Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko iltatähtitapauksessa isosiskoista leikkiäitejä

Vierailija
03.05.2013 |

Hurahtavatko teinit leikkimään vanhemmuutta jos taloon tulee vauva?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinit hurahda, vaan valitettavasti monet vanhemmat laskevat sen varaan, että on lapsenvahti omasta takaa. Soisin kaikille teineille vapauden viettää elämäänsä ilman jatkuvaa ilmaisena lapsenvahtina toimimista.

Vierailija
2/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa vanhimman ja nuorimman välillä "vain" 7 vuotta, mutta olen välillä leikilläni tituleerannut esikoista varaäidiksi. Isosiskon syli on kelvannut, jos äiti ei ole ollut saatavilla. Kovin huolehtivainen on edelleen pienimmästä. On nukuttanut kuopuksen tarvittaessa, mennyt ensimmäisenä hakemaan pois sängystä jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olisin ollut ikionnellinen kun meille olisi tullut vauva taloon kun olin teini-ikäinen. Toki olisin siinä uhmassani sanonut että tosi huono juttu, mutta ihan oikeasti vauva antaa valtavasti niille, joilla on teininä vaikeaa. Vauvaa ei voi satuttaa, se on niin viaton ja hellyyttä kaipaava.

Eikä kyllä tulis mieleenkään sälyttää hoitovastuuta omalle teinille! Sellaisiakin varmasti on, mutta monien on myös vaikea ymmärtää, että teini voi ihan totta haluta vaikka pukea vauvan tai laittaa vaunuihin ja käydä lenkillä nukuttamassa tms. Yleensä nämä kauhistelijat ovat niitä, joilla ei ole talossa sekä teiniä että vauvaa. :)

Vierailija
4/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se iltatähti ja seuraava siskoni 13v vanhempi on mulle suoraan sanottuna ollut äidimpi kuin oma äiti. (Tämä tietysti johtuu useistakin asioista). Tosin muistan myös, että sisko oli tosi ryytynyt minuun kun aina olin hänen hoitovastuullaan. 

Nykyisin hyvin lämpimät välit meillä.

Vierailija
5/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 17:14"]

Ei teinit hurahda, vaan valitettavasti monet vanhemmat laskevat sen varaan, että on lapsenvahti omasta takaa. Soisin kaikille teineille vapauden viettää elämäänsä ilman jatkuvaa ilmaisena lapsenvahtina toimimista.

[/quote]

Juuri näin. Tämä on aika vaiettu juttu, mutta surullisen totta. Isosikoni ei paljon halua minun kanssa olla tekemisissä, koska "nakki napsahti ja iso tyttö kyllä joutaa katsomaan pikkusiskoaan"

Näin on monella muullakin iltatähtitutullani. Oma siskoni oli enemmän kuin äitini äiti minulle.

Vierailija
6/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että mustasukkainen voisi tulla. Huomiohan keskittyy pelkästään iltatähteen. Jos isosiskot on joutuneet katsomaan jo koko elämänsä nuorempien sisarusten perään niin iltatähti naurattanee vielä vähemmän. 

Vierailija
7/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 12 ja isoveljeni 14, kun saimme sisaruksen. Mä tykkäsin vauvasta aluksi, mutta uutuudenviehätyksen jälkeen jäimme ehkä aika etäisiksi. Isoveljeni oli läheisempi pikkuveljemme kanssa ja hoiti häntä enemmän.

Mun mielestä se on ihan normaalia, että isot sisarukset huolehtii pienemmistään perheessä. 

Vierailija
8/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, ettei kukaan maininnut isoveljiä. Meille on tulossa teinipojan lisäksi nyt vauva, ja luulen että paljon on apua. Totta kai teinillä pitää olla oma elämä, mutta he ovat myös osa yhteistä perhettä, jossa tuetaan toisia ja ollaan yhdessä.

Vierailija
9/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mainitsin isoveljen.

8

Vierailija
10/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 17:41"]

Hassua, ettei kukaan maininnut isoveljiä. Meille on tulossa teinipojan lisäksi nyt vauva, ja luulen että paljon on apua. Totta kai teinillä pitää olla oma elämä, mutta he ovat myös osa yhteistä perhettä, jossa tuetaan toisia ja ollaan yhdessä.

[/quote]

Minulla on 2 isoveljeä. Ikäeroa heihin 14v ja 15v.

Toinen joutui minua paljon vahtimaan. Emme ole missään tekemisissä enää. Toisen kanssa kerran vuodessa ehkä soittelemme tai jotain sellaista. Äidistäni oli tosi suloista, että esikoinen hoisi minua lapsena niin paljon. Isoveljeni on todellakin ihan eri mieltä asiasta.

Toisaalta iltatähtenä koen epäoikeudenmukaiseksi sen, että minua syytetään lellityksi, koska minua on jouduttu hoitamaan ja minusta ottamaan vastuu, mutta minulla ei ollut ketään hoidettavaa.

Eli hassua, että se vastuun ottaminen perheestä koskee esikoista tai niitä isompia sisaruksia. Me kuopukset pääsemme kuin koira veräjästä vastuun otosta ja koemme koko ikämme syyllisyyttä, että olemme olleet riesa muulle perheelle, jota piti heitellä kuin palloa hoitovastuussa, että kuka meitä viitsisi ja joutaisi hoitamaan.

Vierailija
11/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 17:41"]

[/quote]

Olen nähnyt monia eikä kukaan ole alkanut leikkiä isää. Tyttöjä sen sijaan näkee työntelemässä vaunuja.

Vierailija
12/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on epäoikeudenmukaista lapsille. Esikoisilla on velvollisuus tukea perhettä ja vanhempien parisuhdetta hoitamalla iltatähteä. Iltatähti pääsee kuin koira veräjästä.

'Miksi se vastuullisuus ja velvollisuus kuuluu vain isommille sisaruksille. Vai kuuluuko iltatähdelle sitten vanhempien hoito vanhana kuin manulle illallinen.

Sen varaanko te laskette tulevaisuutenne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi