koska jotkut lapsista juoksevat pitkin asuntoa herkut käsissä. Tämä kannattaa ennakoida.

Vierailija
7/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku ei uppoa monelle lapselle. Mielummin vaikka jäätelökakku. Minulla on 5 lasta ja parasta vieraista on ollut teemat, pukeutuminen ja jos tarjottavasta saa valita; esim. palottele jätskipaloja eri kulhoihin joista voi ottaa itse haluamaansa jädeä.

Pikkukippoihin yms. voi laittaa hedelmää/marjoja, strösseliä, hilloa, kermavaahtoa ja kastikkeita.

Ja suolasille sama ajatus: lapsista on mukavaa jos saa pienet tikut, lautasen ja voi ottaa lihapulliam nakkeja ja hedelmää itse.

Mutta kaverisynttärit on vähän eri juttu kuin sukulaisille juhlat jossa jäykistellään kakun kanssa tai kouluiässä se kakku voi olla parempi juttu.

Vierailija
8/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6v suurinta herkkua on etanat, mustekalat (eikä siis mitkään friteeratut vaan ihan kunnolla tehdyt) ja ylipäätään kaikki merenelävät. Mitä limaisempia, sen parempia. Vähänkö aina tarjoilijoitakin hymyilyttää kun poika tilaa ravintolassa alkupalaksi etanat valkosipulivoissa..

Mut nää taitaa olla sellaisia herkkuja, jotka ei yleensä 6 vuotiaille maistu.. :)

Vierailija
9/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä monen kanssa, että en tuollaista kakkupakkoa ymmärrä ollenkaan. En itsekään pitänyt lapsena täytekakuista, enkä kyllä pidä vieläkään. Maistuu sokerivedessä liotetulta pullalta.

Vierailija
10/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin jo muut kirjoittaneet - kakku ei mene kaupaksi - jäätelöstä rakennettu kakku taas menee kiljuen :)

Vierailija
11/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihapulla/nakki-vartaat suosittuja, samoin hedelmät, kurkut, paprikatkin. Keksit, popparit, suolatikut, karkit, kaikenlaiset "pikkunaposteltavat", ei mene isot: kakut, pullat, muffinssit.. pitää olla suupaloja :)

Vierailija
12/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 18:17"]

Meidän 6v suurinta herkkua on etanat, mustekalat (eikä siis mitkään friteeratut vaan ihan kunnolla tehdyt) ja ylipäätään kaikki merenelävät. Mitä limaisempia, sen parempia. Vähänkö aina tarjoilijoitakin hymyilyttää kun poika tilaa ravintolassa alkupalaksi etanat valkosipulivoissa..

Mut nää taitaa olla sellaisia herkkuja, jotka ei yleensä 6 vuotiaille maistu.. :)

[/quote]

Arvasin että joku vastaa näin. Tosin odotin sen tulevan vasta sitten, kun joku sanoo ettei kannata laittaa tarjolle sushia tai wasabia, jolloin joukko mammoja rientää vastaamaan että meidän muru rakastaa noita sekä itsetehtyä pestoa karjalanpiirakoiden päällä.

No, elävässä elämässä, kolmen tavallisen lapsen kokemuksella sanoisin että toi kakku. Niin ja tietenkin merenelävät, varsinkin limaiset, jos joku nyt vielä epäröi, että jos kuitenkin ostereita laittais...

Vierailija
13/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakut ja pikkuleivät eivät näytä kelpaavan kuin vanhuksille. Täytekakuista suklaakakku, jos ei ole ruokarajoitteita, on aina tehnyt kauppansa. Mulla on ollut joku maito- tai valkosuklaakuorrute sekä päällä ranskalaisia pastilleja. Välissaä vaniljakastiketta tai esim. valkosuklaanougatmoussea tai suklaamoussea.  Helppo tehdä ja maistuu. Ainakin kouluikäisten suosikkeja nämä ovat olleet. Yhden kaverin sanat ovat jääneet mieleen: Teillä on aina hyvät täytekakut. Kerran laitoin tuon vatkatun vaniljakastikkeen päälle ja väliin, kakku itse tumma eli kaakaota taikinassa. Sekin maistui. 

Vierailija
14/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään monimutkaisia piperryksiä ei kannata tehdä. Ei sitten harmita niin paljon, kun jää syömättä.

Olen jättänyt monesti kakunkin tekemättä, ja laittanut ainekset erikseen tarjolle. Eli kääretorttupohjasta otettu muotilla pyöreitä paloja, mansikkahilloa, kermavaahtoa pursottimessa ym tykötarpeita, joista itsekukin on saanut koota oman pikkukakkunsa. 

Vierailija
15/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kiitos vinkeistä, meillä ekat kaveri synttärit ja ei siis kokemusta. Niin ajattelinkin et kakku jää syömättä tod näk mut lapsi haluaa sen sekä kynttilät siihen niin tilasin leipomosta valmiin prinsessa kakun josta tykkää kovasti. Myöhemmin päivällä tulee sukulaisia jotka sen sit syö lopulta :)

Ajattelin laittaa lisäksi jätskiä jos joku ei tykkää marsipaani kuorrutteesta (varmasti joku ei siitä pidä, ei aikuisetkaan) Sit 1-2 sorttia keksejä, sipsejä, popcornit ja karkkia, varmaankin ihan irtokarkkeja. Ja juomaksi ihan vaan mehua, ei limsaa...

Vierailija
16/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vuoden kokemuksella olen oppinut, mikä lapsille maistuu ja mikä ei. Ikävä kyllä itse ei kannata mitään väsäillä, vaan ostaa kaikki kaupasta. Tai no, onhan se ihan kivakin juttu, kun pääsee helpolla.

Meillä oli:

pikkusuolaisia: nakkeja, kirsikkatomaatteja, juustokuutioita, lihapullia jne. Kuten joku sanoi, niin pieniä suupaloja. Lapset syövät tosi mielellään myös kasviksia, kunhan ovat suupaloja.

Jätskikakku (saa kaupasta valmiita ja edullisia) ja keksejä. Kaikenlaiset karkit maistuvat myös.

Vierailija
17/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapset ei syö kakkua :O 

Vierailija
18/22 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla jäljillä:

Täytekakku ja kuivakakku ei tee kauppansa. Eikä myöskään suolaiset piirakat.

Parhaiten menee keksit, suolaiset naposteltavat (itse vältän popcornia, koska se sotkee), karkit ja jäätelö. Leivonnaisista parhaiten menee mokkapalat ja kaupan kääretorttu... Suolaisista coctailpiirakat, pikkupasteijat ja pikkupitsat on yleensä kelvanneet. Porkkana- ja kurkkupalat sekä viinirypäleet myös.

Vierailija
19/22 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette vaan osaa tehdä hyviä kakkuja! Hyvä kakku tekee kauppansa. Minulla 4 lasta ja kakku on ollut menestys paitsi kerran kun tein star wars kakun massasta. Hieno mutta ei siitä kuorrutteesta kukaan tykkää. Suklaakakut tosiaan maistuvat, sekä vadelma- että hedelmäkakut. Täytteessä oltava rahkaa ym ettei ole ällömakea. Kakku kruunaa syntymäpäivän!

Vierailija
20/22 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäätelö menee paremmin kaupaksi kuin kakku eli jädebaari pystyyn.kastikkeita, strösseliä, keksimuruja, keksitikkuja, pieniä karkkeja ja kermavaahtoa. muuta makeeta ei tarvii ollakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi